Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα έχουν πληρώσει ακριβά, τόσο μέσα από την άμεση και έμμεση φορολογία, όσο και με τις διαρκείς αναβολές, ένα μεγάλο κόστος για την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Η νέα στημένη "αντιπαράθεση" ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με τις νέες αποζημιώσεις που αξιώνει ένας εκ των αναδόχων της κοινοπραξίας που ανέλαβε την κατασκευή του έργου, είναι προκλητική τη στιγμή που είναι συνυπεύθυνοι για την τραγική καθυστέρηση του έργου όλα αυτά τα χρόνια.
Γι' αυτή την καθυστέρηση και τη συνεχή διόγκωση του κόστους την πρώτη ευθύνη φέρουν οι δυο τους, οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες που ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου, έχοντας ως βασικό κριτήριο τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας τους, ο τρόπος υλοποίησης με τη μέθοδο της μελέτης - κατασκευής από τον ανάδοχο, που οδηγεί σε μια πρακτική "βλέποντας και κάνοντας" ιδιαίτερα για ένα σύνθετο έργο όπως το Μετρό.
Αυτή η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί, ούτε από τη δικομματική κοκορομαχία ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ, ούτε από το «πινγκ - πονγκ» επίρριψης ευθυνών ανάμεσα στις νυν και πρώην διορισμένες διοικήσεις τους στην "Αττικό Μετρό ΑΕ". Μάταια προσπαθεί η διοίκηση της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας να εμφανιστεί ως σωτήρας του έργου. Δεν ανέλαβε να "πληρώσει τα σπασμένα" του προηγούμενου αναδόχου αφιλοκερδώς, αλλά στα πλαίσια του καπιταλιστικού ανταγωνισμού πήρε τη θέση του στην αγορά, στοχεύοντας στη μεγέθυνση των κερδών της. Χρησιμοποιεί και αυτή με τη σειρά της τη θέση της στον τρόπο υλοποίησης του έργου αξιώνοντας αποζημιώσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ, χρήματα που θα προέλθουν από τη φορολεηλασία του λαού.
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της, η "Αττικό Μετρό ΑΕ" δεν αποκλείει την καταβολή των αποζημιώσεων, απλά θα διαπραγματευτεί το ύψος τους. Επίσης, προσπαθώντας να πείσει πως όλα βαίνουν καλώς, δηλώνει πως το 2023 παραμένει στόχος για την ολοκλήρωση του έργου και πως οι εργασίες συνεχίστηκαν και κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Θυμίζουμε πως ο στόχος για το 2023 έχει προκύψει με βάση το νέο χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης, το οποίο, μαζί με τις προηγούμενες καθυστερήσεις, οδηγεί στη λειτουργία της βασικής γραμμής 17 χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής του έργου. Οι λίγες εργασίες που γίνονταν στο έργο το διάστημα των περιοριστικών μέτρων πραγματοποιούνταν με μηδαμινά μέτρα προστασίας της υγείας των εργαζομένων, με ολόκληρες βάρδιες και συνεργεία στο Μετρό να δουλεύουν στις υπόγειες στοές σε -έτσι κι αλλιώς- βαριές και ανθυγιεινές εργασίες.
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό παράδειγμα χρεοκοπίας της λογικής ότι η "ελεύθερη αγορά" και οι κατασκευαστικοί όμιλοι λύνουν "γρήγορα, αποτελεσματικά και οικονομικά", μέσω του ανταγωνισμού, τα ζητήματα. Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από την τραγική καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ότι η γρήγορη, ασφαλής, δωρεάν για το λαό, κατασκευή υποδομών, απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα επιτρέψουν και αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομής, με αποκλειστικό κριτήριο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών.
Καλούμε τους εργαζόμενους, το λαό, τους μαζικούς φορείς της πόλης, να διεκδικήσουμε:
·
Καμία νέα αναβολή για τη λειτουργία της βασικής
γραμμής. Καμία εκ νέου καθυστέρηση στα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου.
Για το σκοπό αυτό να γίνουν άμεσα οι αναγκαίες προσλήψεις, με ευθύνη της
αναδόχου εταιρείας.
·
Να μην πληρωθούν επιπλέον αποζημιώσεις. Έχουμε
πληρώσει πολλά, να μην πληρώσουμε ξανά!
·
Καμία απόλυση εργαζομένων στο έργο, αυξήσεις
μισθών, σταθερό ωράριο, μέτρα προστασίας υγιεινής και ασφάλειας λαμβάνοντας
υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες της περιόδου με την πανδημία.
·
Προστασία των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου
με υλοποίηση της βέλτιστης λύσης, με διατήρησή τους στον χώρο, χωρίς απόσπαση
και επανατοποθέτησή τους.
·
Επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος για τις
επεκτάσεις του Μετρό στη Δυτική και Ανατολική Θεσσαλονίκη.
·
Μέτρα για βελτίωση της τραγικής κατάστασης του
ΟΑΣΘ με άμεση κρατική χρηματοδότηση στο ύψος των αναγκών. Περισσότερα σύγχρονα
και ασφαλή λεωφορεία, προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα. Μείωση τις
τιμής των εισιτηρίων, δωρεάν μεταφορά των εργαζομένων από και προς τη δουλειά
ιδιαίτερα όσων ήδη πλήττονται από τα μέτρα της κυβέρνησης και της εργοδοσίας εν
μέσω οικονομικής κρίσης, δωρεάν μεταφορά για ανέργους, μαθητές, φοιτητές, ΑΜΕΑ.
·
Να μην εμπλακούν οι δήμοι στις αστικές
συγκοινωνίες. Τα αποθεματικά από τα δυσβάστακτα ανταποδοτικά τέλη να διατεθούν
για την καθαριότητα, το πράσινο, τον ηλεκτροφωτισμό. Να δοθεί έκτακτη
χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών στις κοινωνικές υπηρεσίες, στις
σχολικές μονάδες που επαναλειτουργούν.
ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου