Την συναυλία παρακολούθησε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος συνεχάρη θερμά τον μαέστρο και τους μουσικούς, ενώ τον υποδέχτηκε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Ολύμπια, Ολιβιέ Ντεκοτ.
Ο Δ. Κουτσούμπας έκανε την εξής δήλωση:
«Το ΚΚΕ δίνει μεγάλη σημασία, μεγάλο βάρος και έχει προτεραιότητα τον πολιτισμό. Σήμερα είμαστε εδώ, να ακούσουμε πρώτη φορά σε πανελλήνια εκτέλεση τη σπουδαία Συμφωνία του Σοστακόβιτς, της Πρωτομαγιάς και άλλα σπουδαία έργα με τη σπουδαία διεύθυνση του μαέστρου του Β. Φιδετζή. Νομίζουμε ότι είναι συμβολή και η παρουσία μας εδώ κι άλλων τόσων ανθρώπων, για να ενισχύσουμε πραγματικά τον πολιτισμό, όλες τις μορφές της τέχνης, γιατί έτσι θα δώσουμε πνοή στη νέα γενιά, συνολικά στον λαό μας. Χωρίς πολιτισμό δεν γίνεται τίποτα, δεν υπάρχει ούτε πολιτική, ούτε τίποτα».
Παρευρέθηκαν ακόμα τα μέλη του ΠΓ Ελένη Μπέλλου, Μάκης Παπαδόπουλος και Νίκος Σοφιανός, καθώς και τα μέλη της ΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, Ελένη Μηλιαρονικολάκη, Γιάννης Μανουσογιαννάκης, Χριστίνα Σκαλούμπακα και Λουκάς Αναστασόπουλος.
Συνεπήρε η Τρίτη Συμφωνία του Σοστακόβιτς
Την Τρίτη Συμφωνία (Της Πρωτομαγιάς) του σοβιετικού συνθέτη Ντμίτρι Σοστακόβιτς είχε την τύχη να απολαύσει το αθηναϊκό κοινό που παρευρέθηκε στο θέατρο Ολύμπια.
Η Συμφωνία παρουσιάστηκε σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση από την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών σε μουσική διεύθυνση Βύρωνα Φιδετζή. Συμμετείχε η Χορωδία του δήμου Αθηναίων υπό τη διδασκαλία του Σταύρου Μπερή.
Ο μαέστρος Β. Φιδετζής ήταν ιδιαίτερα συγκινημένος, καθώς μετά από αυτή τη συναυλία έχει διευθύνει και τις 15 Συμφωνίες του κορυφαίου συνθέτη, Ντ. Σοστακόβιτς.
Και το κοινό επιφύλαξε μια θεαματική υποδοχή στο κορυφαίο αυτό έργο αλλά και τον σπουδαίο μαέστρο και τους μουσικούς της Φιλαρμόνια.
«Ξεχύσου, Επανάσταση, στις πλατείες, εκατομμύρια βήματα μπροστά»
Με την 3η Συμφωνία του ο Σοστακόβιτς συνεχίζει την αναζήτηση των μορφών και των εργαλείων του, ενώ προσπαθεί να αποτυπώσει μουσικά τα συνταρακτικά γεγονότα της μεγάλης εποχής του.
Οπως σημείωνε ο σοβιετικός κριτικός, συνθέτης και θεωρητικός, Μπόρις Ασαγιεφ, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί τη μοναδική δοκιμή διαμόρφωσης ενός καινούριου συμφωνικού τύπου που να έχει ως αφετηρία του τη δυναμική της επαναστατικής ρητορικής και τον τόνο της επαναστατικής προσωδίας.
Η συμφωνία αυτή που είναι αφιερωμένη στην Πρωτομαγιά, γράφτηκε το 1929 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λένινγκραντ και την Ακαδημαϊκή Χορωδία, στις 21 Γενάρη 1930, στην επέτειο του θανάτου του Λένιν. Οπως ανέφερε ο συνθέτης με τη Συμφωνία προσπάθησε να μεταδώσει τη γενική ατμόσφαιρα του εορτασμού της Μέρας της Παγκόσμιας Εργατιάς και να απεικονίσει την ειρηνική οικοδόμηση που συντελούταν στην πατρίδα του, την ΕΣΣΔ.
Ο Βύρωνας Φιδετζής ανταποδίδει την θερμή υποδοχή του κοινού |
Η ποίηση στο φινάλε της Συμφωνίας είναι του Σεμιόν Κιρσάνοφ:
Ηρθε η ώρα μας!
Ακούστε, οι προλετάριοι στις φάμπρικες και τα συνδικάτα ένα λόγο.
Εσείς, πυρπολώντας το παλιό ανάψτε μια νέα πραγματικότητα.
Σηκώνοντας τον ήλιο των κόκκινων λάβαρων
βροντήξτε τα εμβατήρια στ' αφτιά μας.
Κάθε Πρωτομαγιά ένα βήμα προς το σοσιαλισμό,
Κάθε Πρωτομαγιά ένα βήμα των τυφεκιοφόρων ανθρακωρύχων.
Ξεχύσου, Επανάσταση, στις πλατείες, εκατομμύρια βήματα μπροστά!
Το πρόγραμμα της συναυλίας συμπλήρωσαν το «Ποιμενικό του καλοκαιριού» του Α. Χόνεγκερ και τρεις μικροί λυρικοί κύκλοι ελληνικών τραγουδιών για φωνή και ορχήστρα των Μ. Ραβέλ, Α. Ντβόρζακ και Κ. Σφακιανάκη, με σολίστ την Αρτεμη Μπόγρη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου