ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ

Παρασκευή 20 Μαΐου 2022

Αβαντάρει τις «πράσινες» μπίζνες και φέρνει νέα χαράτσια στον λαό


«ΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ»

Τεράστια αβάντα στις «πράσινες» μπίζνες και ανελέητο χαράτσωμα στα εργατικά - λαϊκά στρώματα συνιστά ο νέος «Εθνικός Κλιματικός Νόμος».

Το κείμενο του νομοσχεδίου που κατέθεσε χτες στη Βουλή το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας περιλαμβάνει ως κύρια πρόβλεψη την οριστική κατάργηση των λιγνιτικών μονάδων της χώρας μέχρι τις 31 Δεκέμβρη του 2028, παρά το γεγονός ότι εξαιτίας και του πολέμου στην Ουκρανία η σημασία του εγχώριου λιγνίτη για την ενεργειακή ασφάλεια και επάρκεια της χώρας αναδεικνύεται καθημερινά όλο και περισσότερο. Βέβαια, υπάρχει πρόβλεψη για επανεξέταση του στόχου το 2023, σύμφωνα με τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί.

Πέρα από την κατάργηση του λιγνίτη, το νομοσχέδιο επιχειρεί να δώσει τεράστια ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων - αυξάνοντας έτσι την πελατειακή βάση των αυτοκινητοβιομηχανιών σε μοντέλα που ακόμη βρίσκονται σε στάδιο έρευνας και ανάπτυξης, δίχως να προβλέπει ούτε καν τη δημιουργία μιας στοιχειώδους μεταποιητικής βιομηχανίας στον τομέα -, φορτώνει νέα βάρη στους δήμους με τις υποχρεώσεις που θεσπίζει περί «μείωσης των εκπομπών ρύπων», οι οποίες θα περάσουν φυσικά στους δημότες, επιβάλλει άμεσα χαράτσια με τις αντικαταστάσεις καυστήρων πετρελαίου, προωθεί επενδύσεις για τους μεγάλους ενεργειακούς ομίλους στα νησιά.

Αποτελεί βέβαια μέγιστη υποκρισία το γεγονός ότι το νομοσχέδιο εμφανίζεται ως «φιλοπεριβαλλοντικό», την ίδια στιγμή που στήνεται χορός δισεκατομμυρίων σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης και Ελλάδας που κατευθύνεται προς τις αμερικανικές εταιρείες για το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και τις απαραίτητες νέες υποδομές. Πέρα από το γεγονός ότι η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, έχει αφήσει στο έλεος των πυρκαγιών τον φυσικό πλούτο της χώρας.

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με την ηλεκτροκίνηση προβλέπεται ότι από το 2024 το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων που ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, ενώ από το 2026 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα. Επιπλέον, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, από το 2030 απαγορεύεται πλήρως η ταξινόμηση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με την υποσημείωση ότι η Ελλάδα θα υιοθετήσει την ημερομηνία που θα τεθεί από τον σχετικό Ευρωπαϊκό Κανονισμό, όταν αυτός υιοθετηθεί σε επίπεδο ευρωπαϊκών οργάνων. Πάντως, η συγκεκριμένη πρόβλεψη, πέρα από το εάν τελικά υιοθετηθεί η συγκεκριμένη ημερομηνία, αποτελεί ξεκάθαρο «σήμα» στους υποψήφιους αγοραστές ΙΧ να στραφούν προς τα ηλεκτροκίνητα.

Για τη μείωση των «εκπομπών ρύπων» από τα κτίρια, απαγορεύονται από το 2025 η πώληση και η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης ενώ από το 2030 γίνεται υποχρεωτική η χρήση πετρελαίου θέρμανσης το οποίο θα είναι αναμεμειγμένο με βιοκαύσιμα σε ποσοστό 30%. Επίσης, γίνεται υποχρεωτική η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες σε κτίρια με κάλυψη μεγαλύτερη των 500 τ.μ., σε ποσοστό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 30% της κάλυψης.

Από το 2023, επιχειρήσεις (εξαιρούνται προς το παρόν οι μικρές και πολύ μικρές) που ανήκουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες, θα πρέπει να υποβάλλουν ετήσια έκθεση σχετικά με το «ανθρακικό αποτύπωμα» του προηγούμενου έτους.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Eco Islands», η οποία υποτίθεται στοχεύει στη μετάβαση των ελληνικών νησιών προς την «κλιματική ουδετερότητα», τίθεται ως στόχος η μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 80% σε σχέση με το 2019 ενώ από το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στα μη διασυνδεδεμένα νησιά.

Τέλος, οι δήμοι καλούνται να υπολογίζουν το «ανθρακικό τους αποτύπωμα», το οποίο επαληθεύεται από πιστοποιημένο φορέα και να καταρτίζουν «Δημοτικό Σχέδιο Μείωσης Εκπομπών», στο οποίο θα περιλαμβάνονται τα κτίρια που χρησιμοποιούν, ο δημοτικός φωτισμός, τα οχήματά τους, δημοτικές εγκαταστάσεις ύδρευσης, αποχέτευσης κ.λπ. Μέχρι το 2025 θα πρέπει να μειωθούν οι εκπομπές κατά 10% και 30% μέχρι το έτος 2030, συγκριτικά με το 2019.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου