Μήνες μετά τις διάφορες κυβερνητικές εξαγγελίες, ο απαράδεκτος συνωστισμός παραμένει...
Καθημερινό φαινόμενο συνεχίζουν να αποτελούν οι απαράδεκτες εικόνες συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αναδεικνύοντας τις τεράστιες ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης και των προκατόχων της για τη μετατροπή τους σε υγειονομικές βόμβες μέσα στην πανδημία, λόγω των τεράστιων ελλείψεων σε δρομολόγια, προσωπικό, οχήματα και εξοπλισμό.
Σε ένα τέτοιο φόντο, ο υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, επιμένει να διαφημίζει το έργο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες, την ώρα που αυτό όχι μόνο δεν απαντά στην άμεση και επιτακτική ανάγκη πύκνωσης των δρομολογίων, αλλά προωθεί την παραπέρα ιδιωτικοποίηση, ανοίγει δηλαδή ακόμη περισσότερο το δρόμο που μας έφερε έως εδώ.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης της πρότασης μομφής στη Βουλή, σε έναν βολικό «καβγά» για το ποια κυβέρνηση του κεφαλαίου φταίει περισσότερο για τη σημερινή επικίνδυνη κατάσταση, της ΝΔ ή του ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός ισχυρίστηκε μεταξύ άλλων ότι «στην Αθήνα παραλάβαμε 850 λεωφορεία. Σήμερα κυκλοφορούν 1.100», ενώ στην πράξη δεν κυκλοφορούν πάνω από 900.
Ισχυρίστηκε ακόμα πως «σεβόμαστε τον δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, συμπράττουμε όμως με τον ιδιωτικό τομέα. Σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, λίζινγκ, προσλήψεις». Ο... «σεβασμός στο δημόσιο χαρακτήρα», βέβαια, συνεπάγεται την παράδοση στον ιδιωτικό τομέα περίπου του 35% του συνολικού αριθμού των οχημάτων σε κυκλοφορία (η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει τη συμμετοχή των ΚΤΕΛ στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας με 205 λεωφορεία και 550 οδηγούς, ενώ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για τη μίσθωση 300 οχημάτων από ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα αναλάβουν και την τεχνική υποστήριξη). Ανάλογη «λύση» προωθείται και στη Θεσσαλονίκη με 130 λεωφορεία των ΚΤΕΛ και 180 μέσω leasing.
Παρότι η κυβερνητική προπαγάνδα ισχυρίζεται πως είναι έκτακτα μέτρα που θα συμβάλουν στην πύκνωση των δρομολογίων και την αποφυγή του συνωστισμού, η αλήθεια είναι διαφορετική. Η κυβέρνηση θα μπορούσε μέσα σε δύο περίπου μήνες (αν μάλιστα αξιοποιούσε και το διάστημα από το πρώτο κύμα της πανδημίας) να διαθέσει στην κυκλοφορία πάνω από 400 λεωφορεία της ΟΣΥ αλλά θα έπρεπε να αγοράσει ανταλλακτικά και να προσλάβει προσωπικό, οδηγούς και τεχνικούς.
Αντί γι' αυτό προβάλλει σαν «λύση» τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και τις εταιρείες leasing. Ομως, ο χρόνος συμμετοχής και παράδοσης των οχημάτων από τους ιδιώτες μετατίθεται συνεχώς. Στις αρχές Σεπτέμβρη ο υπουργός είχε πει ότι τα 500 οχήματα θα παραδοθούν μέχρι τέλος του 2020. Προχτές στη Βουλή τον μετέθεσε... έναν ολόκληρο χρόνο μετά λέγοντας πως «σταδιακά ενισχύουμε με 500 οχήματα την Αθήνα ως το τέλος του 2021»!
Αντίστοιχα, για το μετρό ο υπουργός περηφανεύτηκε πως «παραλάβαμε 32 συρμούς. Σήμερα κυκλοφορούν 38». Πέρα από το γεγονός ότι βλάβες ακινητοποιούν συχνά συρμούς, «ξέχασε» να πει ότι παραμένουν σε αχρησία 31 συρμοί...
Σε κάθε περίπτωση, η κοκορομαχία με τον ΣΥΡΙΖΑ κρύβει ότι το έργο απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών είναι όλων των κυβερνήσεων. Η διαρκής μείωση έως μηδενισμός της κρατικής χρηματοδότησης, το πάγωμα προσλήψεων, το πάγωμα αγοράς οχημάτων και ανταλλακτικών προωθήθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ, όπως και η ψήφιση νόμων για την παράδοση μέρους των αστικών συγκοινωνιών στις ιδιωτικές επιχειρήσεις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου