Το Κογκρέσο των ΗΠΑ ενέκρινε νόμο με τον οποίο απαγορεύεται κάθε ενδεχόμενο απεργιακής κινητοποίησης στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, μετά από το αίτημα του Συνδέσμου Αμερικανικών Σιδηροδρόμων (Association of American Railroads, AAR).
Με το κείμενο που εγκρίθηκε χθες το απόγευμα από τη Γερουσία, έπειτα από ψηφοφορία με το ίδιο αποτέλεσμα, στη Βουλή των Αντιπροσώπων, προχθές Τετάρτη, επιβάλλεται στους εργαζόμενους των σιδηροδρόμων κλαδική σύμβαση, παρά το δεν έχει έχει εγκριθεί από όλα τα συνδικάτα.
Με νόμο του 1926 (Railway Labor Act) για την αποτροπή απεργιακών κινητοποιήσεων στους σιδηροδρόμους, το Κογκρέσο έχει τη δυνατότητα να επιβάλει υποχρεωτικά την υιοθέτηση της καταρχήν συμφωνίας, παρά την απόρριψή της από πλευράς κάποιων συνδικάτων. Ο Τζο Μπάιντεν υπεραμύνθηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες πριν από την ψηφοφορία στη Γερουσία, διαβεβαιώνοντας πως κατάφερε «να διαπραγματευτεί μια σύμβαση που δεν θα μπορούσε να διαπραγματευθεί κανένας άλλος».
Είναι χαρακτηριστικό ότι η κλαδική σύμβαση που επαίρεται ο Μπαίντεν ότι πέτυχε, μπορεί να δίνει μια ονομαστική αύξηση μισθών κατά 24% σε βάθος πενταετίας, όμως καταργεί την μετ’ αποδοχών άδεια ασθενείας για τους σιδηροδρομικούς που ήταν και το βασικό σημείο διαφωνίας των συνδικάτων που δε είχαν εγκρίνει την σύμβαση.
Ο Σύνδεσμος Αμερικανικών Σιδηροδρόμων ανακοίνωσε την ικανοποίησή του για το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας. Ο αυτοχαρακτηριζόμενος δε «υπερήφανος υποστηρικτής των συνδικάτων», Τζο Μπάιντεν, έκανε σαφές πως θα επικυρώσει το νομοσχέδιο υπογράφοντάς το αμέσως μόλις φθάσει πάνω στο γραφείο του από το Κογκρέσο. «Δουλεύοντας μαζί, γλιτώσαμε αυτή τη χώρα από μια χριστουγεννιάτικη καταστροφή», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Λευκού Οίκου...
(Με πληροφορίες από: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου