ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ

Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

«Οποια πέτρα κι αν σηκώσεις» το κέρδος και όσοι το υπηρετούν απέναντι στις ανάγκες του λαού

Στην Ολομέλεια της Βουλής έρχεται σήμερα για συζήτηση και ψήφιση το πολυνομοσχέδιο - παραγγελιά των επιχειρηματικών ομίλων - του υπουργείου Ανάπτυξης με προσχηματικό τίτλο για τα μέτρα στήριξης των θυμάτων του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη. Το νομοσχέδιο, που συζητήθηκε και χτες στην αρμόδια επιτροπή, περιλαμβάνει 132 άρθρα, εκ των οποίων μόλις τα δύο πρώτα αφορούν τα μέτρα ενίσχυσης των οικογενειών των θυμάτων.

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα: Φορολογικές απαλλαγές για επιχειρηματικούς ομίλους που έχουν υπαχθεί στον «αναπτυξιακό» νόμο, ρυθμίσεις σχετικές με την ιδιωτικοποίηση των υδάτων, τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών και διευκολύνσεις στους εργοδότες τους, προσλήψεις με το σταγονόμετρο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που δεν καλύπτουν σε καμία περίπτωση τις βασικές ανάγκες για ασφαλείς συγκοινωνίες, διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών Ηγουμενίτσας και Καβάλας, παραπέρα πολυδιάσπαση και ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, παραπέρα ενίσχυση των ομίλων στις Μεταφορές και τον Τουρισμό, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εκμεταλλεύονται λιμάνια και μαρίνες χωρίς καμία πρόβλεψη...

Οποια πέτρα δηλαδή κι αν σηκώσει κανείς σε ένα ακόμα πολυνομοσχέδιο που έρχεται να προστεθεί στη «φαρέτρα» της όποιας επόμενης κυβέρνησης, από πίσω βρίσκει τον ίδιο «ένοχο» για το χτύπημα των λαϊκών αναγκών, το καπιταλιστικό κέρδος, την πολιτική της ΕΕ και όσους τα υπηρετούν.

Οι προσλήψεις αντιμετωπίζονται ως κόστος

Ο Χρήστος Κατσώτης, ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, τοποθετήθηκε και χτες στην επιτροπή και επανέλαβε ότι «η ζωή και η ασφάλεια των ανθρώπων δεν κοστολογούνται, ενώ τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων δεν μπορεί να αθωώσουν τη συνέχιση της εγκληματικής πολιτικής. Δεν μπορεί να συγκαλύψουν το έγκλημα». Πρόσθεσε επίσης: «Οι αιτίες αυτής της εγκληματικής πολιτικής είναι η περιβόητη απελευθέρωση της αγοράς με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η εμπορευματοποίηση των συγκοινωνιών, ο τεμαχισμός του ΟΣΕ και η ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων κομματιών του, η τεράστια υποστελέχωση σε προσωπικό και οι τεράστιες ελλείψεις σε μέτρα ασφάλειας και υποδομές του κρατικού ΟΣΕ. Πάνω σε αυτά δεν έχουμε τίποτα στο νομοσχέδιο, ιδιαίτερα για το θέμα της ενίσχυσης της ασφάλειας».

Στη συνέχεια τόνισε: «Η κυβέρνηση από την αρχή επιχείρησε να ρίξει τις ευθύνες στο ανθρώπινο λάθος, όχι ότι δεν υπήρχε, επιχείρησε, όπως και εδώ ο υπουργός, να αθωώσει την εταιρεία ισχυριζόμενος ότι η ευθύνη είναι του ΟΣΕ, δηλαδή του Δημοσίου, γιατί οι παθογένειες, οι συντεχνίες και όλα τα άλλα οδήγησαν σε λάθη και παραλείψεις. Στην ίδια γραμμή της συγκάλυψης και ο ΣΥΡΙΖΑ που αναδεικνύει ως αιτία τον σταθμάρχη που ήταν ρουσφέτι της Νέας Δημοκρατίας, η Νέα Δημοκρατία ανταπαντά για τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και για τους σταθμάρχες που προσέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ και ήταν της ίδιας ηλικίας. Κουβέντα δεν είπε για την πολιτική που δολοφονεί, γιατί με αυτή συμφωνεί, αυτή εφάρμοσε και ως κυβέρνηση. Επειδή ακριβώς συμφωνείτε, γι' αυτό στήνετε κι εδώ αποπροσανατολιστικούς καβγάδες».

Σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις για τον ΟΣΕ ο Χρ. Κατσώτης επισήμανε:

«Αντιμετωπίζετε τις προσλήψεις ως κόστος γι' αυτό τις κάνετε με το σταγονόμετρο. Η λειτουργία με τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού είναι εγκληματική. Σύμφωνα με το οργανόγραμμα του ΟΣΕ, οι ακάλυπτες θέσεις εργασίας για ασφαλή κυκλοφορία των τρένων και ασφαλή εργασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς είναι περισσότερες από 1.300. Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να φροντίσει να καλυφθούν αυτές οι κενές θέσεις με μόνιμο προσωπικό, με συγκροτημένα δικαιώματα, φέρνει ένα σχέδιο νόμου, στο οποίο δεν υπάρχει καμία δέσμευση, ούτε για τον αριθμό των προσλήψεων ούτε για τον χρόνο που αυτές θα γίνουν.

Στο άρθρο 78 αναφέρει ότι οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό δύναται να καλύπτονται από αυτούς που περιλαμβάνονται στους πίνακες κατάταξης της υπ' αριθμό 1 του 2022 προκήρυξης του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που έπρεπε να έχουν γίνει μέσα στο 2022. Αφορά 90 προσλήψεις αορίστου χρόνου και οι περισσότεροι απ' αυτούς εργάζονται και τώρα με "μπλοκάκι" στον ΟΣΕ. Επίσης, ότι με απόφαση του υπουργού Μεταφορών μπορεί να προσαυξάνεται ο αριθμός αυτών των προσλήψεων από τις ειδικές κατηγορίες του άρθρου 13 του νόμου 4765/2021.

Ενδεικτικό της "αξιοκρατίας" που θα ισχύσει και σε αυτές τις προσλήψεις είναι το ότι η παράγραφος 2 του άρθρου 78 αναφέρει ότι δεν θα εφαρμόζεται διαδικασία υποβολής ενστάσεων κατά των προσωρινών πινάκων κατάταξης των υποψηφίων. Στην ίδια λογική κινείται και το άρθρο 79 που αναφέρει ότι δύναται να ανανεώνονται οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου των φυλάκων ισόπεδων διαβάσεων για διάστημα έως 24 μήνες χωρίς καμία άλλη δέσμευση στον αριθμό των προσλήψεων και στο πότε θα γίνουν. Αρα δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα προσλάβετε ξανά όλους τους 160 έμπειρους φύλακες που απολύσατε για να δώσετε τη φύλαξη σε εργολάβους. Αυτά τα μέτρα λοιπόν που προβάλλονται ως μέτρα ενίσχυσης ασφάλειας των συγκοινωνιών προκαλούν τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που ξέρουν τα μεγάλα προβλήματα, αλλά και όλο τον λαό που η οργή του δεν κοπάζει».

Δωράκια στους ομίλους

Στο πρώτο κεφάλαιο του νομοσχεδίου, διευθετούνται διάφορες δεσμεύσεις προς τους επενδυτές, δημιουργώντας, όπως αναφέρεται, φιλικό επενδυτικό περιβάλλον, κατά παρέκκλιση κανονισμών και διατάξεων που εμποδίζουν και διευκολύνει στρατηγικούς επενδυτές, όπως με τα άρθρα 3 και 4. Στο πλαίσιο της λεγόμενης δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης, θεσπίζεται καθεστώς χορήγησης ενισχύσεων μέσω του πληροφοριακού συστήματος «αναπτυξιακού» νόμου είτε μέσω του πληροφοριακού συστήματος κρατικών ενισχύσεων.

Στο άρθρο 5 προβλέπονται γενναίες κατ' εξαίρεση φορολογικές απαλλαγές σε επιχειρήσεις και επενδυτικά σχέδια.

Σύμφωνα με το άρθρο 10, η οικονομική επιτροπή των δήμων και περιφερειών για τις συμβάσεις με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ασκεί τις αρμοδιότητες αναθέτουσας αρχής και κατά το στάδιο της εκτέλεσης, προσπερνώντας έτσι αντίθετες θέσεις που μπορεί να εκφραστούν στα Δημοτικά Συμβούλια.

Με το άρθρο 11, διευκολύνονται οι επενδύσεις στην κάνναβη και την εκτέλεση μεταφοράς, της εισαγωγής και εξαγωγής προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης και δεν απαιτείται η προηγούμενη έκδοση και προσκόμιση της άδειας παραγωγής για εξαγωγή των τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του Ελληνικού Οργανισμού Φαρμάκων, κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης.

Ακόμα, υπάρχει ρύθμιση για τις φυσικές πηγές νερού και διαμορφώνει τους όρους εμπορίας των πόσιμων και ιαματικών νερών από τους επιχειρηματικούς ομίλους, με 3 έως 5 τοις χιλίοις, ως αντιστάθμισμα στους δήμους δηλαδή. Για πωλήσεις 1 εκατομμυρίου ευρώ, για παράδειγμα, 30.000 ή 50.000 ευρώ για τους δήμους. Και στοχεύουν στην προσέλκυση επενδυτών, παραδίδοντας κάθε πηγή για επιχειρηματική εκμετάλλευση, στερώντας από τον λαό τις θεραπευτικές του ανάγκες ή κάνοντάς τις πολύ ακριβές.

Στο μέρος του νομοσχεδίου που αφορά τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής και ναυτιλιακής νομοθεσίας, η κυβέρνηση ρυθμίζει απαιτήσεις επιχειρηματικών ομίλων, αλλάζοντας ρυθμίσεις και κανόνες που εμποδίζουν.

Το άρθρο 30 έχει ως κύριο θέμα τις συμφωνίες παραχώρησης τουριστικών λιμένων. Επιβάλλει φαστ τρακ διαδικασίες για να διευκολύνει τις παραχωρήσεις τουριστικών λιμανιών και μαρίνων πριν και από την ολοκλήρωση της χωροθέτησης και πριν από τα όποια σχετικά έργα. Μια τέτοια ρύθμιση με νόμο ανοίγει στα γεμάτα τον δρόμο να εκμεταλλεύονται τα μεγάλα μονοπώλια του κλάδου των Μεταφορών και του Τουρισμού λιμάνια, μαρίνες και μεγάλες εκτάσεις γύρω από αυτά, χωρίς καμία δέσμευση και πρόληψη για τους εργαζόμενους, τους κατοίκους των περιοχών και για το περιβάλλον.

Με άλλες ρυθμίσεις διευκολύνονται οι μεγάλες τουριστικές επενδύσεις, μέσω της σύντμησης και απλοποίησης των αδειοδοτικών διαδικασιών, με ό,τι αυτό σημαίνει.

Ακόμα διευκολύνεται η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών Ηγουμενίτσας και Καβάλας, νομιμοποιώντας τις εγκαταστάσεις, τις εκτάσεις για να παραχωρηθούν χωρίς προβλήματα στους ομίλους.

Το άρθρο 51 προβλέπει πλωτούς τερματικούς σταθμούς φυσικού αερίου και σε συνέχεια, το άρθρο 54 νομιμοποιεί υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και προβλέπει πλωτά ναυπηγήματα προσωρινής αποθήκευσης LNG, επαναεριοποίησης φυσικού αερίου και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Είναι σχεδιασμοί και της νέας ιδιοκτησίας Σκαραμαγκά που διευκολύνεται στην υλοποίησή τους και, βέβαια, δικαιολογημένα ανησυχούν οι κάτοικοι του Χαϊδαρίου, που είναι μέσα στην πόρτα τους.

Με τα άρθρα 102, 105 και 118 θεσμοθετεί το μητρώο απασχολούμενων στον πολιτιστικό και δημιουργικό τομέα. Απόδειξη του τι εννοεί η κυβέρνηση όταν προτάσσει το καλό των καλλιτεχνών είναι το άρθρο 106 που εξαιρεί την πρόβα από την εργασία πλήρους απασχόλησης, δίνοντας έτσι το δικαίωμα η πρόβα να πληρώνεται με ατομικές συμβάσεις και όχι συλλογικές.

Με το άρθρο 3, ο εργοδότης θα μπορεί να απολύει τον εργαζόμενο όποτε θέλει, ακόμη και στη μέση των προβών. Με λίγα λόγια, το νομοσχέδιο δεν καταπολεμά την αδήλωτη εργασία των καλλιτεχνών αλλά τη νομιμοποιεί, όπως νομιμοποιεί και τη διαρκή διαθεσιμότητα και ανασφάλεια του εργαζόμενου.

Σοβαρό θέμα προκύπτει και με το άρθρο 110, το οποίο επιτρέπει την κατασκευή έργων σε δάση, δασικές και δημόσιες εκτάσεις, με το πρόσχημα της προστασίας λειτουργίας και ανάδειξης χώρων και εγκαταστάσεων πολιτιστικού χαρακτήρα.

Σχολιάζοντας την αντιλαϊκή πολιτική όπως αποτυπώνεται σε ένα ακόμα πολυνομοσχέδιο, ο Χρ. Κατσώτης τόνισε: «Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους βιοπαλαιστές αγρότες και ιδιαίτερα τη νεολαία να μη συμβιβαστούν με αυτήν την πολιτική που τσακίζει τις ζωές τους. Δρομολογείται μεγάλη επίθεση στα σπίτια, στην περιουσία του λαού με τους νόμους της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ. Επτακόσιες χιλιάδες πλειστηριασμοί, όλοι αυτοί δεν μπόρεσαν να κανονίσουν το δάνειό τους. Ολοι τους είναι δεσμευμένοι στους στόχους των επιχειρηματικών ομίλων για φτηνή εργατική δύναμη. Το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που είναι συνεπές σε αυτό που λέει, που με ανιδιοτέλεια υπερασπίζεται τα εργατικά - λαϊκά συμφέροντα. Εχει Πρόγραμμα με επεξεργασμένες θέσεις και για όλα πρωταγωνιστεί στους αγώνες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου