«Γρίφος», «αχαρτογράφητη ψήφος», «κρίσιμη μάζα», είναι εκφράσεις με τις οποίες αναφέρονται στους νέους ψηφοφόρους τα αστικά κόμματα και ΜΜΕ μπροστά στις εκλογές. Και είναι γεγονός πως τα επιτελεία τους στρέφουν το βλέμμα στους νέους, επιστρατεύοντας κάθε μέσο που μπορεί να τους κάνει πιο «ελκυστικούς», για να πλασαριστούν ως τάχα «δίπλα της», «κοντά της»...
Αυτοί που 365 μέρες τον χρόνο υλοποιούν, υπερασπίζονται, προωθούν με «καρότο» και επιβάλλουν με «μαστίγιο» τις πολιτικές που διαλύουν το σήμερα και το αύριο της νέας γενιάς, εμφανίζονται προεκλογικά σαν τον ...μακρινό θείο που στέλνει χαρτζιλίκι 150 ευρώ στα γενέθλια, ή σαν τον συγκαταβατικό ενήλικα που ξέρει καλύτερα το «καλό» τους.
Αλήθεια, περιμένουν ότι οι νέοι θα «τσιμπήσουν» σε περιχαρείς δηλώσεις για διαδραστικούς πίνακες ή στις καλολογίες για αναβαθμισμένο «μοντέλο» Εκπαίδευσης, όταν περνούν ή μόλις πέρασαν τα σχολικά τους χρόνια σε κτίρια που οι σοβάδες πέφτουν στα κεφάλια τους;
Οταν κάνουν μάθημα σε υποσυντήρητα, ακατάλληλα και επικίνδυνα πολλές φορές κτίρια, που έχουν χρόνια να ελεγχθούν για τους κινδύνους του σεισμού, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης απ' όλες διαχρονικά τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ;
Δεν ξεγελιούνται εύκολα οι νέοι. Στους μαθητικούς αγώνες όλα τα προηγούμενα χρόνια, απέναντι στις πολιτικές όλων των κυβερνήσεων που χτίζουν, η μια μετά την άλλη, ένα σχολείο όλο και πιο αποστεωμένο από την παροχή ολόπλευρης μόρφωσης, όλο και πιο προσανατολισμένο στις δεξιότητες, αγχωτικό, ανταγωνιστικό, οι μαθητές ζητούν «σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει».
Με αυτούς τους αγώνες τους, για παράδειγμα, οι μαθητές επέβαλαν στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να καταργήσει την Τράπεζα Θεμάτων, καθώς, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Γαβρόγλου, η Τράπεζα Θεμάτων «δεν είναι εξ ορισμού κατακριτέα».
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε τη Γ' Λυκείου σε καθαρή «φροντιστηριακή» τάξη, αφαιρώντας όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας (πλην Θρησκευτικών και Γυμναστικής). Αυτήν την αποστέωση που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ τη διατήρησε και την επέκτεινε, αφαιρώντας από το Λύκειο επιπλέον τα καλλιτεχνικά και κοινωνιολογικά μαθήματα (πλην της Πολιτικής Παιδείας στην Α' Λυκείου) και παρά την απόφαση του ΣτΕ, που έκρινε αντισυνταγματικό το κόψιμο των καλλιτεχνικών από την Α' Λυκείου.
Κάτω από την πίεση του μαθητικού κινήματος, που ξεσηκώθηκε ζητώντας την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), ενός ακόμα άδικου φίλτρου στη διαδικασία της πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ο ΣΥΡΙΖΑ εξαγγέλλει τώρα ότι θα την καταργήσει, αν εκλεγεί.
Θυμίζουμε ότι η ΕΒΕ ήρθε να προστεθεί από τη ΝΔ σε ένα σύστημα πρόσβασης ήδη αγχωτικό και ανταγωνιστικό, κοστοβόρο για τις λαϊκές οικογένειες. Πρόκειται για έναν επιπλέον «κόφτη», που προκύπτει από τις μέσες επιδόσεις των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο και τομέα, σε συνδυασμό με τους συντελεστές που ορίζουν οι ίδιες οι σχολές και τα τμήματα των πανεπιστημίων.
Η πρώτη εφαρμογή του νέου αυτού φραγμού στέρησε από υποψηφίους τη δυνατότητα ακόμα και να καταθέσουν μηχανογραφικό για τις σχολές της επιλογής τους, παρόλο που είχαν καταγράψει υψηλές βαθμολογίες.
Η ΝΔ έφερε την ΕΒΕ διαφημίζοντάς την ως «δυνατότητα κάθε τμήματος να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό του προφίλ». Πρόκειται για κυνική ομολογία και νομιμοποίηση επί της ουσίας ενός σχεδιασμού που οδηγεί σε περαιτέρω κατηγοριοποίηση των πανεπιστημιακών τμημάτων, με «αναβάθμιση» των πιο περιζήτητων και παραπέρα υποβάθμιση των υπόλοιπων.
Την ίδια κατηγοριοποίηση νομιμοποιεί και ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν λέει ότι θα επιτρέψει «ελεύθερη πρόσβαση» σ' εκείνα τα πανεπιστημιακά τμήματα που... δεν τα επιλέγει κανένας, ενώ παράλληλα εξαγγέλλει ότι θα φέρει και διετή προγράμματα σπουδών μέσα στα ΑΕΙ που θα τα παραγγέλνουν απευθείας οι επιχειρήσεις. Δηλαδή, μια Ανώτατη Εκπαίδευση - σούπερ μάρκετ υποβαθμισμένων τίτλων.
Είναι άκρως υποκριτικό και για τους δύο να λένε ότι τάχα σκέφτονται τους μαθητές και τους υποψηφίους των πανελλαδικών. Τόσο τώρα με την ΕΒΕ, όσο και με τις εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ, το πού θα περάσει κανείς, το αν και πώς θα ολοκληρώσει τις σπουδές του, είναι ένα τζογάρισμα.
Αν πράγματι σκέφτονταν τους μαθητές, τους υποψηφίους και τις οικογένειές τους, θα έκαναν δεκτή και θα ψήφιζαν την τροπολογία που κατέθεσε το ΚΚΕ το 2017 στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και το 2019 στην κυβέρνηση της ΝΔ για κατοχύρωση βαθμολογίας στις πανελλαδικές. Ομως, και οι δύο την απέρριψαν.
Η τροπολογία προέβλεπε ότι ο μαθητής που τελειώνει το Λύκειο και δίνει εξετάσεις θα έχει δυνατότητα και την επόμενη χρονιά (και τη μεθεπόμενη) να συμμετέχει ξανά στις εξετάσεις, κατοχυρώνοντας τη βαθμολογία του στα μαθήματα που πέτυχε καλούς βαθμούς την πρώτη χρονιά και δίνοντας εξετάσεις μόνο στα μαθήματα στα οποία ήθελε να βελτιώσει τη βαθμολογία του.
Ετσι ενθαρρύνονται οι υποψήφιοι να ξαναδώσουν εξετάσεις με μικρότερο κόστος κι όχι με φροντιστήρια για όλα τα μαθήματα, ενώ συμβάλλει συνολικότερα στην καλύτερη κατανομή των εισακτέων στις σχολές που πραγματικά επιθυμούν, και όχι σε αυτές όπου έτυχε με την πρώτη να περάσουν, όπως γίνεται στο σημερινό τζογάρισμα, ή στο σύστημα ΣΥΡΙΖΑ που προσφέρει «ελεύθερη πρόσβαση»... στα αζήτητα.
Γιατί, τελικά, πέρα από τα επιμέρους μέτρα, στον πυρήνα της πολιτικής των αστικών κομμάτων παραμένει στόχος ένα σχολείο που εξοντώνει και δεν μορφώνει, καθώς η ποιότητα της μόρφωσης καθορίζεται ολοένα και περισσότερο από την τσέπη, ανθίζει ένα τοπίο σχολείων και πτυχίων των πολλών ταχυτήτων, των αποκλεισμών. Γι' αυτό και ντύνουν τους αντιδραστικούς σκοπούς τους με όμορφες λεξούλες που όμορφα «καίγονται»: «Ελευθερία επιλογών, αναβάθμιση, αυτονομία, αριστεία, κουλτούρα αξιολόγησης» και άλλα πολλά...
Λίγες βδομάδες πριν από τις εκλογές, ο Κυρ. Μητσοτάκης προανήγγειλε ότι την επόμενη τετραετία, αν η ΝΔ είναι κυβέρνηση, θα προχωρήσει σε αναθεώρηση του Συντάγματος και θα συμπεριλάβει και το άρθρο 16 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Για τη ΝΔ η αναθεώρηση του συγκεκριμένου άρθρου αποτελεί κεντρική επιλογή, την οποία επαναφέρει με κάθε ευκαιρία, ενώ με ρυθμίσεις το 2020, αυτοματοποίησε και διευκόλυνε ακόμα παραπάνω τη διαδικασία για να είναι ισότιμα τα πτυχία των κολεγίων με αυτά των δημόσιων ΑΕΙ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, από την πλευρά του, υπερασπίζεται στα λόγια το άρθρο 16 του Συντάγματος, αλλά απέναντι στο ζήτημα της νομιμοποίησης των ιδιωτικών πανεπιστημίων η στάση του έχει από όλα: Ανοχή, αστερίσκους, στήριξη και επέκταση στην πράξη.
Στα χρόνια διακυβέρνησής του, όχι μόνο συνεχίστηκε ακάθεκτη η επιχειρηματική δραστηριότητα στον χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά έφερε ρυθμίσεις το 2015 για την επιτάχυνση της αναγνώρισης των πτυχίων των κολεγίων και της ισοτιμίας τους με τα πτυχία των ΑΕΙ και αντίστοιχη τροπολογία το 2017, παίρνοντας το νήμα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και στρώνοντας το έδαφος για την επόμενη της ΝΔ.
Πρόσφατα, στο πλαίσιο του προεκλογικού διαλόγου, η υποψήφια βουλευτής Βόρειου Τομέα Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ Αθηνά Λινού απαντούσε με το «εξαρτάται» στην ερώτηση αν είναι κατά ή υπέρ των μη κρατικών πανεπιστημίων... Βεβαίως, ταυτόχρονα με τη σπουδή να αναγνωρίσουν τα πτυχία κολεγίων, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ έχουν αφήσει εδώ και χρόνια στον ...αέρα πτυχία αποφοίτων σχολών των πρώην ΤΕΙ που πανεπιστημιοποιήθηκαν.
Κάπως έτσι φτάνουμε στις εκλογές της 21ης Μάη. Με τους αγώνες της όλο το προηγούμενο διάστημα, η νέα γενιά έδειξε πως «ούτε πουλιέται ούτε προσκυνά». Το αποτέλεσμα των φοιτητικών εκλογών και η πρωτιά της «Πανσπουδαστικής» ήρθαν ως επιστέγασμα αυτών των αγώνων και αποτύπωσαν θετικές διεργασίες στον χώρο της νεολαίας. Τώρα, ήρθε η ώρα για χιλιάδες νέους και νέες να κάνουν το βήμα, να συναντηθούν με το ΚΚΕ στην κάλπη.
Η δύναμη στο ΚΚΕ θα επιστρέψει από την επόμενη κιόλας μέρα στους αγώνες τους για την υπεράσπιση του δικαιώματος στη μόρφωση, για να δικαιωθούν τα όνειρα των νέων να σπουδάσουν την επιστήμη τους και όχι να αποτελούν κομμάτι του πακέτου «δώρου» που λέγεται επιχειρηματικό πανεπιστήμιο, με αποδέκτες τα μονοπώλια. Γιατί το ΚΚΕ είναι το μοναδικό κόμμα που έχει ολοκληρωμένη πρόταση για το σχολείο και το πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου