Ο περιορισμός των διαδηλώσεων αποτελεί τον σταθερό και διαχρονικό
''πόθο'' των κυβερνήσεων και των επιχειρηματικών ομίλων. Πηγαίνει
χέρι-χέρι και σε ευθεία γραμμή με την κλιμάκωση της αντιλαϊκής
πολιτικής, την επίθεση σε όσα εργατικά-ασφαλιστικά δικαιώματα έχουν
απομείνει. Η πρόθεση για να μπει χέρι στις διαδηλώσεις συμπληρώνει το
συνολικό σχεδιασμό καταστολής που θέλει τον εργαζόμενο λαό στο
περιθώριο, άφωνο και τους αγώνες του στο γύψο. Γι' αυτό και προσπαθεί
πρόσφατα όπως έκαναν στο παρελθόν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις να
αξιοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό.
Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2019
Κυκλοφόρησε η ατζέντα της ΟΓΕ
Η κοινωνία, που γέννησε τις γυναίκες της μιας ή της άλλης εποχής, της μιας ή της άλλης τάξης, επέδρασε και στη διαμόρφωσή τους ως καλλιτέχνες.
Η ανισότιμη θέση της γυναίκας στις εκμεταλλευτικές κοινωνίες, εκτός από τους περιορισμούς και αποκλεισμούς που της επέβαλε στο πεδίο της οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής ζωής, επηρέασε και την ενασχόλησή της με την τέχνη. Αν η γυναίκα ανήκε στις ανώτερες κοινωνικές τάξεις, είχε το χρόνο και την ευκαιρία να δημιουργήσει έργο, αλλά δεν της επιτρεπόταν να το εκθέσει. Εμενε άγνωστο και αναξιοποίητο ή το οικειοποιούνταν άλλοι. Είναι γνωστές οι περιπτώσεις των γυναικών λογοτεχνών που δημοσίευαν με ανδρικά ονόματα.
Κάλαντα στον Δ. Κουτσούμπα από παιδιά της Παλαιστινιακής Παροικίας
Στη συνέχεια
ο Δ. Κουτσούμπας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Στους
σημερινούς δύσκολους καιρούς η αγωνιστική αισιοδοξία, η ελπίδα, η λαϊκή
ανάταση, η αντίσταση, η συμμαχία, μπορούν να προετοιμάσουν πραγματικά το έδαφος
για ένα πιο
Συνέχεια στα καμώματα της ηγετικής ομάδας της ΓΣΕΕ αυτή τη φορά στο Ε.Κ. Καβάλας
Να συνδικαλιστές να μάλαμα!
Η ηγετική ομάδα του Εργατικού Κέντρου
Καβάλας δείχνει για μια ακόμη φορά το πραγματικό πρόσωπό της.
- Είναι αυτή που στήριξε και στηρίζει χρόνια τώρα όχι τους εργαζόμενους, αλλά τη μεγαλοεργοδοσία στην περιοχή. Είναι αρωγός στα καμώματα της ηγεσίας της ΓΣΕΕ.
- Είναι αυτή που κουβέντα δεν είπε όταν πριν λίγο καιρό εργάτης στο μέταλλο έφυγε από τη ζωή από εργοδοτικό έγκλημα.
Οι μάγοι δεν θα φέρουν δώρα
Πήραν
τη ζωή τους, τα ρούχα που φορούσαν, το παιδί, το φόβο στο βλέμμα, την απελπισία
στην ψυχή και κάπου στο βάθος μία ελπίδα. Είναι πολλοί οι … Ηρώδες που τους
κυνηγούν.
Οι φάτνες του αιώνα μας δεν έχουν άστρο φωτεινό, δεν έχουν μάγους με
δώρα, δεν έχουν ζεστασιά και δεν έχουν Μεσσία.
Λουί Αραγκόν
Πεθαίνει, 24/12/1982, ο μεγάλος Γάλλος
κομμουνιστής ποιητής και πεζογράφος Λουί Αραγκόν, από τους
σπουδαιότερους λογοτέχνες του περασμένου αιώνα που έθεσε το ζήτημα της
στράτευσης στην Τέχνη,
Ο ρόλος του
στη διαμόρφωση της γαλλικής λογοτεχνίας του 20ού αιώνα δεν υπολείπεται σε
σπουδαιότητα της επιρροής του στα ευρωπαϊκά Γράμματα.
Οπως και άλλοι, μετέπειτα
διάσημοι, καλλιτέχνες και διανοούμενοι της γενιάς του, γνώρισε από κοντά το
μακελειό του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, υπηρετώντας στο μέτωπο ως νοσοκόμος. Το
1917 αρχίζει να γράφει τα πρώτα του ποιήματα.
Ο ΕΛΑΣ συνεχίζει να ανακαταλαμβάνει θέσεις
Ο ΕΛΑΣ
συνεχίζει, 24/12/1944, να
ανακαταλαμβάνει θέσεις στη Δραπετσώνα, χάρη στο αμείωτο θάρρος και την
αυτοθυσία των μαχητών του. Είναι ενδεικτικό πως, το ΙΙΙ/52 Τάγμα του ΕΛΑΣ είχε
απωλέσει μέσα σε 3 μέρες σφοδρών συγκρούσεων το 40% της δύναμής του (νεκροί και
τραυματίες).
Η προώθηση
των εγχώριων αστικών και βρετανικών στρατευμάτων συνεχίστηκε στη Νέα Σμύρνη
(όπου ολοκληρώθηκε η σύμπτυξη του ΕΛΑΣ), ενώ αυξήθηκε η πίεση σε
Πλάκα-Κεραμεικό-Ψυρρή.
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019
«Η ουλή της Βηθλεέμ»: Έργο του Banksy
Δημιουργία του βρετανού καλλιτέχνη δρόμου Banksy,
μια φάτνη-μινιατούρα με το θείο βρέφος στο εσωτερικό, τη Μαρία και τον Ιωσήφ να
στέκουν πλάι της, με φόντο τμήμα του τσιμεντένιου Τείχους του Ισραήλ στο οποίο
χάσκει μια τρύπα από οβίδα το ωστικό κύμα της οποίας έχει σχηματίσει ένα αστέρι
και στο οποίο υπάρχουν γκραφίτι που εικονίζουν μια καρδιά, που αντιπροσωπεύει
την αγάπη, καθώς και το σήμα της ειρήνης, παρουσιάστηκε σε ξενοδοχείο της
Βηθλεέμ, στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη.
Ο μέγας χορηγός της βίας
1. Αντιμετωπίζοντας τις πράξεις
των μπάτσων του ενθουσιαστικά, το κράτος αναδεικνύεται σε μέγα χορηγό της βίας.
2. Σε μια δημοκρατία για πιθήκους, η βία
εγκαθίσταται στη ζωή μας ως δόγμα που δεν έχει ανάγκη από καμία αλήθεια, αφού
στηρίζεται στους χειρουργούς που επανδρώνουν το υπουργείο Δημόσιας Καταστολής.
Φάτνη από σκουπίδια
Τα φετινά Χριστούγεννα είναι πολύ μπερδεμένα. Όχι γιατί κάθε δρόμος
της πρωτεύουσάς μας είναι στολισμένος κατά το γούστο του χορηγού του
ούτε επειδή η σύγχρονη τεχνολογία του φωτός μπορεί να ομορφύνει
απίστευτα την πρόσοψη της Βουλής, σαν παραμύθι το οποίο όμως αδυνατεί να
ξορκίσει τα πολιτικά παραμύθια εντός της.
Είναι μπερδεμένα, γιατί φέτος, όπως άλλωστε εδώ και πολλά χρόνια, πιο έντονα από ποτέ, στο πνευματικό και καταναλωτικό συνάμα τελετουργικό των Χριστουγέννων πρωταγωνιστεί ο Ηρώδης, η σφαγή, και η… φυγή στην Αίγυπτο.
Είναι μπερδεμένα, γιατί φέτος, όπως άλλωστε εδώ και πολλά χρόνια, πιο έντονα από ποτέ, στο πνευματικό και καταναλωτικό συνάμα τελετουργικό των Χριστουγέννων πρωταγωνιστεί ο Ηρώδης, η σφαγή, και η… φυγή στην Αίγυπτο.
Να μην τολμήσει να φέρει νομοσχέδιο για τον περιορισμό των διαδηλώσεων
Μετά το δικαίωμα στην απεργία η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να βάλει
στο στόχαστρο και τις διαδηλώσεις, επενδύοντας στον κοινωνικό
αυτοματισμό.
Το δήθεν ενδιαφέρον για την ταλαιπωρία και τη μετακίνηση του λαού δεν είναι παρά το πρόσχημα για να κρύψει την επιβολή διαφόρων αυστηρών περιορισμών που θα επιτρέπουν
Το δήθεν ενδιαφέρον για την ταλαιπωρία και τη μετακίνηση του λαού δεν είναι παρά το πρόσχημα για να κρύψει την επιβολή διαφόρων αυστηρών περιορισμών που θα επιτρέπουν
Παρέδωσαν τις υπογραφές για αστικές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες
Στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, δεκάδες εργαζόμενοι μέλη των σωματείων πραγματοποίησαν ενημερωτικές παρεμβάσεις και συλλογή υπογραφών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (πεζόδρομος Αγ. Σοφίας, στάση ΟΑΣΘ πλ. Αριστοτέλους) και στους τερματικούς σταθμούς Αριστοτέλους με Εγνατία, ΙΚΕΑ και ΟΣΕ.
Μουσείο ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης
Μουσείο ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης στην Καισαριανή
Μετά από δεκαετίες αγώνων του λαού τη Καισαριανής, μετά από μήνες προετοιμασιών, τη Δευτέρα 9/5/2016, ημέρα της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών, εγκαινιάστηκε το Μουσείο ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης εκπληρώνοντας ένα χρέος απέναντι στο λαϊκό κίνημα την κρίσιμη δεκαετία του 1940, σε εκείνους που έζησαν με ψηλά το κεφάλι και ανέδειξαν την Καισαριανή σε κάστρο πάλης ενάντια στους κατακτητές και τη ντόπια αστική αντίδραση.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)