Την ιδιωτικοποίηση «δείχνει» μονομερώς ως αιτία της κατάστασης του σιδηροδρόμου και -κατά συνέπεια- της τραγωδίας της 1ης Μάρτη ο Γ. Βαρουφάκης. Τονίζει, μάλιστα, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε σε μια «πτωχευμένη» ιταλική εταιρεία (αλίμονο…), αναφερόμενος σε ένα από τα 10 μεγαλύτερα σιδηροδρομικά μονοπώλια στον κόσμο με καθαρά κέρδη 193 εκατ. ευρώ το 2021.
Κουβέντα δεν λέει για τις εγκληματικές ευθύνες του ίδιου του αστικού κράτους στο οποίο παρέμεινε ο υπόλοιπος ΟΣΕ, ούτε και των διάφορων εργολάβων που αναλάμβαναν τις συμβάσεις δεκάδων εκατομμυρίων για την αναβάθμιση του δικτύου και παρέδιδαν μονίμως «αέρα κοπανιστό».
Τι αντιπροτείνει, όμως, ο ίδιος και το ΜέΡΑ25; Εδώ αρχίζουν τα δύσκολα… Στις τωρινές τοποθετήσεις τους αναφέρονται σχεδόν αποκλειστικά στα όσα (υποστηρίζουν ότι) πρότεινε ο Βαρουφάκης το 2015 στο πλαίσιο της «περήφανης διαπραγμάτευσης». Όπως λένε, αυτό που πρότεινε ήταν η διατήρηση του «ενιαίου και δημόσιου ΟΣΕ». Επειδή, όμως, το «πτωχευμένο» κράτος δεν είχε τη δυνατότητα να αναβαθμίσει τις υποδομές (ξανά αλίμονο...), θα έκανε «συμπράξεις» με «μεγάλες εταιρείες» οι οποίες θα επένδυαν δισεκατομμύρια στον ΟΣΕ.
Για ποιον σκοπό θα τα επένδυαν; Για την ψυχή της μάνας τους; Καμία απάντηση εδώ... Εμείς κορυφαίοι οικονομολόγοι δεν είμαστε, αλλά, από ό,τι έχει πάρει το αυτί μας, οι «επενδυτές» επενδύουν για να πάρουν πίσω τα χρήματα που επένδυσαν προσαυξημένα με το κέρδος. Και επειδή διόδια είναι λίγο δύσκολο να μπουν στον σιδηρόδρομο, νομίζουμε πως είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι αυτές οι «μεγάλες εταιρείες» θα εισέπρατταν, τουλάχιστον για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, τα έσοδα από τα εισιτήρια. Ιδιωτικοποίηση με άλλον τρόπο, δηλαδή, αλλά με ίδιο αποτέλεσμα για τον λαό και τη νεολαία που χρησιμοποιεί το τρένο.
Και αν τώρα κάνουν πως δεν το καταλαβαίνουν αυτό και ενοχλούνται όταν τους το λες, το 2015 ο Βαρουφάκης ήταν πολύ πιο ειλικρινής. Φυσικά, δεν μπορούμε να ξέρουμε τι ακριβώς έλεγε όταν συναντούσε ολιγάρχες και τροϊκανούς πίσω από κλειστές πόρτες, ξέρουμε, όμως, τι έλεγε στις συνεντεύξεις του στην τηλεόραση, οι οποίες παραμένουν αναρτημένες στο διαδίκτυο.
Στο βίντεο από τη συνέντευξή του στο Star και στον δημοσιογράφο Ν. Χατζηνικολάου στις 2 Μάρτη 2015, στο ερώτημα που θέτει ο ίδιος στον εαυτό του αν «είστε υπέρ ή εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων» (και αφού ξεκαθαρίζει, επίσης μόνος του, «ας μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις για να ξέρουμε τι λέμε…»), η απάντησή του είναι «εξαρτάται». Και συνεχίζει: «Αν μου θέσεις το ερώτημα τι θέλουμε να κάνουμε με τους σιδηροδρόμους, θα σου απαντήσω ευθαρσώς ότι δεν έχουμε τη δυνατότητα ως ελληνικό κράτος να κάνουμε τις επενδύσεις που είναι απαραίτητες, όποτε η είσοδος ιδιωτών στον ΟΣΕ είναι απολύτως απαραίτητη για να μπορέσει η Ελλάδα να πάει από τον 19ο στον 21ο αιώνα» (δείτε εδώ video).
Καθώς φαίνεται, το ίδιο ακριβώς πράγμα που ήταν «ιδιωτικοποίηση, για να ξέρουμε τι λέμε» το 2015, έγινε «διατήρηση του ενιαίου και δημόσιου ΟΣΕ» το 2023. Μαγεία...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου