Η προσπάθεια που εκδηλώθηκε το προηγούμενο διάστημα από
εθνικιστικές και ακροδεξιές ομάδες, με αφορμή το λεγόμενο Μακεδονικό, να
χύσουν το δηλητήριο του εθνικισμού και του αλυτρωτισμού στα σχολεία,
πήρε αποστομωτική απάντηση από τους ίδιους τους μαθητές.
Την προσπάθεια αυτή σιγόνταραν ή προσπάθησαν να αξιοποιήσουν με διάφορους τρόπους τα αστικά ΜΜΕ, κόμματα και επιτελεία, δίνοντάς της διαστάσεις που δεν είχε. Για παράδειγμα, εφημερίδες και κανάλια, όλη την προηγούμενη βδομάδα, σε καθημερινή βάση, πρόβαλλαν το «ανώνυμο» κάλεσμα προς τους μαθητές για καταλήψεις και κινητοποιήσεις για τα λεγόμενα «εθνικά» θέματα και «φούσκωναν» τις μεμονωμένες καταλήψεις που οργανώθηκαν σε ορισμένα σχολεία της Βόρειας Ελλάδας από χρυσαυγίτικους και άλλους ακροδεξιούς πυρήνες, με σύνθημα «Η Μακεδονία είναι ελληνική». Αλλά και τη μέρα που υποτίθεται ότι θα γενικεύονταν οι καταλήψεις, το «ράδιο αρβύλα» για την έκταση του φαινομένου πήγαινε σύννεφο, διάφορα νούμερα πετάγονταν σκόπιμα στον αέρα για τον αριθμό των καταλήψεων, για να δημιουργείται σύγχυση, όταν αυτές αφορούσαν έναν μικρό μόνο αριθμό σχολείων και ενώ στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι μαθητές είχαν «ρίξει πόρτα» στους εθνικιστικούς και ακροδεξιούς πυρήνες που έβαλαν τα σχολεία τους στο στόχαστρο.
Από τον Ριζοσπάστη
Την προσπάθεια αυτή σιγόνταραν ή προσπάθησαν να αξιοποιήσουν με διάφορους τρόπους τα αστικά ΜΜΕ, κόμματα και επιτελεία, δίνοντάς της διαστάσεις που δεν είχε. Για παράδειγμα, εφημερίδες και κανάλια, όλη την προηγούμενη βδομάδα, σε καθημερινή βάση, πρόβαλλαν το «ανώνυμο» κάλεσμα προς τους μαθητές για καταλήψεις και κινητοποιήσεις για τα λεγόμενα «εθνικά» θέματα και «φούσκωναν» τις μεμονωμένες καταλήψεις που οργανώθηκαν σε ορισμένα σχολεία της Βόρειας Ελλάδας από χρυσαυγίτικους και άλλους ακροδεξιούς πυρήνες, με σύνθημα «Η Μακεδονία είναι ελληνική». Αλλά και τη μέρα που υποτίθεται ότι θα γενικεύονταν οι καταλήψεις, το «ράδιο αρβύλα» για την έκταση του φαινομένου πήγαινε σύννεφο, διάφορα νούμερα πετάγονταν σκόπιμα στον αέρα για τον αριθμό των καταλήψεων, για να δημιουργείται σύγχυση, όταν αυτές αφορούσαν έναν μικρό μόνο αριθμό σχολείων και ενώ στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι μαθητές είχαν «ρίξει πόρτα» στους εθνικιστικούς και ακροδεξιούς πυρήνες που έβαλαν τα σχολεία τους στο στόχαστρο.
* * *
Αποτελεί πρόκληση η υπερπροβολή αυτής της προσπάθειας,
την ίδια ώρα που όταν κινητοποιούνται οι μαθητές βάζοντας μπροστά τα
δίκαια αιτήματά τους για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα
εξοντώνει, οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες τους είτε θάβονται, είτε
συκοφαντούνται, είτε λοιδορούνται. Είναι ενδεικτική η αντιμετώπιση των
μεγάλων μαθητικών κινητοποιήσεων, στα τέλη του προηγούμενου Οκτώβρη, σε
όλη την Ελλάδα, ενάντια στο σχέδιο της κυβέρνησης για το νέο Λύκειο: Οι
φωνές και τα συνθήματα των μαθητών ακούστηκαν δυνατά στις κεντρικές
πλατείες και στους δρόμους δεκάδων πόλεων, όπου διαδήλωσαν μαζικά, αλλά
στα αστικά Μέσα Ενημέρωσης δεν «έπαιξαν» ούτε σε λίγες αράδες. Τι κι αν
συνεδρίασαν εκατοντάδες μαθητικά συμβούλια, τι κι αν με εκλεγμένους
εκπροσώπους συντονίστηκαν σε κάθε πόλη και πανελλαδικά... Αντίστοιχο
παράδειγμα είναι και οι κινητοποιήσεις των μαθητών στα Μουσικά και
Καλλιτεχνικά Σχολεία, που διαδηλώνουν από την προηγούμενη βδομάδα
ενάντια στην αλλαγή του χαρακτήρα τους. Μόλις χτες αλλά και σήμερα,
τέτοιες κινητοποιήσεις γίνονται στην καρδιά της Αθήνας, στην πλατεία
Συντάγματος, αλλά αποσιωπούνται προκλητικά.
* * *
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο «θάφτηκαν» και οι δράσεις των μαθητών
σε πολλά σχολεία της χώρας, που τη μέρα που κορυφώνονταν τα εθνικιστικά
καλέσματα, εκείνοι συνεδρίασαν στα μαθητικά τους όργανα και υιοθέτησαν
αντιφασιστικά ψηφίσματα, αποκαθήλωσαν τα εθνικιστικά πανό που πήγαν
νύχτα να τους επιβάλουν περιθωριακές ομάδες, κινητοποιήθηκαν με τα δικά
τους αιτήματα κόντρα στις ελλείψεις και τα προβλήματα στα σχολεία τους,
διατράνωσαν: «Οχι στη συμφωνία των Πρεσπών - Εξω το ΝΑΤΟ από τα Βαλκάνια
- Εξω οι φασίστες από τα σχολεία». Μπροστάρηδες σ' αυτήν την προσπάθεια
στάθηκαν οι ΚΝίτες και οι ΚΝίτισσες, άλλοι αγωνιστές μαθητές, που
χάλασαν τα σχέδια των φασιστών.
* * *
Ποιους τελικά εξυπηρέτησαν αυτή η υπερπροβολή
και η «αναμπουμπούλα», φάνηκε από τις αντιδράσεις όλων των αστικών
κομμάτων: Ο ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να αξιοποιήσει τα εθνικιστικά καλέσματα για
να τονώσει το ψευτοδίπολο «πρόοδος - συντήρηση» απέναντι στη ΝΔ,
καλώντας σε «αντιφασιστικά μέτωπα», αναζητώντας άλλοθι στην ταξική,
αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Η ΝΔ, από την άλλη, επιβεβαίωσε ότι
με αιχμή τα λεγόμενα «εθνικά» θέματα, στον ανταγωνισμό της με τον
ΣΥΡΙΖΑ, δεν διστάζει να χαϊδέψει τα αυτιά ακροδεξιών ομάδων, αφού
σιγόνταρε το εθνικιστικό κάλεσμα, αν και δήλωσε ότι δεν συμφωνεί με τις
καταλήψεις. Κι από κοντά, σε αυτό το σκηνικό βρήκαν ευκαιρία διάφοροι
«φιλελεύθεροι» και «προοδευτικοί» να «ζυμώσουν» άλλες επικίνδυνες
απόψεις. Οπως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης, που ζήτησε να
προστατεύονται τα σχολεία με... αστυνομία από τους εξωσχολικούς, ή ο
Σταύρος Θεοδωράκης από το Ποτάμι που επανέφερε την επικίνδυνη θεωρία των
«δύο άκρων», τσουβαλιάζοντας τα δίκαια αιτήματα των μαθητών και της
νεολαίας με άλλα που αναδίνουν τη δυσωδία του εθνικισμού, για να
καταλήξει στο αντιδραστικό «έξω η πολιτική από τα σχολεία»!
* * *
Ολοι αυτοί δεν βρήκαν βέβαια ούτε μια κουβέντα να πουν
για τον ΝΑΤΟικό χαρακτήρα της συμφωνίας των Πρεσπών, που υπηρετεί το
σχέδιο της «ευρωατλαντικής ολοκλήρωσης» στα Βαλκάνια, τη διεύρυνση της
παρουσίας του ΝΑΤΟ στην περιοχή, που είναι παράγοντας αστάθειας και
πολέμου. Που θρέφει εθνικισμούς και αλυτρωτισμούς, προωθεί το «διαίρει
και βασίλευε» και σχεδιάζει νέες αλλαγές συνόρων, προκειμένου να
θωρακίσει τα αμερικανοΝΑΤΟικά συμφέροντα έναντι των ανταγωνιστών τους.
Και βέβαια, κανένας απ' όλους αυτούς δεν αμφισβητεί τον πρωταγωνιστικό
ρόλο που παίζει η Ελλάδα σ' αυτούς τους επικίνδυνους σχεδιασμούς, που
εκθέτουν το λαό και τη νεολαία σε περιπέτειες, καθιστούν τη χώρα
«μαγνήτη» κινδύνων στο ενδεχόμενο που γενικευτεί η ιμπεριαλιστική
αντιπαράθεση. Να λοιπόν γιατί οι μαθητές πρέπει να τα σκεφτούν και να τα
μετρήσουν όλα αυτά, να βγάλουν συμπεράσματα για το ποιος είναι μαζί
τους και ποιος εναντίον τους, για το ποιο παιχνίδι παίζουν οι διάφορες
εθνικιστικές ομάδες και πώς η δράση τους βολεύει το σύστημα. Να σκεφτούν
και να μιλήσουν με τα δικά τους λόγια για τις δικές τους ανάγκες, να
οργανωθούν και να παλέψουν γι' αυτές.Από τον Ριζοσπάστη
Γ. Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου