Κινητοποιήσεις με αίτημα αστικές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες προγραμματίζουν, αύριο, Σάββατο, στις 11 π.μ., στην Αγία Βαρβάρα στην Ανω Τούμπα και στο δημαρχείο Εύοσμου, τα Σωματεία Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, Εργολαβικών Καθαριστριών και Φυλάκων Κ. Μακεδονίας και οι Λαϊκές Επιτροπές Θεσσαλονίκης.
Με κοινή ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν ότι ένα χρόνο μετά την πολυδιαφημιζόμενη... «ιστορική μεταρρύθμιση» της κυβέρνησης, με την «αποϊδιωτικοποίηση» του ΟΑΣΘ, η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες παραμένει τραγική. Αυτό που επιβεβαιώθηκε, τονίζουν, είναι ότι και το χρεοκοπημένο μοντέλο του κρατικοδίαιτου - ιδιωτικού ΟΑΣΘ και το δήθεν «κρατικοποιημένο» που εξακολουθεί να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, βάζουν σε δεύτερη θέση το δικαίωμα του λαού για σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές αστικές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις πραγματικές του ανάγκες.
Μεταξύ άλλων τα συνδικάτα και οι Λαϊκές Επιτροπές σημειώνουν ότι «καθημερινά κυκλοφορούν περίπου 350 από τα 520 λεωφορεία που είναι υποχρεωμένος να κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ με δύναμη στόλου τα 600 λεωφορεία! Τα Σαββατοκύριακα η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη με αναμονές ακόμα και 1 ώρα!», ενώ την ίδια ώρα η τιμή του εισιτηρίου παραμένει τσουχτερή.
Επισημαίνονται παράλληλα η παραπέρα προώθηση της περιβόητης «απελευθέρωσης» των αστικών συγκοινωνιών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και οι συνέπειές της για τους εργαζόμενους σε αυτές, συνολικά για το λαό που τις έχει ανάγκη.
Κόντρα σε αυτήν την κατάσταση, καλούν το λαό να παλέψει και να διεκδικήσει: Ενιαίο Κρατικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών που θα αποτελεί λαϊκή περιουσία και θα λειτουργεί με βάση τις σύγχρονες ανάγκες του λαού για φθηνή, αξιόπιστη και τακτική συγκοινωνία, με βάση τις ανάγκες των εργαζομένων για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, με αξιοπρεπείς μισθούς και πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Άμεσα να απαιτήσει: Μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο μισό. Δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία. Συντήρηση του στόλου από μόνιμο προσωπικό. Προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα. Αξιοποίηση των εγχώριων δυνατοτήτων για κατασκευή νέων οχημάτων. Συχνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες με ανθρώπινες συνθήκες. Κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Με κοινή ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν ότι ένα χρόνο μετά την πολυδιαφημιζόμενη... «ιστορική μεταρρύθμιση» της κυβέρνησης, με την «αποϊδιωτικοποίηση» του ΟΑΣΘ, η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες παραμένει τραγική. Αυτό που επιβεβαιώθηκε, τονίζουν, είναι ότι και το χρεοκοπημένο μοντέλο του κρατικοδίαιτου - ιδιωτικού ΟΑΣΘ και το δήθεν «κρατικοποιημένο» που εξακολουθεί να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, βάζουν σε δεύτερη θέση το δικαίωμα του λαού για σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές αστικές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις πραγματικές του ανάγκες.
Μεταξύ άλλων τα συνδικάτα και οι Λαϊκές Επιτροπές σημειώνουν ότι «καθημερινά κυκλοφορούν περίπου 350 από τα 520 λεωφορεία που είναι υποχρεωμένος να κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ με δύναμη στόλου τα 600 λεωφορεία! Τα Σαββατοκύριακα η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη με αναμονές ακόμα και 1 ώρα!», ενώ την ίδια ώρα η τιμή του εισιτηρίου παραμένει τσουχτερή.
Επισημαίνονται παράλληλα η παραπέρα προώθηση της περιβόητης «απελευθέρωσης» των αστικών συγκοινωνιών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και οι συνέπειές της για τους εργαζόμενους σε αυτές, συνολικά για το λαό που τις έχει ανάγκη.
Κόντρα σε αυτήν την κατάσταση, καλούν το λαό να παλέψει και να διεκδικήσει: Ενιαίο Κρατικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών που θα αποτελεί λαϊκή περιουσία και θα λειτουργεί με βάση τις σύγχρονες ανάγκες του λαού για φθηνή, αξιόπιστη και τακτική συγκοινωνία, με βάση τις ανάγκες των εργαζομένων για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, με αξιοπρεπείς μισθούς και πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Άμεσα να απαιτήσει: Μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο μισό. Δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία. Συντήρηση του στόλου από μόνιμο προσωπικό. Προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα. Αξιοποίηση των εγχώριων δυνατοτήτων για κατασκευή νέων οχημάτων. Συχνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες με ανθρώπινες συνθήκες. Κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου