Αποτελεί τεράστια πρόκληση να εξαγγέλλει η κυβέρνηση τόσο σοβαρές αλλαγές για τα ΑΕΙ, με τα Ιδρύματα κλειστά, με τους φοιτητές στα σπίτια τους, με τις οικογένειές τους να βιώνουν σοβαρά προβλήματα με τα ενοίκια και τη φοιτητική μέριμνα, αλλά και με τους μαθητές σε διαρκή ανασφάλεια και άγχος με το “άνοιξε – κλείσε” των σχολείων.
Οι μαθητές, ειδικά της Γ’ Λυκείου, υφίστανται πλέον το διαρκές άγχος που προκαλεί ο εξεταστικός μαραθώνιος, η Τράπεζα Θεμάτων που θα λειτουργήσει από φέτος, η απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης, κ.ά.
Απέναντι σε αυτά η κυβέρνηση απαντά με σχέδια έντασης των ταξικών φραγμών και καταστολής.
-
Πρώτον: Με τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης για τα ΑΕΙ, βάζει νέα εμπόδια στους μαθητές προκειμένου να σπουδάσουν στα πανεπιστήμια. Περιορίζει τις επιλογές τους και επισημοποιεί πια τα πτυχία των πολλών κατηγοριών και ταχυτήτων. Το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών που εισάγονται στα ΑΕΙ είναι υποκριτικό. Γιατί αυτή, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, έχουν υποβαθμίσει το σχολείο σε “κέντρο” εκγύμνασης δεξιοτήτων και αρένα ενός ψυχοφθόρου ανταγωνισμού. Πάντως, και μόνο το γεγονός ότι οι αλλαγές στον αριθμό επιλογών στο μηχανογραφικό, δεν θα ισχύσουν φέτος, παρά τις εξαγγελίες της Υπουργού, δείχνει ότι η δυσαρέσκεια και οι κινητοποιήσεις των μαθητών υπολογίζονται σοβαρά από την κυβέρνηση...
-
Δεύτερον: Με τις αλλαγές στον καθορισμό της διάρκειας φοίτησης βάζουν σφραγίδα στον αποκλεισμό από τη συνέχεια της φοίτησης νέων που, για μια σειρά κοινωνικούς λόγους, αργούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Θυμίζουμε άλλωστε ότι οι φοιτητές που έχουν υπερβεί τα ν+2 χρόνια στις σπουδές τους, στερούνται -κακώς- τα δικαιώματά τους σε δωρεάν συγγράμματα, πάσο, φοιτητική μέριμνα. Κατάσταση που συνεχίστηκε απρόσκοπτα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Η πρόβλεψη του Υπουργείου Παιδείας για διαφορετική αντιμετώπιση των φοιτητών που εργάζονται “αποδεδειγμένα” προκαλεί! Πρώτον, γιατί, είναι “γνωστόν τοις πάσι” ότι οι νέοι αναγκάζονται να δουλεύουν σε καθεστώς ανασφάλιστης εργασίας για να τα βγάλουν πέρα και δεύτερον, γιατί η δυνατότητα για μερική φοίτηση, ισοδυναμεί με διπλασιασμό του χρόνου σπουδών. Αντί, δηλαδή, να στηριχτούν ουσιαστικά οι εργαζόμενοι φοιτητές με πρόβλεψη καθορισμού μαθημάτων σε ώρες που θα μπορούν να παρακολουθούν, τους θέτουν εμπόδια.
-
Τρίτον: Επιδιώκει να επιβάλει “σιγή ιχθύος” στις διεκδικήσεις των φοιτητών, των εργαζομένων, των πανεπιστημιακών. Δημιουργεί όρους παρακολούθησης σε μια μεγάλη γκάμα των δραστηριοτήτων στα ΑΕΙ. Ποινικοποιεί ακόμα και συλλογικά αποφασισμένες μορφές πάλης. Κυρίως δημιουργεί αλλεπάλληλα σώματα καταστολής και ελέγχου της πρόσβασης στα ΑΕΙ, με αποκορύφωμα ομάδες της αστυνομίας, οι οποίες έχουν διευρυμένες δυνατότητες παρέμβασης και καταστολής.
Η κυβέρνηση δεν νοιάζεται για τις ανάγκες των φοιτητών, γι’ αυτό και δεν παίρνει όλα εκείνα τα μέτρα για να ανοίξουν τα Ιδρύματα επιτέλους, με ασφάλεια, για να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη κατρακύλα απαξίωσης των σπουδών. Η υποκρισία της κυβέρνησης φαίνεται κι απ’ το γεγονός ότι, ενώ τα ΑΕΙ είναι κλειστά για τους φοιτητές, λειτουργεί απρόσκοπτα και δια ζώσης ό,τι έχει να κάνει με την επιχειρηματική δράση, ακόμα και τα επί πληρωμή προγράμματα σπουδών!
Το ΚΚΕ καλεί τη νεολαία και το λαό να αντιπαλέψει τους επικίνδυνους και αντιλαϊκούς σχεδιασμούς, που επιδιώκει να μετατρέψει σε νόμους η κυβέρνηση.
Οι φοιτητές, οι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ, οι πανεπιστημιακοί, έχουν τη δύναμη να τους αφήσουν στα χαρτιά. Να μην περάσει η τρομοκρατία.
Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου