ΝΟΤΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
- Κάλεσμα πάλης από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ για παραλίες ελεύθερες, ανοιχτές, με δωρεάν υποδομές
- Ανακοίνωση και πλατιά εξόρμηση από την ΤΟ Νότιου Τομέα της ΚΟ Αττικής
Η ανάγκη για δωρεάν πρόσβαση σε καθαρές παραλίες αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία με την παρατεταμένη περίοδο της πανδημίας, με τις άδειες σε μια σειρά κλάδους να συρρικνώνονται λόγω της εντατικοποίησης, το κύμα ακρίβειας να θερίζει το λαϊκό εισόδημα και τις τιμές στο ρεύμα να κάνουν τους εργαζόμενους να διστάζουν ακόμα και να ανάψουν το κλιματιστικό.
Παραλίες που το 2022 μπορούν να έχουν κατάλληλες υποδομές όπως ξαπλώστρες, σκίαση, ντους, τουαλέτες, αποδυτήρια, παροχή υπηρεσιών εστίασης. Υποδομές που θα δίνουν τη δυνατότητα αθλητικών, ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών δράσεων, με ναυαγοσώστες και ιατρικό - νοσηλευτικό προσωπικό, ώστε να προσφέρουν ανέμελο και ταυτόχρονα ασφαλές μπάνιο, μακριά από επιχειρηματικά συμφέροντα.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του νότιου παραλιακού μετώπου στην Αττική, όπου το πανύψηλο κόστος για μια βουτιά στις παραλίες οδηγεί τους εργαζόμενους και τη νεολαία να τις βλέπουν μόνο «με τα κιάλια».
Επιχειρήσεις - ξενοδοχειακές και επισιτιστικές - έχουν κατακλύσει το παράκτιο μέτωπο, γεμίζοντας με κέρδη και μετατρέποντας τις πλαζ στο απαραίτητο ντεκόρ του τουριστικού προϊόντος, που δεν αφορά όλους αλλά τον διακηρυγμένο στόχο για τα υψηλά εισοδήματα. Αυτά τα «βαλάντια» αφορούν άλλωστε και όλα τα επενδυτικά πρότζεκτ στην περιοχή, με προεξάρχον αυτό στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού, όπου το χτίσιμο μια «έξυπνης» και «πράσινης» πόλης για λίγους θα περικλείσει με «οικονομικά τείχη» ακόμα περισσότερο το παράκτιο μέτωπο από τον λαό.
Από την άλλη, οι λαϊκές οικογένειες αρκούνται στην καλύτερη περίπτωση στις λεγόμενες «κρυφές» παραλίες, ψάχνοντας «ψύλλο στ' άχυρα», αφού το παραλιακό μέτωπο είναι σχεδόν αποκλεισμένο από τις επιχειρήσεις που διαχειρίζονται τις ακτές και οι ανοιχτές παραλίες είναι κυριολεκτικά ελάχιστες.
Την ίδια ώρα, και οι εργαζόμενοι που δουλεύουν στις ιδιωτικές πλαζ είναι αντιμέτωποι με τα 12ωρα μέσα στον ήλιο, σε συνθήκες τεράστιας εντατικοποίησης, με μισθούς που δεν φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Σε μία από τις πιο κοντινές παραλίες από το κέντρο της Αθήνας, αυτή του Αλίμου, η είσοδος τα Σαββατοκύριακα είναι στα 8 ευρώ το άτομο και τις καθημερινές στα 6 ευρώ, ενώ επιπρόσθετη είναι η χρέωση για ξαπλώστρα.
Παραδίπλα, 28 με 34 ευρώ πρέπει να δώσει μια τετραμελής οικογένεια μόνο για να μπει στην Α' Πλαζ Βούλας, καθώς η είσοδος είναι 7 ευρώ τις καθημερινές και 8,50 ευρώ τα Σαββατοκύριακα, ενώ το κόστος εκτινάσσουν οι ξαπλώστρες - ομπρέλες, που τις καθημερινές κοστίζουν 20 - 30 ευρώ και τα Σαββατοκύριακα 30 - 40 ευρώ, ανάλογα με τη σειρά από τη θάλασσα, δίνοντας έτσι ένα «άρωμα Μυκόνου».
Στις οργανωμένες παραλίες στο Καβούρι οι χρεώσεις ξεκινούν από 35 ευρώ το σετ για ξαπλώστρες έως και 60 ευρώ τις καθημερινές, και από 45 έως 120 ευρώ τα Σαββατοκύριακα.
Στρογγυλά είναι τα ποσά στην Ακτή Βουλιαγμένης, με τα 10 ευρώ για είσοδο τις καθημερινές και τα 15 ευρώ τα Σαββατοκύριακα να είναι αποτέλεσμα αυξήσεων που τα τελευταία δύο χρόνια αγγίζουν το 200%.
Φτάνοντας στην παραλία της Βάρκιζας, η είσοδος είναι 7,50 ευρώ τις καθημερινές και 8,50 ευρώ τα Σαββατοκύριακα, ενώ για σετ ξαπλώστρας απαιτούνται άλλα 10 ευρώ.
Από το υπέρογκο κόστος δεν απαλλάσσονται ούτε όσοι επιλέξουν παραλίες που δεν προϋποτίθεται εισιτήριο. Μόνο για τη μετακίνηση από και προς τις παραλίες, άλλωστε, οι λαϊκές οικογένειες είναι αντιμέτωπες με τις δυσβάσταχτες τιμές των καυσίμων. Για παράδειγμα, υπολογίζοντας τη μέση κατανάλωση για τη διαδρομή Αθήνα - Ανάβυσσο και πίσω θα δαπανήσουν περίπου 15 ευρώ και για Αθήνα - Σούνιο περίπου 25 ευρώ χωρίς διόδια.
Ταυτόχρονα, στις οργανωμένες παραλίες, ακόμα και χωρίς είσοδο, όπως στην Ανάβυσσο ή στη Βουλιαγμένη, η χρέωση για ένα σετ ξαπλώστρες ξεκινά από 10 ευρώ τις καθημερινές και 25 ευρώ τα Σαββατοκύριακα και φτάνει ακόμα και τα 85 και τα 160 ευρώ στη Βουλιαγμένη, ενώ στο Σούνιο είναι 20 ευρώ τις καθημερινές και 30 ευρώ τα Σαββατοκύριακα.
Τη δυσχερή αυτή κατάσταση για τις λαϊκές οικογένειες αναδεικνύει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Οργάνωση Νότιου Τομέα της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, καλώντας παράλληλα σε ένταση της πάλης για παραλίες ελεύθερες και ανοιχτές, με δωρεάν υποδομές για όλους.
Στην ανακοίνωσή της η ΤΟ Νότιου Τομέα τονίζει την τεράστια ευθύνη που φέρουν διαχρονικά το κράτος και όλες οι κυβερνήσεις:
«Εχουν παραδώσει κάτι λιγότερο από 70 χλμ. ακτογραμμής σε επιχειρηματικούς ομίλους για εκμετάλλευση, οι οποίοι κερδίζουν δισεκατομμύρια κάθε χρόνο από τις "οργανωμένες" ακτές. Με την πολιτική που εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις, η γη, τα δάση, οι παραλίες, οι αιγιαλοί, ακόμα και ο ελεύθερος χρόνος μας, αντιμετωπίζονται ως πεδία κερδοφορίας των καπιταλιστών, πατώντας πάνω στην ανάγκη του λαού για ξεκούραση και αναψυχή (...)
Η κυβέρνηση της ΝΔ αυξάνει τον χώρο στον οποίο μπορεί να αναπτυχθεί επιχειρηματική δραστηριότητα σε παραλία και αιγιαλό. Ταυτόχρονα, δίνει τη δυνατότητα στους δήμους να παραχωρούν την απλή χρήση αιγιαλού και παραλίας προς επιχειρηματική εκμετάλλευση με fast track διαδικασίες, δηλαδή μόνο με την προσκόμιση κάποιων απλών δικαιολογητικών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ (...) "ανακάλυψε" πως για την αύξηση των τιμών στην Ακτή Βουλιαγμένης φταίνε η κακοδιαχείριση της ΕΤΑΔ και οι αμοιβές των golden boys, αλλά "ξεχνάει" να ζητήσει την κατάργηση της εμπορευματοποίησης των ακτών... Η δήθεν "φιλολαϊκή" του πρόταση φτάνει μέχρι τη διατήρηση των τιμών "σε επίπεδο ανεκτό από τους πολίτες" (!), που θεωρεί πως είναι τα επίπεδα του 2019... Είναι η απατηλή πρόταση ότι η δική του "αριστερή διαχείριση" μπορεί να κρατήσει "και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο". Ομως η πραγματικότητα βοά ότι στο πλαίσιο της "ελεύθερης αγοράς" δεν γίνονται "θαύματα": Πάντα κερδισμένοι είναι οι επενδυτές και πάντα χαμένοι οι εργαζόμενοι».
Ευθυγραμμισμένη με αυτήν την πολιτική, υπογραμμίζει η ΤΟ Νότιου Τομέα, είναι και η Τοπική Διοίκηση:
«Με τις "ευλογίες" του κράτους, οι δημοτικές αρχές (...) είτε αφήνουν σχεδόν στην τύχη της όποια ελεύθερη σπιθαμή ακτής έχει απομείνει, είτε παρουσιάζουν τους επιχειρηματικούς ομίλους, δηλαδή τους βασικούς ενόχους, ως επενδυτές - "σωτήρες" που όταν κρίνουν ότι δεν βγάζουν κέρδος υποβαθμίζουν, εγκαταλείπουν, ακόμα και ρημάζουν παραλίες και υποδομές (βλ. Αγιος Κοσμάς κ.λπ.).
Η πρόσφατη πείρα των κατοίκων της Νότιας Αττικής από τις φωτιές στη Γλυφάδα και στη Βούλα, που έκαιγαν ανεξέλεγκτα, επιβεβαιώνει ότι η προστασία του περιβάλλοντος, του φυσικού πλούτου, ακόμα και της ανθρώπινης ζωής, "πάει περίπατο" αν δεν πρόκειται να αποφέρει κέρδος. Και σε αυτό συνηγορούν με την πολιτική που εφαρμόζουν οι δήμοι, η Περιφέρεια και οι κυβερνήσεις, με τον λαό να βγαίνει μόνιμα χαμένος από τις διάφορες "πράσινες" μπίζνες».
Καταλήγοντας η ανακοίνωση σημειώνει ότι «το ΚΚΕ μπαίνει μπροστά στην οργάνωση της πάλης για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας στη δουλειά και την ξεκούραση, για την κατάργηση της επιχειρηματικής εκμετάλλευσης των παραλιών και των αιγιαλών» και καλεί τον λαό «να οργανώσει την πάλη του κόντρα στην πολιτική κυβέρνησης - αστικών κομμάτων - ΕΕ και μονοπωλιακών ομίλων, να διεκδικήσει με ευθύνη του κράτους:
- Ελεύθερη πρόσβαση του λαού σε όλες τις παραλίες, με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητες σε παραλίες και αιγιαλούς.
- Καθαριότητα και περιποίηση όλων των παραλιών και θαλασσών, τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας σε συνθήκες πανδημίας.
- Μέτρα ασφαλείας για τους λουόμενους σε κάθε παραλία, με ναυαγοσώστες και ιατρικό - νοσηλευτικό προσωπικό.
- Δωρεάν και σύγχρονες υποδομές και εξοπλισμό - ομπρέλες και σκίαση, ξαπλώστρες, ντους, αποδυτήρια, τουαλέτες και υπηρεσίες εστίασης - σε όλες τις παραλίες.
- Δημόσιες, σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές αστικές συγκοινωνίες για τον λαό, με μειωμένη τιμή των εισιτηρίων κατά 50%, δωρεάν μετακινήσεις για ανέργους, ΑμεΑ, μαθητές, φοιτητές, στρατευμένους νέους και συνταξιούχους, δρομολόγια που θα διευκολύνουν την πρόσβαση στις παραλίες.
- Επέκταση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής, που θα λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους, με πύκνωση των δρομολογίων προς τις παραλίες.
- Πύκνωση των δρομολογίων των δημοτικών συγκοινωνιών των δήμων του Νότιου Τομέα Αττικής προς τις παραλίες, με ενίσχυση σε στόλο και προσωπικό, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
- Κατάργηση όλων των διοδίων.
- Προστασία των εργαζομένων στις δομές εξυπηρέτησης των λουόμενων (λιγότερες ώρες εργασίας χωρίς μείωση μισθού, μέτρα προστασίας, ρεπό κ.λπ.)».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου