ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019

Πιο ταξικό, πιο ακριβό, πιο ψυχοφθόρο σχολείο


Ακόμα μία σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της. Οι μαθητές και οι οικογένειές τους έδωσαν και φέτος μεγάλες μάχες, έκαναν μεγάλες προσωπικές και οικονομικές θυσίες.

Εδωσαν μάχη σε ένα σχολείο – εξεταστικό κέντρο, ψυχοφθόρο, που γεμίζει άγχος και ανασφάλεια τους μαθητές και τους γονείς τους. Σε ένα πανάκριβο σχολείο, που αδειάζει τις τσέπες των οικογενειών των μαθητών και γεμίζει τις τσέπες των μεγαλοφροντιστηριαρχών.
Σε ένα σχολείο που δίνει με το σταγονόμετρο ουσιαστική μόρφωση στους μαθητές και ενισχύει την παπαγαλία.

Τη μάχη λοιπόν των Πανελλαδικών Εξετάσεων τη δίνουν οι μαθητές με αισιοδοξία, με καθαρό μυαλό και με ψηλά το κεφάλι! Οποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, δεν ξεχνούν ότι οι μαθητές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό κόντρα σε όλα τα εμπόδια που τους βάζει το σημερινό σχολείο, η σημερινή κατάσταση.

Αυτό το σχολείο, από το οποίο φέτος αποφοιτούν χιλιάδες παιδιά, έχει την υπογραφή της ΕΕ, των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, των δικών τους υπουργών Παιδείας.
Το σχολείο που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του από τη νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές της Β’ ΓΕΛ και των μικρότερων τάξεων έχει την υπογραφή της ΕΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, του νόμου Γαβρόγλου.
Ενός νόμου που κάνει ακόμα χειρότερο το σχολείο των προηγούμενων κυβερνήσεων. Το κάνει πιο ταξικό, πιο ακριβό, πιο ψυχοφθόρο. Ενός νόμου που κάνει το ελληνικό σχολείο ακόμα πιο «ευρωπαϊκό», αφού τα φροντιστήρια δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, το «ξεσκαρτάρισμα» των μαθητών ανάλογα με την τσέπη των γονιών τους γίνεται ήδη στη Γερμανία, ενώ στις σκανδιναβικές χώρες τα σχολεία θεσπίζουν δίδακτρα, αφού είναι αυτοχρηματοδοτούμενα.

Γι’ αυτό και παρά τις φωνές για τις επιμέρους – και προεκλογικές – διαφορές τους, κανένα κόμμα εκτός του ΚΚΕ δεν αντέδρασε στο γεγονός ότι ο συγκεκριμένος νόμος θεσπίζει διπλές πανελλαδικές εξετάσεις με αύξηση της ύλης των εξεταζόμενων μαθημάτων, λιγότερη γνώση, που σταματά ουσιαστικά και τυπικά στη Β’ Λυκείου, λιγότερες επιλογές για τους μαθητές για τις επιθυμητές σχολές.

Ομως αυτός ο νόμος βρήκε σύσσωμους απέναντί του μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, που αντέδρασαν και κινητοποιήθηκαν με κάθε τρόπο. Γι’ αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ τον ψήφισε Μεγάλη Τρίτη, με τα σχολεία κλειστά, σαν τον κλέφτη μέσα στη νύχτα. Είναι χαρακτηριστικά τα μεγέθη των φετινών μαθητικών κινητοποιήσεων, των άνω των 20.000 μαθητών που βρέθηκαν στο δρόμο και καθυστέρησαν για μήνες την κατάθεση και ψήφιση του νόμου. Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ στήριξαν με κάθε τρόπο αυτές τις κινητοποιήσεις.

Το σύνθημα που κυριάρχησε φέτος στις μαθητικές κινητοποιήσεις ήταν «Σχολείο να μορφώνει – Οχι να εξοντώνει!». Αυτό το σύνθημα, που από τον κ. Γαβρόγλου χαρακτηρίστηκε «ουτοπικό», περιλαμβάνει όλη την ουσία. Το πώς θα έπρεπε και θα μπορούσε να λειτουργεί το σχολείο τον 21ο αιώνα:
  • Ενα σχολείο που θα δουλεύει σταθερά με όλα – και για όλα – τα παιδιά, αναπτύσσοντας όλες τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα, που θα καλλιεργεί τη δίψα για μόρφωση και θα δίνει διέξοδο στις νεανικές ανησυχίες.
  • Ενα σχολείο όπου οι γονείς δεν θα βάζουν το χέρι στην τσέπη.
  • Ενα σχολείο όπου οι εκπαιδευτικοί δεν θα είναι τροχονόμοι επιδόσεων σε ένα σχολείο/φροντιστήριο/αρένα, αλλά θα συμβάλλουν στην ανακάλυψη της επιστημονικής γνώσης από τους μαθητές τους.
Αυτές είναι οι ανάγκες και οι δυνατότητες της εποχής μας. Και ο θυμός των μαθητών και των οικογενειών τους για την κατάσταση στα σχολεία, όπως και στο σύνολο της ζωής τους, μπορούν και πρέπει να γίνουν κριτήριο ψήφου στις ερχόμενες πρόωρες βουλευτικές εκλογές. Στη σκέψη, στον καθημερινό αγώνα μας, αλλά και στην ψήφο μας, είναι η διεκδίκηση των αναγκών μας. Οχι ο συμβιβασμός με τα ολοένα και χειρότερα από κάποια άλλη, «νέα» ή «παλιά» κυβέρνηση. Δυναμώνουμε τον αγώνα για να κατακτήσουμε το σχολείο που αξίζει στους μαθητές. Ψηφίζουμε ΚΚΕ για να δυναμώσει αυτός ο αγώνας.
  • Αναδημοσιεύεται από την εφημερίδα «Νέα Σελίδα» (2/6/2019)
Μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου