Επιλογή γλώσσας

Τετάρτη 1 Μαΐου 2019

Γιάννης Ρίτσος

Γεννιέται, 1 /5/1909, ο κομμουνιστής ποιητής Γιάννης Ρίτσος.

Εξέδωσε την πρώτη του ποιητική συλλογή το 1934 με τον τίτλο «Τρακτέρ.» Την ίδια χρονιά εντάχθηκε στο ΚΚΕ, ενώ συνεργάστηκε και με τον Ριζοσπάστη, χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Γ. Σοστίρ, από αναγραμματισμό του ονόματός του.
 Τα γεγονότα του Μάη του 1936 στη Θεσσαλονίκη συγκλονίζουν την εργατική τάξη της χώρας μας και τον ίδιο: στις 11 Μάη στέλνει τρία από τα δεκατέσσερα θρηνητικά ποιήματά του στον Ριζοσπάστη και την επόμενη μέρα η εφημερίδα τα δημοσιεύει, με γενικό τίτλο «Μοιρολόι». Ολόκληρο το έργο θα κυκλοφορήσει λίγο αργότερα, στις 8/6/1936, με τον τίτλο «Επιτάφιος».

Εργατική Πρωτομαγιά

Στις 20 Ιουλίου 1889, το ιδρυτικό συνέδριο της Δεύτερης Διεθνούς πήρε την εξής απόφαση: «Θα οργανωθεί μια μεγάλη διεθνής εκδήλωση για μια καθορισμένη ημερομηνία, με τέτοιο τρόπο, ώστε οι εργάτες σε όλες τις χώρες και σε όλες τις πόλεις ν' απευθύνουν ταυτόχρονα μια συγκεκριμένη μέρα, προς τις δημόσιες αρχές, ένα αίτημα για να καθοριστεί η εργάσιμη μέρα σε οκτώ ώρες και να τεθούν σε ισχύ οι άλλες αποφάσεις του Διεθνούς Συνεδρίου του Παρισιού.

Ενόψει του ότι μια τέτοια εκδήλωση έχει ήδη αποφασιστεί από την Αμερικανική Ομοσπονδία Εργασίας στο συνέδριό της, το Δεκέμβρη του 1888

Πρωτομαγιά: Μέρα διεθνιστικής πάλης ενάντια στον καπιταλισμό, για το σοσιαλισμό - κομμουνισμό

 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Τιμάμε την Εργατική Πρωτομαγιά, τους νεκρούς εργάτες του Σικάγο το 1886, όλους τους αλύγιστους της ταξικής πάλης που έδωσαν και τη ζωή τους για τα δικαιώματα της τάξης τους, την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, το σοσιαλισμό - κομμουνισμό.

Τρίτη 30 Απριλίου 2019

Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ

 20 χρόνια ακριβώς ως ανάγκη των καιρών το ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ, άνοιξε μια νέα σελίδα για το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, πήρε με συνέπεια τη σκυτάλη των πλούσιων παραδόσεων και των αξιών της εργατικής τάξης της χώρας μας.

Παραδόσεις της εργατικής τάξης που τιμάμε σε κάθε βήμα, σε κάθε σκέψη. Συνεχίζουμε τις αγωνιστικές παραδόσεις του κινήματός μας. Βαδίζουμε τον ίδιο δρόμο που χαράχτηκε από το Σικάγο του 1886, τη Θεσσαλονίκη του 1936, από τους 200 εκτελεσμένους κομμουνιστές στην Καισαριανή, από τις χιλιάδες επώνυμους και ανώνυμους αγωνιστές μέχρι τις μέρες μας!

Οι ΗΠΑ στηρίζουν την απόπειρα πραξικοπήματος - Αντιδρούν Κούβα, Βολιβία

Τη σφοδρή αντίδρασή τους στην απόπειρα πραξικοπήματος του αχυράνθρωπου των ΗΠΑ, Χουάν Γκουαϊδό, εξέφρασαν η Βολιβία και η Κούβα. Από την πλευρά της η Ισπανία δηλώνει ότι δεν στηρίζει την απόπειρα, αλλά μόνο τον Γκουαϊδό, ενώ η Ουάσιγκτον, αφού δήλωσε ότι ο Τραμπ είναι «ενήμερος», έσπευσε να στηρίξει την «Επιχείρηση Ελευθερία», όπως ονόμασε την απόπειρα πραξικοπήματος.'

Να μη λείψει κανείς!


Εργαζόμενοι και άνεργοι σε όλη τη χώρα, μαζί με αυτοαπασχολούμενους, μικρομεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους, γυναίκες, νέους και συνταξιούχους, δίνουμε τη μάχη μέχρι την τελευταία στιγμή, έτσι ώστε την 1η Μάη, με τις απεργιακές συγκεντρώσεις των ταξικών συνδικάτων σε όλη την Ελλάδα, να στείλουμε με χιλιάδες στόματα, με χιλιάδες σφιγμένες γροθιές, ένα δυνατό, μαζικό μήνυμα:

Η Κόκκινη Σημαία της Νίκης υψώνεται στο Ράιχσταγκ

Ηταν 30 Απριλίου του 1945 και ώρα 21.50 όταν ο επιλοχίας Μ. Α. Φ. Γιεγκόροφ και ο λοχίας Μ. Β. Καντάρια του σοβιετικού στρατού έστησαν την κόκκινη σημαία με το σφυροδρέπανο, τη Σημαία της Νίκης, πάνω από τον κεντρικό Τρούλο του Ράιχσταγκ. Αμέσως μετά, ο διοικητής της 3ης στρατιάς κρούσης στρατηγός Β. Ι. Κουζνετσόφ, που παρακολουθούσε προσωπικά την ιστορική μάχη κατάληψης του Ράιχσταγκ, πήρε στο τηλέφωνο το κέντρο διοίκησης και ανακοίνωσε στο στρατάρχη Ζούκοφ: «Στο Ράιχσταγκ κυματίζει η κόκκινη σημαία! Ζήτω, σύντροφε στρατάρχη!»1.

Δευτέρα 29 Απριλίου 2019

Αν ο Χριστός ήταν ο πρώτος κομμουνιστής, μήπως ήταν και ο πρώτος αναρχικός;

Οι σκηνές που ακολουθούν δεν προέρχονται από οδομαχίες στη Φαλούτζα, ούτε από συγκρούσεις ΜΑΤ – γνωστών αγνώστων στα στενά πέριξ του Πολυτεχνείου, αλλά από την υπεράνω αντιεξουσιαστικής υποψίας συνοικίας του νέου κόσμου.

Χρυσή Αυγή: Ο Χριστός ήταν…«μπάσταρδος» και «υπάνθρωπος του σταυρού»


Εξηγούμαστε: Σε αυτό το διαδικτυακό μετερίζι δεν καμωνόμαστε τους πιστούς, τους θεοσεβούμενους, ούτε πολύ περισσότερο τους υπέρμαχους της οποιασδήποτε θρησκείας. Απέναντι σε θεούς και μεταφυσικές δοξασίες, δεν προσδοκούμε καμία μετά θάνατον «βασιλεία των ουρανών». 

Στη φόρα τα «άπλυτα» της «φαμίλιας» των ναζί


Ο πρώην δικός τους, ο ευρωβουλευτής Ελευθέριος Συναδινός μίλησε για
«τα “μαύρα λεφτά” στα ταμεία της Χρυσής Αυγής, την οικονομική εκμετάλλευση του θανάτου του Γ. Φουντούλη από τον Μιχαλολιάκο, το 1 εκατομμύριο ευρώ που πέρασαν παρανόμως στην οργάνωση από τους ευρωβουλευτές και τους συνεργάτες τους, την απόλυτη οικογενειοκρατία με τους διορισμούς στενών συγγενών της φαμίλιας Μιχαλολιάκου».

Πάσχα στη Σοβιετική Ένωση

Μαρτυρίες Ελλήνων που έζησαν στην ΕΣΣΔ 

Πώς γιορταζόταν το Πάσχα στη Σοβιετική Ένωση; Μια όψη του εορτασμού της χριστιανικής γιορτής σε μια άθρησκη κοινωνία μεταφέρει, υπό συγκεκριμένο βέβαια, μη φιλικό ιδεολογικό πρίσμα το Sputnik, συνομιλώντας με δυο Έλληνες που έζησαν στην ΕΣΣΔ. Προκύπτει ότι τα έθιμα του Πάσχα είχαν μεγάλη ζωτικότητα, ακόμα και μεταξύ των πολλών μη θρησκευόμενων Σοβιετικών πολιτών, ενώ και οι

Ορκίζεται η πρώτη κατοχική κυβέρνηση

Το πρώτο ζήτημα που τέθηκε μπροστά στην αστική τάξη ήταν η δημιουργία κυβέρνησης. 
Υπήρξε σχεδόν πλήρης ομοφωνία ότι έπρεπε να σχηματιστεί.

 Κι έτσι συγκροτήθηκε, 29/4/1941, η κυβέρνηση Τσολάκογλου. Ο ίδιος έγραψε:
«... τρανωτάτην απόδειξιν του ότι πάντες ήθελον την ύπαρξιν Κυβερνήσεως αποτελεί η γνώμη των αρχηγών πολιτικών κομμάτων της Χώρας (...)

H απόπειρα εκκαθάρισης του ΕΛΑΣ στο Βέρμιο


Κατά τους θερινούς πρώτους εαρινούς μήνες του 1944, η Γερμανική Στρατιωτική Διοίκηση της Μακεδονίας αποφάσισε μια μεγάλης κλίμακας επιχείρηση ενάντια στις δυνάμεις του ΕΛΑΣ στο Βέρμιο. Στη Θεσσαλονίκη οι οργανώσεις του ΕΑΜ και του ΚΚΕ έλαβαν από τα δίκτυά τους την πληροφορία ότι οι Γερμανοί θα κινητοποιούσαν σύντομα περίπου 3000

Κυριακή 28 Απριλίου 2019

Οταν η αστική προπαγάνδα «νοιάζεται» για την εργατική τάξη και το κίνημά της

Οργίασαν τα αστικά ΜΜΕ με αφορμή το συνέδριο της ΓΣΕΕ. Με αρθρογραφία, σχόλια, «έριξαν μαύρο κλάμα» τάχα, για την «κατάντια» στο συνδικαλιστικό κίνημα, αφού «η κορυφαία συνδικαλιστική οργάνωση δεν μπορεί να κάνει συνέδριο, εμποδίζεται από το ΠΑΜΕ» (το λένε ψευδώς «μετωπική οργάνωση» ή «παράταξη του ΚΚΕ»), ότι διεξάγεται «διαμάχη» μεταξύ ΠΑΜΕ - ΓΣΕΕ για ένα «πτώμα», το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, που έχει «φάει τα ψωμιά του».

Πάσχα 1947


Μάχη στη Νιάλα με τα στοιχεία της φύσης


Το χρονικό μιας εποποιίας

 Πάσχα ...1947! Στη Νιάλα, των Αγράφων. Με εκατοντάδες μαχητές του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας και πολιτικά στελέχη του ΚΚΕ από την Καρδίτσα να δίνουν μια από τις πλέον σκληρές μάχες τους, ώσπου βγήκαν από τον κλοιό του αστικού στρατού, νικητές μεν, με βαριές απώλειες δε.


Η πραγματική Ανάσταση για τον λαό θα έρθει όταν αποφασίσει να βαδίσει στο δρόμο της ελπίδας, στο δρόμο του αγώνα

Χρόνια πολλά, καλή δύναμη και υγεία.

Η πραγματική Ανάσταση για τον λαό μας θα έρθει, όταν αυτός αποφασίσει να βαδίσει στο δρόμο της ελπίδας, στο δρόμο του αγώνα, για να απαλλαγεί από τον Γολγοθά που του επιβάλλουν η ΕΕ, το κεφάλαιο, τα κόμματά τους

Γιάννης Κορδάτος


Πεθαίνει, στην Αθήνα στις 28/4/1961, ο Γιάννης Κορδάτος, γεννήθηκε το 1891 στη Ζαγορά Πηλίου, ένας από τους σημαντικότερους Ελληνες μαρξιστές ιστορικούς, με πλούσια βιβλιοπαραγωγή γύρω από το εργατικό και αγροτικό κίνημα, αλλά και τη γενική Ιστορία της Ελλάδας (από την αρχαιότητα έως τις αρχές του 20ού αιώνα).

Παρά την ενεργό στράτευσή του στην ιδεολογία του σοσιαλισμού, το Νοέμβριο του 1918 δεν μπόρεσε να λάβει μέρος στο ιδρυτικό συνέδριο του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδος (ΣΕΚΕ) γιατί απουσίαζε από την Αθήνα, αλλά λίγους μήνες αργότερα, τον Μάιο του 1919, προσχώρησε σε αυτό.

Στρατηγός Εμμανουήλ Μ. Μάντακας


Συλλαμβάνεται και εκτοπίζεται, 28/4/1947, στα Αντικύθηρα ο στρατηγός του ΕΛΑΣ Εμμανουήλ Μάντακας.

Ο Στρατηγός Εμμανουήλ Μ. Μάντακας (1891-1968) γεννήθηκε στους Λάκκους Κυδωνίας Χανίων Κρήτης. Ανήκε στην πολεμική οικογένεια αγωνιστών των απελευθερωτικών αγώνων της Κρήτης (1866 - 1879 - 1886 - 1897). Φοιτητής Νομικής κατατάχθηκε εθελοντής στον Ελληνικό στρατό το 1910. Πολέμησε στον Ελληνοτουρκικό και Ελληνοβουλγαρικό πόλεμο 1912 - 1913.

Το «κάστρο» του Υμηττού


Η μάχη, 28/4/1944, στο «Κάστρο του Υμηττού»: Μια από τις πιο λαμπρές σελίδες του αγώνα του λαού της Αθήνας κατά των κατακτητών και των ντόπιων συνεργατών τους. Τρεις νεολαίοι ΕΛΑΣίτες της Αθήνας, ο διμοιρίτης Δημήτρης Αυγέρης και οι μαχητές Κώστας Φολτόπουλος και Θάνος Κιοκμενίδης, αντιμετώπισαν 7 ολόκληρες ώρες, με τα ατομικά τους όπλα, σ' ένα σπιτάκι του Υμηττού, 200 χιτλερικούς και ταγματασφαλίτες και αφού τους προξένησαν μεγάλες απώλειες έπεσαν και οι τρεις στο πεδίο της τιμής.

Στην Ανάσταση των λαών

Χρόνια πολλά 
Στην Ανάσταση του Λαού μας
Κι όμως, σ' αυτή την καταχνιά υπάρχει χώρος για ελπίδα, για να γραφτεί το χαρμόσυνο μήνυμα της ανάστασης των λαών. 
Η πραγμάτωση των προσδοκιών και οραμάτων τους είναι στα δικά τους χέρια. Στα χέρια και του ελληνικού λαού. 
Αρκεί η παραδοχή, η πίστη και η δράση.