ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ

Παρασκευή 14 Ιουλίου 2023

Να καταργηθεί η διάταξης περί αναιτιωδών απολύσεων του ν. 4713/2020 στα ιδιωτικά σχολεία


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Να καταργηθεί η διάταξης περί αναιτιωδών απολύσεων του ν. 4713/2020 στα ιδιωτικά σχολεία

     Η λήξη του διδακτικού έτους δεν είναι πλέον για τον κλάδο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών η αρχή των καλοκαιρινών διακοπών. Για πάρα πολλούς είναι περίοδος εισόδου στην ανεργία, αφού οι «αναιτιώδεις» απολύσεις του νόμου 4713/2020 οδηγούν στην αναζήτηση εργασίας ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι. Σε κάθε περίπτωση, το νομοθετικό πλαίσιο που υφίσταται εντείνει την εργασιακή  επισφάλεια και περιπλάνηση.

  Χαρακτηριστικό είναι ότι οι συνθήκες εργασίας κατά τα τελευταία χρόνια έχουν επιδεινωθεί σε τέτοιο βαθμό στα ιδιωτικά σχολεία, που σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), έχει εγκαταλείψει το χώρο αυτό περίπου το 1/3 των εκπαιδευτικών είτε παραιτούμενοι είτε με καταγγελία της σύμβασής τους.

  Στις τελευταίες μέρες του Ιουνίου ενημερωθήκαμε για δύο προκλητικές περιπτώσεις καταγγελίας σύμβασης σε σχολεία της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας. Συγκεκριμένα:

   1. Απολύθηκαν από τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη στη Θεσσαλονίκη δύο εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην απεργία του Μάρτη με την οποία καταγγέλθηκαν οι αίτιοι του εγκλήματος στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς. Μάλιστα, όταν ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να απεργήσουν δέχθηκαν αφόρητες πιέσεις από τη διοίκηση του σχολείου να ανακαλέσουν την απόφασή τους, ακόμη και με τηλεφωνικές κλήσεις μετά το πέρας του ωραρίου τους. Λεπτομέρεια, καθόλου ασήμαντη: Και οι δύο είναι ενεργοί συνδικαλιστές.

  2. Έχουμε την εξοργιστική απόλυση δασκάλου στην Εράσμειο Ελληνογερμανική Σχολή και ενεργού μέλους του παραρτήματος του Σωματείου Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΣΙΕΛ) στο σχολείο του, ο οποίος δέχθηκε συστάσεις στη διάρκεια της φετινής χρονιάς για το ότι δεν έκανε το σταυρό του στη διάρκεια της πρωινής προσευχής. Εννοείται, βέβαια, ότι και αυτός είχε απεργήσει το Μάρτη. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο υπεύθυνος της διοίκησης του σχολείου του ανακοίνωσε την απόλυση μετά πολλών επαίνων για τη δωδεκάχρονη προσφορά του και όταν ρωτήθηκε για το αν είναι πολιτικά-ιδεολογικά τα αίτια της απόλυσης, ο απολυθείς συνάδελφος έλαβε την απάντηση ότι «Για αυτό θα μπορούσαμε να συζητάμε πολλές ώρες», χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις. Είναι προφανές ότι πρόκειται για έμμεση παραδοχή εκ μέρους της εργοδοσίας για τα κίνητρα της συγκεκριμένης καταγγελίας σύμβασης.

  3. Καθαρά εκδικητική απόλυση στελέχους της ΟΙΕΛΕ και του ΣΙΕΛ από μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας, ο οποίος έχει δώσει έναν πολυετή αγώνα κατά του εργοδότη του, φτάνοντας μέχρι τον Άρειο Πάγο και κερδίζοντας όλες τις υποθέσεις. Η τελευταία αυτή απόλυση έγινε επί τη βάσει ανεδαφικών κατηγοριών. 

 Όλα αυτά και πολλά άλλα που καθημερινά έρχονται στο φως είναι τα φυσικά επακόλουθα του νόμου Κεραμέως (4713/2020) που έδωσε το πράσινο φως στους σχολάρχες να συμπεριφέρονται σαν ιδιοκτήτες σε φυτείες σκλάβων. Είναι προφανές ότι σε τέτοιες συνθήκες, πραγματικό σχολείο δεν μπορεί να υπάρξει. Δάσκαλος φοβισμένος δεν μπορεί ούτε να παράσχει γνώση ούτε να πλάσει ανθρώπους με πίστη στον άνθρωπο.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

- Πότε θα αναλάβει πρωτοβουλία για την κατάργηση της διάταξης περί αναιτιωδών απολύσεων του ν. 4713/2020 στα ιδιωτικά σχολεία, η οποία εμφανώς υπονομεύει την παιδαγωγική ελευθερία και την ηθική κρίση των εκπαιδευτικών που πρέπει να αποτελούν πρότυπο για τη διάπλαση ελεύθερων πολιτών;

- Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί, προκειμένου να ανακληθούν οι απολύσεις των παραπάνω εκπαιδευτικών, για να επιστρέψουν άμεσα στην τάξη και τους μαθητές τους;

Οι Βουλευτές

Κτενά Αφροδίτη

 Δελής Γιάννης

 Διγενή Σεμίνα

Έξαρχος Νίκος

Καραθανασόπουλος Νίκος

Κατσώτης Χρήστος

Κομνηνάκα Μαρία

Λαμπρούλης Γιώργος

Μαρίνος Γιώργος

Μεταξάς Βασίλης

Παπαναστάσης Νίκος

Στολτίδης Λεωνίδας

Συντυχάκης Μανώλης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου