ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2020

Tα 95 χρόνια του γιορτάζει σήμερα ο Μίκης Θεοδωράκης

Ο μεγάλος μουσικοσυνθέτης Μίκης Θεοδωράκης γιορτάζει σήμερα τα 95α γενέθλιά του.

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, του απέστειλε λουλούδια, με πολλές ευχές για καλή δύναμη.


Με αφορμή τα γενέθλια του Μίκη Θεοδωράκη, αυτές τις μέρες διοργανώνονται εκδηλώσεις προς τιμήν του από την Εθνική Λυρική Σκηνή και άλλους φορείς.

 Γεννιέται στις 29/7/1925, ο μουσικοσυνθέτης Μίκης Θεοδωράκης

Εχει αυτοβιογραφηθεί, επανειλημμένα βιογραφηθεί από Ελληνες και ξένους, και, σχεδόν, καθημερινά, βιογραφείται και αυτοβιογραφείται με όσα κάνει και λέει. Τέτοιο προνόμιο - σε μερικές περιπτώσεις και υπό μία έννοια και «κατάρα» - μόνον ο Μίκης Θεοδωράκης έχει.

 Κι όμως, αν και πολύ «σελιδωμένος, σαν πεταλούδα έχει πετάξει έξω από τις σελίδες» των βιογράφων του, όπως είπε χτες ο συνθέτης, στην παρουσίαση από τις εκδόσεις «τυπωθήτω» μιας ακόμα βιογραφίας του (το 1983 κυκλοφόρησε στη Γερμανία και το 1998 στη Γαλλία). Τίτλος της «Μίκης Θεοδωράκης - Μια ζωή για την Ελλάδα». Συγγραφέας της ένας παθιασμένος θαυμαστής και φίλος του συνθέτη, ο Γερμανός καθηγητής, διευθυντής ενός θεάτρου στο Λουξεμβούργο Γκι Βάγκνερ, ο οποίος, αψηφώντας τα σοβαρότατα προβλήματα της υγείας του, ήρθε για την παρουσίαση της ελληνικής έκδοσης του βιβλίου του, καθώς θεωρεί ότι «είναι ένα βιβλίο για την Ελλάδα».


*Η φωτογραφία από την εκδήλωση που είχε οργανώσει το ΚΚΕ στο Θέατρο «Πέτρας» για να τιμήσει τον Μ. Θεοδωράκη
 

13 σχόλια:

  1. Αυτό πρέπει να είναι το βλέμμα σου μπροστά στο ΚΚΕ

    Σ κ υ μ έ ν ο μετά από τις δηλώσεις σου

    Τι έγραψε τότε η ιστοσελίδα σου

    "Από χτες τον ευχαριστώ και για κάποιους επιπλέον λόγους, που δεν είχα φανταστεί ποτέ.

    Τον ευχαριστώ που μου έδειξε τι σημαίνει κατάντια. Πόσο εύκολα κατρακυλάς σε αυτήν όταν δεν έχεις ρίζες. Οχι όταν δεν έχεις παρελθόν, όταν δεν έχεις ρίζες βαθιές και γερές..."

    ΔΣΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άντε να ξεχάσουμε την περίφημη φράση σου “Καραμανλής ή τανκς” που το 1974 επηρέασε τον ελληνικό λαό και ως ένα σημείο καθόρισε το εκλογικό αποτέλεσμα. Να ξεχάσουμε και το 1975 που δήλωσες στην Αυγή πως τα παιδιά της ΚΝΕ είναι “θύματα γενιτσαρισμού”. Να καταπιούμε την παρουσία σου, τα τραγούδια σου, τα χειροκροτήματά σου, τα πλατιά σου χαμόγελα και τα καλά σου λόγια στην προεκλογική συναυλία της Νέας Δημοκρατίας στο ΟΑΚΑ, στις 3/11/1989, “μαζί και συ για μια καλύτερη Ελλάδα” παρέα με τον καλό σου φίλο όπως δήλωνες τότε, τον πρόεδρο της ΝΔ, Κώστα Μητσοτάκη. Να ξεχάσουμε και τη συνεργασία σου με τη Νέα Δημοκρατία το 1990, με την οποία εκλέχθηκες βουλευτής και διετέλεσες 2,5 χρόνια υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου. Λογικά το έκανες για το καλό του τόπου! Άλλωστε ήσουν πάντοτε φανατικός πατριώτης.

    Να καταπιούμε το ξέπλυμα της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και του Κώστα Σημίτη τη μαύρη μέρα που η Ελλάδα πούλησε τον Οτσαλάν. Ήταν 15 Φλεβάρη του 1999. Μνημειώδεις οι δηλώσεις σου στα κεντρικά δελτία ειδήσεων των αστικών ΜΜΕ εκείνη την ημέρα. Να θυμηθούμε μήπως που μιλούσες για «αχαριστία των κοριτσιών από το Κουρδιστάν που καταφέρονται αντί να ευχαριστήσουν την ελληνική κυβέρνηση για όσα έκανε» (σ.σ. να παραδώσει στους Τούρκους τον Οτσαλάν…) και συνέχιζες «ποιες είστε εσείς που θα μιλήσετε απαξιωτικά για την κυβέρνηση της πατρίδας μου;».

    Μεγάλες στιγμές σου πραγματικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν αντιγράφουμε, Ανώνυμε, έχουμε τη στοιχειώδη αξιοπρέπεια να το δηλώνουμε! Το πήρες από την "Κατιούσα" κι είναι του Μαλαπέτσα. Μόνο που ξέχασες τα σχόλια…

      Διαγραφή
    2. Έχεις δίκιο μεγάλη βλακεία.
      Είναι από το άρθρο, Χρόνια πολλά και οπορτουνιστικά!

      http://www.katiousa.gr/apopseis/chronia-polla-kai-oportounistika/

      Συγνώμη στον τον Διονύση Μαλαπέτσα

      Διαγραφή
    3. Όχι και τόσο μεγάλη όσο το ίδιο το άρθρο, αλλά τελοσπάντων. Είπαμε ξέχασες τα σχόλια...

      Διαγραφή
    4. Γράφω "αντιγράφω" με αυτά που συμφωνώ

      Την δική σου άποψη, Δημήτρη, γράψε την εσύ ο σ. gkagkarin ειναι καλός θα στη δημοσίευση

      Διαγραφή
  3. Και τα σχόλια στο άρθρο του Μαλαπέτσα για τον Θεοδωράκη στην "Κ", το πρώτο:

    Ο/Η smrd λέει:

    Ιούλιος 30, 2020 στις 11:11 μ. μ.

    Έχεις θέμα… Διάλεξες την ημέρα γενεθλίων ενός ηλικιωμένου (ανεξάρτητα από το ποιος είναι αυτός) για να βγάλεις μένος. Περά από το καθαρά ανθρώπινο κομμάτι, το όποιο όντως είναι δευτερεύον όταν το επιβάλλουν οι συνθήκες, θα σταθώ σε 2 σημεία ξεκάθαρης πολιτικής αστοχίας: 1ον Στο έχω ξαναγράψει όταν κατηγορούσες το ΠΑΣΟΚ για φασισμό, πως στερείσαι γνώσης βασικών πολιτικών όρων. Έτσι και τώρα κατηγορείς τον Θεοδωράκη για φασισμό και οπορτουνισμό ταυτόχρονα. Άνοιξε κανένα βιβλίο του Βλαδίμηρου να δεις πώς ορίζεται ο οπορτουνισμός και μην αρκείσαι στην απλοϊκή μετάφραση “καιροσκοπισμός”. Επίσης μιας και επικαλείσαι τον Χαρίλαο, όπως ο ίδιος παραδέχεται στην βιογραφία του (Χ.Φ. Ο λαϊκός ηγέτης , τόμος Β΄, Οι πολιτικοί αγώνες) η περίοδος του ενιαίου συνασπισμού είναι περίοδος οπορτουνιστικής διολίσθησης.

    2ον Δεν ξέρω πού υπηρέτησες στρατό – υποθέτω όχι πολλά χλμ. μακριά από την Αθήνα – αλλά εγώ που υπηρέτησα στο Λαγό (το στρατόπεδο) σου λέω πως είναι ΓΕΛΟΙΟ να εξισώνεις όσους ήταν στα σύνορα (ειδικά τους κληρωτούς οπλίτες, τα φαναράκια δλδ.) κατόπιν εντολής ανώτερων, με τους 50 φασίστες που μίσθωσε ο Λαγός (ο άλλος της Χ.Α.). Με αυτή τη γελοιότητα α) Χαρίζεις στους φασίστες την μαζικότητα που ποτέ δεν είχανε και ευτυχώς ποτέ δεν θα αποκτήσουν και β) Για άλλη μια φορά εκφράζεις άστοχη πολιτική εκτίμηση μη συνυπολογίζοντας τα τερτίπια των Τούρκων που δημιουργούσαν τεχνητή ένταση από την άλλη πλευρά. Ξέρω πως οι τελευταίοι που ευθύνονται είναι οι προσφυγές, ξέρω επίσης πως αρκετοί από τα καμιόνια που έστελνε ο Ερντογάν στα σύνορα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του Δ.Δ. για χορήγηση ασύλου.

    Πέρα από αυτές τις 2 παρατηρήσεις θέλω να επισημάνω πως αφού ο Θεοδωράκης έκανε τόσα πολλά αμαρτήματα πριν το 2014 φαντάζομαι εξέφρασες στα κομματικά όργανα την αντίθεσή σου για τις αφιερωματικές βραδιές που διοργάνωσε το Κόμμα με πρωτοβουλία του Γραμματέα εκείνη τη χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το δεύτερο:

    Ο/Η vassilis λέει:

    Ιούλιος 31, 2020 στις 9:34 π. μ.

    Φίλε Δημήτρη. Ο Θεοδωράκης είναι όντως μια τρομερά αντιφατική προσωπικότητα, αλλά το άρθρο σου δείχνει μεγάλη προκατάληψη εναντίον του. Δεν νομίζω ότι με αυτόν τον τρόπο γράφεται η ιστορία. Για μένα, ο Θεοδωράκης όσο κι αν μας έχει κάνει να αγανακτήσουμε, έχει μια θέση στη μελλοντική μας ανθρώπινη κοινωνία.


    Το τρίτο:

    Ο/Η kostas scorn λέει:

    Ιούλιος 31, 2020 στις 12:48 μ. μ.

    Δεν σας καταλαβαίνω μερικούς, τι ακριβώς από όσα γράφτηκαν στο συγκεκριμένο άρθρο εκφράζει ”προσωπική άποψη” ή κρύβει εμπάθεια; Ας κάνουμε πως δεν βλέπουμε ή δεν ακούμε λοιπόν για να μην είμαστε ”προκατειλημμένοι”. Δεν ακούω τι λες = Δεν το είπες;

    Καταλαβαίνω την συναισθηματική φόρτιση που γεννά η εικόνα του μεγάλου συνθέτη στην προχωρημένη ηλικία που βρίσκεται αλλά ποιο είναι το στοιχείο που δίνει άφεση αμαρτιών στα αντικειμενικά ολισθήματα του Μίκη όλα αυτά τα χρόνια; Η ηλικία και το ακαταλόγιστό της; Ο αντιδικτατορικός του αγώνας ή η παγκόσμια αναγνώριση της τέχνης του; Όποιος ξέρει ας απαντήσει για ποιον από τους παραπάνω λόγους δέχεται το ”Καραμανλής ή Τανκς” ή το ”ο φασισμός της Αριστεράς”; Θέση στην βιβλιοθήκη μας ή στην συλλογή των δίσκων μας έχει, ΑΛΛΑ στην καρδιά ή στην ”μελλοντική μας ανθρώπινη κοινωνία”, εεε δεν πάει στον διάολο καλύτερα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και το τέταρτο (απάντηση στο προηγούμενο):

    Ο/Η smrd λέει:

    Ιούλιος 31, 2020 στις 3:02 μμ

    Το συγκεκριμένο άρθρο την συγκεκριμένη μέρα μου θύμισε τον Λαζόπουλο που ειρωνευότανε την Ντενίση live την ημέρα του γάμου της… Mπορούσε να το κάνει οποιαδήποτε από τις υπόλοιπες 364 μέρες του χρόνου αλλά εκείνη την ημέρα ήταν από unfair μέχρι σκ@τόψυχο… Αυτό δεν σημαίνει πως θεωρώ την Ντενίση κάποιο τοτέμ της υποκριτικής και υπεράνω κριτικής… Έτσι και ο συντάκτης θα μπορούσε να εκφράσει την άποψή του (που υπερβαίνει τα όρια της εμπάθειας) οποιαδήποτε άλλη μέρα, αντ’ αυτού όμως επέλεξε την ημέρα των γενεθλίων του… Τώρα αν θες την προσωπική μου άποψη συμφωνώ μέχρι κεραίας με την τοποθέτηση του Καλαμούκη στην “Ελληνοφρένεια” μετά το συλλαλητήριο για το “Μακεδονικό”… Ευχαριστώ το Μίκη για ό,τι προσέφερε και στο κίνημα και στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας αλλά εκείνος ο Μίκης πλέον δεν υπάρχει… Πρόσεξε όμως… Ο ένας τοποθετήθηκε μετά το συλλαλητήριο ο άλλος την ημέρα των γενεθλίων του… Ο ένας έκανε ένα επίκαιρο και εύστοχο σχόλιο, ο άλλος ξέ…σε από το πληκτρολόγιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να συμφωνήσουμε και οι δυο, με το τοποθέτηση του Καλαμούκη και να τελειώνει το θέμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και μια σημερινή (19/8/2020, http://www.katiousa.gr/apopseis/oi-anthropoi-tou-paliou-ellinikou-sinema/) βαρύνουσα γνώμη που έχει σημασία μπροστά στον οχετό υβρεολογίας για 95α γενέθλια του Μίκη (σ’ άλλο μπλογκ γνωστός και μη εξαιρετέος για να "υπερασπιστεί" τα εμέσματα του Μαλαπέτσα ευχόταν τον θάνατο του Μίκη γράφοντας για το "άθλιο κουφάρι" του, (https://www.blogger.com/comment.g?blogID=3832100886528788807&postID=8542899289783929539&isPopup=true&bpli=1, 31 Ιουλίου 2020 – 7:14 π. μ.) ναι, έτσι ακριβώς!):

    Οι άνθρωποι του παλιού ελληνικού σινεμά

    Ελένη Γερασιμίδου

    Δεν είμαι ιστορικός ούτε του θεάτρου ούτε του σινεμά. Επίσης δεν έχω αρχείο που να προβάλλω σε κάθε ευκαιρία. Ειδικά αρχείο άχρηστων δημιουργημάτων που ήλθαν και παρήλθαν και δεν ξέρω κατά πόσο η αναπαραγωγή τους προσφέρει, ακόμα και ως παράδειγμα προς αποφυγήν.

    Θα σταθώ —πριν καταδικάσω ερήμην— σε κάποιες αληθινές ιστορίες ανθρώπων που δούλεψαν στο σινεμά. Που χωρίς να το φωνάζουν συμμετείχαν προσφέροντας στο σινάφι τους δουλειά όταν όλοι οι δρόμοι ήταν κλειστοί.

    Δεν έτυχε να δουλέψω με τους ταπεινούς κι αφανέρωτους, τους πιο απλούς, τους λεγόμενους εμπορικούς.

    Αξιώθηκα να τιμηθώ από διακεκριμένους αλλά δεν απέφυγα και κάποιες βιντεοταινίες τον καιρό της αυτοκρατορίας τους.

    Και όχι δεν δούλεψα ποτέ με τον επαγγελματία Γιάννη Δαλιανίδη που για άλλη μια φορά στοχοποιείται.

    Ξέρω όμως για πόσα χρόνια ψήφιζε στη σωστή μεριά αθόρυβα και πόσους δικούς μας έπαιρνε στις ταινίες του τα δύσκολα χρόνια των δεκαετιών του κυνηγητού.

    Και εν πάση περιπτώσει, ρίξτε μια ματιά στην επικινδυνότητα μιας ολοένα αυξανόμενης κουλτούρας του τίποτα που προωθείται συστηματικά από ύποπτα ιδρύματα.

    Τα φανερά δεν χρειάζονται αφ’ υψηλού υπογράμμιση.

    Ούτε το έργο των μεγάλων που εμπνευστήκαν από τους αγώνες του λαού απαξιώνεται — ούτε καν από τους ίδιους.

    Το τελευταίο για όσα γράφτηκαν για τον Θεοδωράκη, ως «ευχές» για τα γενέθλιά του.

    Αυτά είχα να σας πω.

    Με πολλή αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου