ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ

Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

Αφιέρωμα


 Μάνος Χατζιδάκις

Ο Μάνος Χατζιδάκις βραβεύεται, 17/4/1961, με το Οσκαρ για το τραγούδι του «Τα παιδιά του Πειραιά» που έγραψε για την ταινία «Ποτέ την Κυριακή».

Ο ΜάνοςΧατζιδάκις γεννήθηκε στην Ξάνθη, στις 23/10/1925, και ήταν γιος του δικηγόρου Γεωργίου Χατζιδάκη από τον Μύρθιο Αγίου Βασιλείου Ρεθύμνου και της Αλίκης Αρβανιτίδου από την Αδριανούπολη.
 Ανάμεσα στους αξεπέραστους κύκλους έργων του είναι οι: «Οδός Ονείρων», «Δεκαπέντε εσπερινοί», «Χαμόγελο της Τζοκόντα»,
«Μυθολογία», «Καπετάν Μιχάλης», «Αντικατοπτρισμοί», «Μεγάλος Ερωτικός», «Αθανασία», «Σκοτεινή μητέρα», «Η εποχή της Μελισσάνθης», «Οι μπαλάντες της οδού Αθηνάς», «Αμοργός», κ.ά. Εκτός από τα πολλά, υπέροχα τραγούδια που μας δώρισε ασχολήθηκε παράλληλα με τον κινηματογράφο, συνθέτοντας μουσική για 80 ελληνικές και ξένες ταινίες.


Εφυγε από τη ζωή στις 15 του Ιούνη 1994

 Νίκος Παπάζογλου



Πεθαίνει, 17/4/2011, ο Νίκος Παπάζογλου, τραγουδιστής, τραγουδοποιός, μουσικός και δισκογραφικός παραγωγός.

Ο Νίκος Παπάζογλου γεννήθηκε στις 20 Μαρτίου 1948 στη Θεσσαλονίκη

Ο σαλονικιός Νίκος Παπάζογλου υπήρξε ένας από τους πιο σημαντικούς και επιδραστικούς έλληνες τραγουδοποιούς. 

Άρχισε να ξεδιπλώνει το ταλέντο του στα μέσα της δεκαετίας του '70, ανοίγοντας το δρόμο για μια ολόκληρη γενιά μουσικών, όπως ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Ορφέας Περίδης, ο Σωκράτης Μάλαμας. 



 Δημήτρης Μητροπάνος
 

*


Πεθαίνει, 17/4/2012, ο μεγάλος λαϊκός καλλιτέχνης Δημήτρης Μητροπάνος.

Θα τον θυμόμαστε όπως ήταν: Χωρίς «πόζες». Πηγαίος. Χωρίς τίποτα το «δήθεν». Αξιοπρεπής. Χωρίς «τάχα μου».

Με κουβέντες μετρημένες. Και καθαρές.  Αυτός ήταν. Ένας μεγάλος τραγουδιστής, ένας μέγιστος άνθρωπος. Ένας μάγκας. Αληθινός. Με την μπέσα και την λεβεντιά που έχουν οι ωραίοι μάγκες.

Γεννήθηκε, 2 Απριλίου 1948, στην Αγία Μονή, μια συνοικία των Τρικάλων.


*Το κανάλι της ΚΝΕ παρουσίασε αποσπάσματα από τις συναυλίες του Μητροπάνου στο Φεστιβάλ ΚΝΕ-Οδηγητή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου