ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ

Παρασκευή 10 Μαΐου 2019

Κατέθεσε τροπολογίες για την υπεράσπιση του δικαιώματος στην απεργία και τη διαγραφή χρεών προς τους δήμους

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, συνεχίζοντας τις παρεμβάσεις στη Βουλή για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και την ανακούφιση των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων, χτες κατέθεσε άλλες τροπολογίες στη Βουλή με την πρώτη να αφορά την κατάργηση της αντεργατικής διάταξης που εμποδίζει τη λήψη απόφασης για απεργία και τη
δεύτερη να προβλέπει την εφαρμογή άμεσων μέτρων για τη διαγραφή χρεών προς τους δήμους με εισοδηματικά κριτήρια τέτοια που να προστατεύουν τα λαϊκά συμφέροντα.

Οι τροπολογίες κατατέθηκαν στο νομοσχέδιο για τις 120 δόσεις, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί στην Ολομέλεια στις αρχές της ερχόμενης βδομάδας. Από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ στο ίδιο νομοσχέδιο έχουν ήδη κατατεθεί την Τρίτη και την Τετάρτη τροπολογίες που προβλέπουν τη διαγραφή τόκων, προσαυξήσεων και οφειλών των λαϊκών οικογενειών από χρέη προς το Δημόσιο. Ρυθμίσεις για τα ασφαλιστικά ταμεία των μη μισθωτών και των ασφαλισμένων στον ΟΓΑ. Την κατάργηση του νόμου που προβλέπει τη μείωση του αφορολόγητου.
 
Για την υπεράσπιση του δικαιώματος στην απεργία

Η πρώτη τροπολογία που κατατέθηκε χτες αναφέρει στην αιτιολογική της έκθεση ότι: «Με το άρθρο 211 του Ν. 4512/2018 τροποποιήθηκαν οι διατάξεις του ν. 1264/1982 και καθορίστηκε ότι "ειδικά για τη συζήτηση και τη λήψη απόφασης κήρυξης της απεργίας απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον του ενός δεύτερου (1/2) των οικονομικά τακτοποιημένων μελών".

Η τροποποίηση αυτή του ν. 1264/1982, ειδικά για τη λήψη απόφασης για απεργία, έγινε κατ' απαίτηση του ΣΕΒ, του ΔΝΤ και της ΕΕ με στόχο να υψωθούν νέα εμπόδια στους αγώνες για την υπεράσπιση και διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων, κόντρα στη μόνιμη επίθεση του κεφαλαίου και της πολιτικής για την ένταση της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης και να ενισχύσουν το αντεργατικό οπλοστάσιο».

Οπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, η διάταξη αυτή είναι απαράδεκτη και πρέπει να καταργηθεί. Για τον λόγο αυτόν η ΚΟ του ΚΚΕ προτείνει στο άρθρο της τροπολογίας: «Η διάταξη του άρθρου 211 του Ν. 4512/2018 καταργείται».
 
Η τροπολογία για τη διαγραφή χρεών προς τους δήμους

Οσον αφορά την τροπολογία για τη διαγραφή χρεών προς τους δήμους, είναι η τρίτη φορά που την καταθέτει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κόμματος. Για πρώτη φορά κατατέθηκε στις 10 Ιούλη του 2018 και δεύτερη στις 15 Μάρτη του 2019.
Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι: «Η παρούσα τροπολογία αφορά τη δυνατότητα των Δημοτικών Συμβουλίων με βάση τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στο παρόν, να προβαίνουν στη διαγραφή χρεών, βεβαιωθέντων ή μη, με βάση εισοδηματικά κριτήρια και με γνώμονα την προστασία των λαϊκών οικογενειών.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εξέδωσε την εγκύκλιο 1017/1-02-2018 που περιλαμβάνει και τους δήμους που πρέπει υποχρεωτικά από 1η Μάη 2018 να διενεργούν ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς για κατάσχεση κινητών και ακινήτων, για χρέη προς τους δήμους που θα ξεκινούν από τα 500 ευρώ. Γίνεται πλέον φανερό ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε φαινόμενα μαζικών πλειστηριασμών από το σύνολο των κρατικών φορέων (εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία κ.ά.).

Η επίθεση αφορά όλα όσα, με κόπους μιας ολόκληρης ζωής, έχει κατακτήσει η λαϊκή οικογένεια, όπως το σπίτι, το μαγαζί, το αυτοκίνητο, το ταξί, το χωράφι του μικρού αγρότη. Στόχος είναι η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και η επέλαση του μεγάλου κεφαλαίου. Σε μια περίοδο που η φορολεηλασία συνεχίζεται, τα εισοδήματα έχουν μειωθεί δραματικά για κάθε λαϊκή οικογένεια, το βίαιο ξεκλήρισμα των αγροτών στην ύπαιθρο, των επαγγελματιών και βιοτεχνών στην πόλη, που συνθέτουν τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνει ο λαός μας είναι το διαβατήριο της νέας φάσης της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

Στο στόχαστρο του νέου πλαισίου βρίσκονται τα λαϊκά νοικοκυριά που χρωστούν μικρά ποσά. Την ίδια ώρα που τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα καταφέρνουν, όπως και στο παρελθόν, τα τεράστια χρέη τους να θεωρούνται νόμιμα «ξεγραμμένα». Θυμίζουμε ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις, μαζί και η σημερινή, με νόμο έχουν δώσει 60 απαλλαγές στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, αποσυνδέοντας τα έσοδα από τη φορολογία που πρέπει να πληρώσουν, γνωστές και οι απαλλαγές που απολαμβάνουν «επενδυτές» σε αεροδρόμια και λιμάνια για τέλη και φόρους στους δήμους, οι νομοθετημένες απαλλαγές από χρέη στις ΔΕΥΑ για να καρποφορήσουν πρόσφατοι επενδυτικοί σχεδιασμοί κ.ά.

Με τον «Κλεισθένη 1» η κυβέρνηση με σειρά από διατάξεις ανοίγει νέα πεδία για την άνθηση της επιχειρηματικότητας, θέτοντας σε προτεραιότητα την μακρόχρονη παραχώρηση σε επιχειρηματικούς ομίλους της δημοτικής ακίνητης περιουσίας και άλλων υποδομών τους με συνοδεία και εδώ προκλητικών φοροαπαλλαγών και διευκολύνσεων.
Αντίθετα, τα κλιμακούμενα φοροεισπρακτικά μέτρα και το φόβητρο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για τα λαϊκά νοικοκυριά επιβεβαιώνουν ότι όπως στην κρίση έτσι και στη φάση ανάπτυξης, ο λαός θα συνεχίσει να βιώνει τη φτώχεια, το φοροκυνηγητό, την ανασφάλεια, να αγκομαχά να τα βγάλει πέρα.

Οι οφειλές των νοικοκυριών προς τους δήμους αφορούν: Σε ανταποδοτικά τέλη, τέλη νεκροταφείου, οφειλές νερού, τροφεία παιδικών σταθμών, κατάληψης πεζοδρομίων, το τέλος επιτηδεύματος, κλήσεις από τη στάθμευση αυτοκινήτων, ΤΑΠ κ.λπ. Σε κάποιες περιπτώσεις, μεγάλα ποσά οφειλών αφορούν σε απαλλοτριώσεις ελεύθερων χώρων και πλατειών που επιβαρύνουν τα παρακείμενα σπίτια κ.ά. Αυτές οι οφειλές αποτυπώνονται στους προϋπολογισμούς των δήμων ως έσοδα παρελθόντων ετών (ΠΟΕ).(...)

Επειδή η πλειοψηφία του λαού αδυνατεί να ανταποκριθεί σε όλα αυτά τα βάρη που συνολικά έχουν φορτωθεί στις πλάτες της, κρίνεται σκόπιμο να δίνεται η δυνατότητα με βάση συγκεκριμένα εισοδηματικά και οικογενειακά κριτήρια να διαγράφονται χρέη, πρόστιμα και προσαυξήσεις προς τους δήμους, βεβαιωθέντα ή μη.

Από την υπάρχουσα εμπειρία των έως τώρα «δυνατοτήτων» διακανονισμών, όπως αυτός των 100 δόσεων, έχει αποδειχτεί ότι υπάρχει αδυναμία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, των μισθωτών, των συνταξιούχων, των ανέργων που αποτελούσαν την πλειοψηφία όσων μπήκαν σε ρύθμιση, να ανταποκριθούν στην εκτεταμένη φοροληστεία και είναι επείγουσα ανάγκη να θεσπιστεί σαφές και καθορισμένο νομοθετικό πλαίσιο, με το οποίο θα δίνεται η δυνατότητα περαιτέρω διευκολύνσεων με απόφαση και ευθύνη των Δημοτικών Συμβουλίων.

Οι πάσης φύσεως οφειλές προς τους δήμους είναι ζήτημα για το οποίο πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στα Δημοτικά Συμβούλια να αποφασίζουν επ' αυτού, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες σε κάθε διοικητική περιφέρεια, τον αριθμό των ανέργων, των ενταγμένων στο ΚΕΑ και άλλες ιδιαιτερότητες κοινωνικοοικονομικές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν κριτήριο διευκόλυνσης, μερικής ή ολικής απαλλαγής, ώστε κατά το δυνατόν να προστατευτούν το όποιο εισόδημα και η περιουσία των λαϊκών οικογενειών.

Επειδή, δε, δίνεται ήδη η δυνατότητα διαγραφής των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής σε περιπτώσεις οικονομικής αδυναμίας που προήλθε από γεγονότα ανωτέρας βίας με βάση την παρ. 3 του άρθρου 174 Ν. 3463/2006, ως εκ τούτου τελολογικά συνάγεται ότι η οικονομική αδυναμία συνιστά επαρκή αιτιολογικό λόγο της αδυναμίας ανταπόκρισης σε χρέη προς τους δήμους.

Με δεδομένο το υφιστάμενο ασφυκτικό πλαίσιο, εφόσον νομοθετηθεί η δυνατότητα των Δημοτικών Συμβουλίων να διαγράφουν σε περιπτώσεις οικονομικής αδυναμίας με συγκεκριμένα κριτήρια πάσης φύσεως χρέη προς τους δήμους, επιτυγχάνεται η στάθμιση ωφέλειας και βλάβης η οποία θα προκαλούνταν από την εφαρμογή αναγκαστικών μέτρων για χρέη οικονομικά αδύναμων οικογενειών, επιλέγεται το ηπιότερο μέτρο, καθώς η απειλή με κατασχέσεις στα ήδη ρημαγμένα νοικοκυριά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ούτε να θεωρηθεί «πρόσφορη» ή «αναγκαία».

Με την προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 174 του ν. 3463/2006, δίνεται η δυνατότητα στα Δημοτικά Συμβούλια, που γνωρίζουν από κοντά και μέσω των κοινωνικών υπηρεσιών τους την κατάσταση του νοικοκυριού, αφενός να αποφασίζουν για τα κριτήρια ολικής, μερικής διαγραφής πάσης φύσεως χρεών, τη δοσοποίηση κ.λπ., αφετέρου να λαμβάνουν ειδικά αιτιολογημένες αποφάσεις κατά περίπτωση και εφόσον πληρούνται τα κριτήρια για τη διαγραφή των χρεών. Με αυτήν τη νομοθετική πρόβλεψη μπαίνουν κοινωνικο-οικονομικά κριτήρια και θα μπορούν περιπτωσιολογικά να απαλλάσσονται από χρέη οι μακροχρόνια άνεργοι, οι ενταγμένοι στο ΚΕΑ, τα άτομα με αναπηρία, οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι, οι μονογονεϊκές οικογένειες κ.λπ. και να προστατεύονται οι εργαζόμενοι στις αντίστοιχες υπηρεσίες των δήμων από τυχόν καταλογισμό, υπόνοια σε δόλο ή αμέλεια στην είσπραξη των εσόδων.

Το άρθρο της τροπολογίας έχει ως εξής:
Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 174 του ν. 3463/2006, προστίθεται παράγραφος 3, ως εξής:

3α. «Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του, είναι δυνατή η διαγραφή κάθε είδους χρεών, βεβαιωθέντων ή μη, προς τους δήμους ολόκληρων ή εν μέρει για τους απόρους, τα άτομα με αναπηρίες, τους πολύτεκνους, τους τρίτεκνους, τις μονογονεϊκές οικογένειες και τους μακροχρόνια άνεργους, όπως η ιδιότητα των ανωτέρω οριοθετείται αντίστοιχα από την κείμενη νομοθεσία καθώς και τους δικαιούχους του πρώτου κεφαλαίου του ν. 4320/2015 (Α' 29) και για περίπτωση που αποδεδειγμένα υπάρχει οικονομική αδυναμία που προήλθε ανεξάρτητα από δική τους υπαιτιότητα. Με την ίδια απόφαση μπορεί να τίθενται και τα εισοδηματικά κριτήρια για τη χορήγηση της ως άνω διαγραφής χρεών, ή μείωση, ή δοσοποίησή τους».

β. «Οι ΔΕΥΑ και τα ΝΠΔΔ των δήμων με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου τους μπορούν να αποφασίζουν κατά αντιστοιχία και με τα ίδια κριτήρια μετά από αίτηση των χρηστών τους. Οι ΔΕΥΑ μπορούν επίσης να θεσπίζουν διαγραφή χρεών ολοκληρωτικά ή εν μέρει καθώς και τη δοσοποίησή τους για επαγγελματίες και αγρότες που αποδεδειγμένα υπάρχει οικονομική αδυναμία, που προήλθε από γεγονότα ανεξάρτητα από δική τους υπαιτιότητα και των οποίων το οικογενειακό ετήσιο εισόδημα δεν υπερβαίνει τις 12 χιλιάδες (12.000) ευρώ. Με την ίδια απόφαση τίθενται τα εισοδηματικά και άλλα κοινωνικά κριτήρια για τη χορήγηση της ως άνω διαγραφής χρεών, ή μείωση ή δοσοποίησή τους».

- Η υφιστάμενη παράγραφος 3 του άρθρου 174 του ν. 3463/2006 αναριθμείται και παίρνει τον αύξοντα αριθμό 4.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου