ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ
Ανακοίνωση της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ
Η τελευταία αυτή "πράξη του δράματος" (μετά την παράδοση στο ΤΑΙΠΕΔ, τον πολλαπλασιασμό των σταθμών διοδίων, τη σταδιακή αύξηση του αντιτίμου ανά χλμ. και την αξιοποίηση μέρους των εσόδων για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους) προς την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού φέρνει εκτός των άλλων τεράστια αύξηση του κόστους των διοδίων (από 0,03 ευρώ/χλμ. σε 0,07 ευρώ/χλμ.), συνιστά τη συνέχιση και κλιμάκωση μιας εγκληματικής πολιτικής στον τομέα των οδικών υποδομών - συγκοινωνιών απέναντι στα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Η αρνητική αυτή εξέλιξη πραγματοποιείται στο έδαφος που έστρωσε η πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών ικανοποίησαν αιτήματα των ιδιωτικών εταιρειών εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων (αρκετές εκ των οποίων ενδιαφέρονται και για την Εγνατία Οδό), της τάξης των δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για διαφυγόντα κέρδη λόγω της πανδημίας. Αποδεικνύεται και σε αυτήν την περίπτωση ότι "λεφτόδεντρα" υπάρχουν αποκλειστικά για τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Η κυβέρνηση όλη την προηγούμενη περίοδο δεν ενημέρωσε τον ελληνικό λαό και τους εργαζόμενους της Εγνατίας Οδού, δεν απάντησε στις παρεμβάσεις του ΚΚΕ στη Βουλή όσον αφορά το ακριβές περιεχόμενο του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης σε σχέση με τον χρονικό ορίζοντα, το αντίτιμο της παραχώρησης, τα ποσά που θα δοθούν ως επιδότηση από το Δημόσιο για ανάταξη παλαιών τεχνικών έργων, το τεχνικό αντικείμενο των κατασκευών που υποχρεούται να ολοκληρώσει ο παραχωρησιούχος, τη λεγόμενη "βαριά συντήρηση". Τα συγκεκριμένα στοιχεία θα αποκάλυπταν βεβαίως και το μηδενικό "επιχειρηματικό ρίσκο" το οποίο δήθεν αναλαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι ανταγωνίζονται στον διαγωνισμό για το ποιος θα κερδίσει το "φιλέτο" της είσπραξης των διοδίων και όχι μόνο.
Αναδεικνύεται η επικαιρότητα της πρότασης του ΚΚΕ
Διαχρονικά, από την κατασκευή και λειτουργία της Εγνατίας Οδού, βγήκαν πολλαπλά κερδισμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι (από την κατασκευή αλλά και την ανάληψη της ετήσιας συντήρησης) αλλά και τράπεζες μέσω της ουσιαστικής παρακράτησης των διοδίων για αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Ταυτόχρονα, έσοδα από τα διόδια των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού κατευθύνονται στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, ενός χρέους που όχι μόνο δεν δημιούργησε ο ελληνικός λαός, αλλά τροφοδοτήθηκε διαχρονικά από την άμεση και έμμεση στήριξη κατασκευαστικών και άλλων ομίλων.
Αποδεικνύεται και στη συγκεκριμένη περίπτωση ότι τα λεγόμενα "εμβληματικά έργα" φορτώνονται δυο και τρεις φορές στις πλάτες του ελληνικού λαού. Αποκαλύπτεται και ο ρόλος του κράτους - συλλογικού καπιταλιστή, που αφού ανέλαβε την κατασκευή ενός σύνθετου και δύσκολου έργου, τώρα το παραδίδει προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους για να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαιά τους. Φτάνει μάλιστα να κατασκευάζει ακόμα και τα διόδια τα οποία θα παραχωρηθούν μαζί με τα έσοδά τους στον μελλοντικό παραχωρησιούχο!
Αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η επικαιρότητα της πρότασης που καταθέτει το ΚΚΕ στο λαό για την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, των μεταφορικών υποδομών, για την ένταξη του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης, της λειτουργίας και της συνεχούς αναβάθμισης υποδομών, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας.
Στον δρόμο αυτής της ελπιδοφόρας προοπτικής, την οποία θα κατοχυρώσουν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στην Εγνατία Οδό ΑΕ, καλούμε όλο το λαό να αγωνιστούμε για να μην παραδοθεί και η Εγνατία Οδός στους επιχειρηματικούς ομίλους, να καταργηθούν τα διόδια, να διασφαλιστεί το μέλλον και η αξιοποίηση της σημαντικής τεχνογνωσίας του προσωπικού της Εγνατίας Οδού ΑΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου