Επιλογή γλώσσας

Σάββατο 11 Απριλίου 2020

Η «Ταινιοθήκη» στο σπίτι


 Η «Ταινιοθήκη» προτείνει μια επιλογή σπάνιων ταινιών από το αρχείο της που για πρώτη φορά παρουσιάζονται διαδικτυακά, μέσα από τη νέα ψηφιακή της αίθουσα.

Η επιλογή των ταινιών έγινε με ιστορικά / χρονολογικά κριτήρια, ώστε το κοινό, παρακολουθώντας ταινίες από τις απαρχές του ελληνικού σινεμά, να διαπιστώσει την εξέλιξη όχι μόνο του ελληνικού κινηματογράφου, αλλά
και του ελληνικού τοπίου (Αθήνα, ύπαιθρος) στο πέρασμα των χρόνων και ταυτόχρονα να πάρει μια γεύση από το αρχείο της «Ταινιοθήκης» και την πολύπλευρη δράση της (διάσωση, αποκατάσταση, συντήρηση και προβολή ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου). Το ίδιο διάστημα, μέσω της ιστοσελίδας, το κοινό θα μπορεί να μαθαίνει περισσότερες λεπτομέρειες για τις ταινίες αυτές, τις ιδιαιτερότητες της παραγωγής τους, τους πρωτεργάτες δημιουργούς τους και τη διαδικασία αποκατάστασής τους.

Η έναρξη θα γίνει με την παλαιότερη σωζόμενη ελληνική ταινία μυθοπλασίας «Οι περιπέτειες του Βιλλάρ» (1924) και θα ακολουθήσουν κατά χρονολογική σειρά μια σειρά ταινιών του βωβού και του πρώιμου ομιλούντος κινηματογράφου, που η «Ταινιοθήκη της Ελλάδος» έχει αποκαταστήσει και ψηφιοποιήσει.

Το πρόγραμμα έχει ως εξής:
  • Τετάρτη 8 Απρίλη: «Οι περιπέτειες του Βιλλάρ» του Τζόζεφ Χεπ, 1924.
  • Σάββατο 11 Απρίλη: «Αστέρω» του Δημήτρη Γαζιάδη, 1929.
  • Τρίτη 14 Μάρτη:  «Ο μάγος της Αθήνας» του Αχιλλέα Μαδρά, 1931.
  • Παρασκευή 17 Απρίλη: «Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας» του Δημήτρη Τσακίρη, 1932.
  • Δευτέρα 20 Απρίλη: «Κοινωνική σαπίλα» του Στέλιου Τατασόπουλου, 1932.
Κάθε ταινία θα κάνει την διαδικτυακή πρεμιέρα της τις συγκεκριμένες μέρες στις 8 το απόγευμα και θα είναι διαθέσιμη για τρία 24ωρα στη σελίδα της ταινίας. Στη συνέχεια τη σειρά της θα παίρνει επόμενη. Οι περισσότερες ταινίες θα προβληθούν με την πρωτότυπη μουσική που συνέθεσαν επί τούτου γνωστοί μουσικοσυνθέτες στους οποίους η «Ταινιοθήκη» ανέθεσε να επενδύσουν τις νέες αποκατεστημένες κόπιες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου