ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2022

«Γεννάνε και τα κοκόρια» των επιχειρηματικών ομίλων


«ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ» ΝΟΜΟΣ

  • 11 δισ. «ζεστό χρήμα» και προνόμια ...από άλλο πλανήτη
  • «Σκληρή» αντιπολίτευση από τον ΣΥΡΙΖΑ, που ρωτάει τη ΝΔ «ποιος ο λόγος για νέο νόμο, αφού εκτελείτε και ενισχύετε τα καθεστώτα του δικού μας νόμου»!
«Εικόνα από το - δυσοίωνο για τον λαό - μέλλον» που σηματοδοτεί η καπιταλιστική ανάπτυξη αποτελεί ο «αναπτυξιακός» νόμος, ο οποίος τις προηγούμενες μέρες συζητήθηκε στις Επιτροπές της Βουλής και στις 25 Γενάρη εισάγεται για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια.

Από τη φοροφαίμαξη του λαού και τη σφαγή σε δαπάνες ακόμα και για βασικές ανάγκες, όπως η Υγεία, η κυβέρνηση έχει ήδη εξασφαλίσει ένα τρελό φαγοπότι πάνω από 11 δισ. ευρώ «ζεστό» χρήμα για τους επιχειρηματικούς ομίλους (7,8 δισ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ θα εκταμιευτεί και η πρώτη δόση από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα είναι περίπου 3,2 δισ. ευρώ), χωρίς να υπολογίζονται προγράμματα ΕΣΠΑ, Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης κ.ο.κ., που εκεί χάνεται ο λογαριασμός.

Με τον «αναπτυξιακό» της νόμο στρώνει το τραπέζι και κανονίζει τη μοιρασιά, με περισσότερο ευνοημένους τους επιχειρηματικούς ομίλους της «πράσινης ανάπτυξης» και του «ψηφιακού μετασχηματισμού», της Ενέργειας και του Τουρισμού, δηλαδή όλων όσα ιεραρχεί το κεφάλαιο ως κερδοφόρα πεδία.

Στην άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, οι εργαζόμενοι έχουν να «προσδοκούν» τσάμπα δουλειά για τους ομίλους, οι δε αυτοαπασχολούμενοι και επαγγελματίες, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν βλέπουν «ούτε με το κιάλι» τα κριτήρια που μπαίνουν για τις χρηματοδοτήσεις, ακόμα μεγαλύτερη ανασφάλεια και αναδουλειά.

Εντελώς ενδεικτικά, ο «αναπτυξιακός» νόμος προβλέπει:

-- Τη μείωση της διαδικασίας εκκαθάρισης των αιτήσεων των επενδυτών, έτσι ώστε συνολικά να απαιτούνται γύρω στις 100 μέρες για την υπαγωγή ενός επενδυτικού σχεδίου στον «αναπτυξιακό» νόμο, διαδικασία που σήμερα μπορεί να φτάνει ακόμα και τα δυόμισι χρόνια.

-- Μπαράζ επιδοτήσεων και «κινήτρων», όπως φορολογική απαλλαγή από την καταβολή φόρου εισοδήματος επί των πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών. Η φοροαπαλλαγή ξεκινά από την πιστοποίηση της υλοποίησης του 50% του κόστους του επενδυτικού σχεδίου, ενώ ο επενδυτής μπορεί να αξιοποιεί το σύνολο της φοροαπαλλαγής μέχρι 15 χρόνια.

-- Επιχορήγηση για την κάλυψη τμήματος των δαπανών του επενδυτικού σχεδίου, που ξεκινά με την υλοποίηση του 25% του επενδυτικού κόστους και μπορεί να φτάνει τα 70%, σε ορισμένες δε περιπτώσεις το 80% και το 100%!

-- Επιδότηση «λίζινγκ» από το Δημόσιο μέχρι και 7 χρόνια για την απόκτηση καινούργιου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού.

-- Επιδότηση μέρους του «κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης». Το 60% της επιδότησης για την εξασφάλιση τσάμπα δουλειάς για τους ομίλους θα μπορεί να καταβάλλεται πριν από την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου.

-- Χρηματοδότηση «επιχειρηματικού κινδύνου» με την επιδότηση επιτοκίου δανείων μειωμένης εξασφάλισης ή των εξόδων της ασφάλισης των δανείων υψηλού κινδύνου.

-- Η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων μπορεί να πραγματοποιείται από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ή ορκωτό ελεγκτή - λογιστή ή ελεγκτική εταιρεία κατ' επιλογή του φορέα του επενδυτή. Με άλλα λόγια, «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει», ενώ ουσιαστικά ιδιωτικοποιείται ο έλεγχος.

-- Τα επενδυτικά σχέδια που ενισχύονται επιτρέπεται να υπαχθούν και σε άλλο καθεστώς ενισχύσεων ή να δανειοδοτηθούν με επιδοτούμενα δάνεια κρατικών ενισχύσεων και με παρατάσεις 2 ετών, όλα καλυμμένα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

-- Στις επιχειρήσεις που επιδοτούνται συμπεριλαμβάνονται πλέον κατ' εξαίρεση τα κέντρα αποθεραπείας και αποκατάστασης, καθώς με τον κορονοϊό οι επιχειρήσεις αυτές κάνουν «χρυσές δουλειές».

Η καπιταλιστική κερδοφορία είναι κοινό τους πρόγραμμα

Ο πακτωλός των δισ., τα προνόμια και όλα όσα προβλέπει ο «αναπτυξιακός» νόμος είναι εξασφαλισμένα είτε με «νεοφιλελεύθερη» είτε με σοσιαλδημοκρατική - «αριστερή» κυβέρνηση. ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ και από κοντά τα άλλα αστικά κόμματα, πέρα από επιμέρους παρατηρήσεις, συμφωνούν και επαυξάνουν στη «διαμόρφωση του κατάλληλου περιβάλλοντος» για την προσέλκυση των επενδυτών. Η συναίνεσή τους στη διάρκεια της συζήτησης του «αναπτυξιακού» νόμου στις Επιτροπές ήταν παραπάνω από εμφανής, με τον έναν να κόβει και τον άλλον να ράβει.

Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Ν. Παπαθανάσης, αφού ανέφερε ότι η ανάπτυξη που προωθεί η κυβέρνηση «σηματοδοτείται από την ευρωπαϊκή προοπτική, όπως έχει ειπωθεί και καταγραφεί από τα συμβούλια υπουργών της ΕΕ, αλλά και τα βασικά εργαλεία που δουλεύει η ΕΕ, όπως είναι το Ταμείο Ανάκαμψης», στη συνέχεια παραδέχτηκε ότι «η δουλειά είχε ξεκινήσει» με τον «αναπτυξιακό» νόμο του ΣΥΡΙΖΑ το 2016 και ότι αυτός ήταν για την κυβέρνηση της ΝΔ «ένα αναπτυξιακό εργαλείο». Είπε ακόμα, απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ και στα άλλα αστικά κόμματα, ότι «μπορούμε να βρούμε ένα πεδίο συζήτησης», αφού «και εσείς μιλάτε για ανάπτυξη, ότι θα πρέπει να υπάρξει ψηφιακός και τεχνολογικός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων», «πράσινη μετάβαση» κ.ο.κ.

Ακόμα πιο γλαφυρός ήταν ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης, ο οποίος για την επιφύλαξη που δήλωσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την Ολομέλεια ανέφερε πως «θεωρώ ότι είναι λάθος να μην ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ», γιατί «ο νόμος που φέρνουμε σήμερα είναι το αποτέλεσμα της εμπειρίας που αποκτήσαμε αυτά τα δυόμισι χρόνια δουλεύοντας τον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο», δηλαδή του ΣΥΡΙΖΑ, «και προσπαθήσαμε να δούμε πού κολλάει το σύστημα και πού είναι το σημείο που δυσκολεύει, και αυτό να διορθώσουμε».

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Μαμουλάκης, αν και επιφυλάχθηκε για την ψήφο του κόμματός του στην Ολομέλεια, αναφέρθηκε στο πόσο «ευτυχείς είμαστε που αναγνωρίζετε την επιτυχία του νόμου 4399/2016». Ανέφερε ακόμα για τον «αναπτυξιακό» νόμο της ΝΔ ότι «εδώ έχουμε έναν εμβληματικό, σημαντικό νόμο. Πάντοτε οι αναπτυξιακοί νόμοι είναι σημαντικοί». Οσο για τις «ενστάσεις» του ΣΥΡΙΖΑ, είναι τέτοια η ταύτισή τους που εξέφρασε την απορία «ποια είναι η αναγκαιότητα τώρα ενός νέου νόμου, δεδομένου ότι εδώ και δυόμισι χρόνια εκτελείτε και ενισχύετε τα υφιστάμενα καθεστώτα του δικού μας νόμου;». Ο δε ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ Απ. Πάνας παρατήρησε ότι χρειάζεται μεγαλύτερη ενίσχυση στις «αναπτυξιακές συνέργειες ανάμεσα σε ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης και Μεσοπρόθεσμο Αναπτυξιακό Πλαίσιο».

Το ΚΚΕ καταψήφισε τον «αναπτυξιακό» νόμο, αναδεικνύοντας τον αντιλαϊκό του χαρακτήρα και τα όσα προβλέπει, ενώ η ειδική αγορήτρια του Κόμματος Διαμάντω Μανωλάκου ανέφερε ότι η στάση και οι θέσεις όλων των αστικών κομμάτων «πρέπει να προβληματίσουν τους εργαζόμενους μισθωτούς και μικροεπαγγελματίες», «να σκεφτούν έξω από τα πλαίσια αυτής της βάρβαρης πολιτικής, να οργανώσουν συλλογικό αγώνα για το δίκιο τους, σε σύγκρουση και όχι ανοχή ή συναίνεση με το κεφάλαιο και τα κόμματά του».

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου