ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023

«Εβγαλαν πόρισμα» ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν φταίει η «απελευθέρωση»


 ΚΚΕ: Ενοχη η «συντεχνία» κυβερνήσεων και ομίλων για το έγκλημα

Η «συντεχνία» κυβερνήσεων και ομίλων είναι υπεύθυνη για το έγκλημα στα Τέμπη, όπως και για άλλα εγκλήματα κατά του λαού, ανέδειξε το ΚΚΕ στη συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ φόρτωσαν τις ευθύνες στο «ανθρώπινο λάθος» και στις «παθογένειες», αφήνοντας εκτός κάδρου την πολιτική της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης που υπηρέτησαν και υπηρετούν.

Για «αλληλουχία λαθών» του σταθμάρχη αλλά και των μηχανοδηγών μίλησε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, βγάζοντας πόρισμα για την τραγωδία! Είπε ότι έγινε εσφαλμένη τοποθέτηση κλειδιών, δεν υπήρξε παρακολούθηση του πίνακα και δεν έγινε ενημέρωση ότι η αμαξοστοιχία μπήκε σε διαφορετική γραμμή. Ανέφερε ακόμα ότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο. Αφού πρώτα επέρριψε τις ευθύνες σε ανθρώπινο λάθος, στη συνέχεια παραδέχτηκε ότι υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού και υποδομών. Συγκεκριμένα, παραδέχτηκε ότι έγινε σταδιακή αποψίλωση του προσωπικού, ότι ήταν απειροελάχιστες οι προσλήψεις και ότι υπήρχε «σχετική ανεπάρκεια». Οπως είπε, κυρίως με μπλοκάκι και με παροχή υπηρεσιών ήταν οι εργαζόμενοι που ανέλαβαν υπηρεσία τα τελευταία χρόνια, ενώ υποστήριξε ότι θα γίνουν 217 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, που ήταν ο προγραμματισμός για τη διετία 2022 - 2023.

Για τις υποδομές και κυρίως για τα συστήματα ασφάλειας, ανέφερε ότι η σύμβαση που υπεγράφη το 2014 αφορούσε ένα πλήρες σύστημα σηματοδότησης και ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης. Πρόσθεσε ότι παραδόθηκε το έργο κατά 18% το 2016, 0% έως το 2019 και 70% μέχρι σήμερα. Αφησε ωστόσο να εννοηθεί ότι και ολοκληρωμένο να ήταν το έργο, ίσως να μην είχε αποτραπεί η πολύνεκρη σύγκρουση, ενώ δήλωσε ότι μέχρι τέλη Σεπτέμβρη θα έχει ολοκληρωθεί το έργο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γ. Γεραπετρίτης δεν αναφέρθηκε καν στη «Hellenic Train» και δήλωσε πως η κυβέρνηση δεν επιδιώκει πολιτική αντιπαράθεση για το δυστύχημα.

Από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Νίκος Παππάς δεν είπε κουβέντα για τη στρατηγική της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων, ούτε για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Αντίθετα, μίλησε κι αυτός για «διαχρονικές παθογένειες του σιδηροδρόμου» και υποστήριξε ότι η μη ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης δεν ήταν η μοναδική προϋπόθεση για το δυστύχημα, καθώς - όπως είπε - ο σταθμάρχης ήταν ακατάλληλος για να χειριστεί το σύστημα της δεκαετίας του '80 και δεν στέκει το κυβερνητικό επιχείρημα ότι δεν ήξερε ο πρωθυπουργός για τον σιδηρόδρομο. Ο Ν. Παππάς ζήτησε από τον Γ. Γεραπετρίτη να καταθέσει τεκμήρια για τα όσα υποστήριξε περί μη υλοποίησης της σύμβασης για την τηλεδιοίκηση και συμφώνησε με τον υπουργό στο «να μην υπάρξει όξυνση» για την τραγωδία.

Στο μεταξύ, στη χθεσινή ενημέρωση των δημοσιογράφων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου συνέχισε τις «πασούλες» με τον ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος παρέδωσε και τι ποσοστό της τηλεδιοίκησης, με σκοπό να «χαθεί η μπάλα» της «απελευθέρωσης». Συνέχισε επίσης τις κυβερνητικές αθλιότητες με σκοπό να φορτώσει την ευθύνη στους εργαζόμενους, με αστειότητες του τύπου ότι ο πρωθυπουργός «έχει σαφή εικόνα και άριστη γνώση των δομικών προβλημάτων και των αδυναμιών στο κράτος μας, αλλά (...) δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει για τις συμπεριφορές και τις πρακτικές συγκεκριμένων προσώπων»! Παράλληλα επανέλαβε τα περί «παθογενειών» του αστικού κράτους, τις οποίες τάχα θα λύσουν οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις και η «αξιολόγηση», που κάνουν ακόμα πιο βαριά την ανίατη «αρρώστια» του αστικού κράτους, η οποία είναι η λειτουργία του για τα κέρδη του κεφαλαίου.

Δεν φταίει «η κακιά η ώρα» αλλά το κυνήγι του κέρδους που δολοφονεί

Το ΚΚΕ δεν πρόκειται να επιτρέψει να συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη, να αθωωθεί η πολιτική που δολοφονεί, τόνισε ο βουλευτής του Κόμματος Χρήστος Κατσώτης, προσθέτοντας ότι δεν φταίει «η κακιά η ώρα» αλλά το κυνήγι του κέρδους που δολοφονεί «και αυτήν την εγκληματική πολιτική ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις. Ενοχη είναι η συντεχνία κυβέρνησης, αστικών κομμάτων και ομίλων για το έγκλημα στα Τέμπη και για άλλα εγκλήματα κατά του λαού».

Πρέπει να αποδοθούν οι ευθύνες όπου υπάρχουν, υπογράμμισε ο Χρ. Κατσώτης και πρόσθεσε ότι οι αιτίες του εγκλήματος βρίσκονται στην «απελευθέρωση» της αγοράς με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, στην εμπορευματοποίηση των μεταφορών, στην τεράστια υποστελέχωση, στον τεμαχισμό του ΟΣΕ και την ιδιωτικοποίηση ώστε να δημιουργηθούν νέα πεδία κερδοφορίας για τα λιμνάζοντα κεφάλαια των επιχειρηματικών ομίλων.

Επεσήμανε δε ότι και ο κρατικός ΟΣΕ, όπως και ο κρατικός ιταλικός όμιλος, λειτουργεί με προτεραιότητα τις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης και κερδοφορίας, όχι τις ασφαλείς, φτηνές μεταφορές.

Συνεχίζοντας σημείωσε ότι με βάση αυτήν την πολιτική προκλήθηκαν τεράστιες ελλείψεις προσωπικού και υποδομών στον σιδηρόδρομο, μίλησε για λειτουργία της γραμμής από τη «Hellenic Train» χωρίς να έχουν διασφαλιστεί στοιχειώδεις υποδομές και προϋποθέσεις ασφαλείας, με ευθύνη ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ, τόνισε την έλλειψη κανόνων ασφαλείας και τα προβλήματα στη συντήρηση των γραμμών και στην εκπαίδευση του προσωπικού, ενώ θύμισε ότι με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπεται η συνεχής εργασία χωρίς ρεπό για εννέα μέρες! «Είναι παράγοντας αυτός για την πρόκληση δυστυχημάτων;», ρώτησε ο βουλευτής του Κόμματος, ενώ αναδεικνύοντας τις «προτεραιότητες» όλων των αστικών κυβερνήσεων σχολίασε ότι «τρέξατε να διασφαλίσετε 3,5 δισ. ευρώ κοινοτική χρηματοδότηση για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, αλλά δεν βρήκατε τα 50 εκατομμύρια για την προληπτική συντήρηση των γραμμών του ΟΣΕ».

Σημείωσε ακόμα ότι δεν λειτουργούσαν τα ηλεκτρονικά συστήματα και δεν είχαν εγκατασταθεί. «Ολα χειροκίνητα τον 21ο αιώνα», είπε, για να προσθέσει ότι είναι κενές 1.700 θέσεις προσωπικού, κάτι που σημαίνει ότι είναι σταγόνα στον ωκεανό οι 217 προσλήψεις που ανέφερε ο Γ. Γεραπετρίτης.

Κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει αν θα απαιτήσει από τη «Hellenic Train» την τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, να μην καλύπτονται με ατέλειωτη υπερεργασία του προσωπικού οι βάρδιες, προγράμματα εκπαίδευσης, συντήρηση και επισκευή των εγκαταστάσεων, ανανέωση του τροχαίου υλικού. «Αλήθεια, αυτά θα τα απαιτήσετε ή είναι κόντρα στην "ελευθερία της αγοράς";», είπε σκωπτικά.

«Τα μέτρα ασφαλείας στην καλύτερη περίπτωση οι επιχειρηματικοί όμιλοι τα λαμβάνουν μέχρι το σημείο που το κόστος είναι μικρότερο από το κόστος του ατυχήματος. Αυτή είναι η κατεύθυνση», επεσήμανε, συμπληρώνοντας ότι αυτό περιλαμβάνεται και στην «εθνική στρατηγική» που έχουν διαμορφώσει όλα τα κόμματα. Και τόνισε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ακουστούν οι «κραυγές» των εργαζομένων, να ολοκληρωθούν τα έργα υποδομής, για την πλήρη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας, η μέριμνα προμήθειας επαρκών αποθεμάτων υλικών για το σύνολο των ανταλλακτικών, αλλά και για να αντιμετωπιστεί η πανσπερμία συστημάτων, ο άμεσος έλεγχος των συστημάτων στις σήραγγες, να στελεχωθούν πλήρως όλες οι απαραίτητες υπηρεσίες κ.ά.

Ολες οι κυβερνήσεις και όλα τα αστικά κόμματα λοιπόν ήταν και είναι συνένοχα για την πολιτική που οδήγησε να θρηνούμε δεκάδες νεκρά παιδιά, τόνισε ο Χρ. Κατσώτης, προσθέτοντας ότι η κάθε κυβέρνηση έδινε τη «σκυτάλη» στους επόμενους. Κλείνοντας κάλεσε τον λαό να διεκδικήσει σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές, μέτρα προστασίας συνολικά της ζωής του, όπως αντιπλημμυρικά - αντισεισμικά έργα και μέτρα ασφαλείας στους χώρους δουλειάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου