ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021

Αντιδράσεις για το τρέιλερ της ταινίας «Καλάβρυτα 1943»


Την ερχόμενη βδομάδα αναμένεται να κυκλοφορήσει η ταινία «Καλάβρυτα 1943», που καταπιάνεται με τη ναζιστική θηριωδία στις 13/12/1943 στα Καλάβρυτα, όταν οι Γερμανοί ναζί έβαλαν τους άνδρες από 14 ετών και πάνω σε ένα χωράφι και τους γάζωσαν με πολυβόλα. Εκτελέστηκαν 1.436 άνδρες 14 έως 80 ετών, δηλαδή το 70,5% του ανδρικού πληθυσμού της πόλης. Διασώθηκαν κάποιοι λίγοι που είχαν σκεπαστεί με πτώματα συγχωριανών τους. Την ίδια ώρα, άλλα τμήματα Γερμανών στρατιωτών λεηλατούσαν και κατέστρεφαν την πόλη.

Ηδη, όμως, και μόνο με την προβολή του τρέιλερ έχουν ξεσπάσει αντιδράσεις από κατοίκους και τοπικούς φορείς. Αιτία είναι μια σκηνή που δείχνει έναν ναζί στρατιωτικό να παρακούει τις εντολές των ανωτέρων του και να ανοίγει τις πόρτες του φλεγόμενου σχολείου, όπου οι ναζί είχαν κλειδώσει τα γυναικόπαιδα του χωριού. Πρόκειται για έναν «μύθο» που κατά καιρούς αναβιώνει, παρότι έχει διαψευστεί από τους αυτόπτες μάρτυρες του Ολοκαυτώματος.

Οπως αναφέρει η εφημερίδα «Πελοπόννησος», η Ενωση Θυμάτων Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος καταγγέλλει τους υπευθύνους της ταινίας για παραχάραξη της Ιστορίας, ενώ αναφέρει πως το παραπάνω γεγονός είχε επισημανθεί στους υπεύθυνους της ταινίας πριν από 2,5 χρόνια, όταν είχαν επισκεφτεί τα Καλάβρυτα, και οι υπεύθυνοι είχαν υποσχεθεί να μην το συμπεριλάβουν στην ταινία. Η Ενωση προειδοποιεί ότι αν η ταινία δεν σέβεται τη μνήμη των θυμάτων, θα ακολουθήσει τη δικαστική οδό.

Ο σεναριογράφος και παραγωγός της ταινίας Δημήτρης Κατσαντώνης δήλωσε πως «υπάρχει η θεωρία, που πολλούς τους ενοχλεί, ότι ένας Αυστριακός άνοιξε την πόρτα του σχολείου για να βγουν οι γυναίκες και τα παιδιά» και αναφέρει ότι στο Μουσείο Ολοκαυτώματος των ΗΠΑ διάβασε 14 μαρτυρίες που αναφέρονται σε ένστολο Αυστριακό. Στον δήμο Καλαβρύτων τηρούν στάση αναμονής και δηλώνουν ότι θα τοποθετηθούν μετά την επίσημη πρεμιέρα στο ίδρυμα «Νιάρχος».

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου