Ημερίδα με θέμα, «Σκέψεις και προβληματισμοί για τις κατευθύνσεις διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο»
Η εισηγητική ομιλία έγινε από τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
Συνολικά θα γίνουν παρεμβάσεις σε πέντε θεματικές ενότητες.
Αναλυτικά- Η πρώτη ενότητα (11:00 - 12:00) αφορά τα γλωσσικά μαθήματα και στο πλαίσιό της θα γίνουν οι εξής παρεμβάσεις:
-- «Αναζητώντας τη "χαμένη τιμή" της Λογοτεχνίας», από την Μαρία Πεσκετζή, διδάκτορα Φιλολογίας και πρόεδρο της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων.
-- «Το "Νέο" Πρόγραμμα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο: "Οταν το παλιό βαφτίζεται νέο"», από την Χαρά Γαλανοπούλου, φιλόλογο, με μεταπτυχιακό στην Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική.
-- «Η διδασκαλία των Ελληνικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», από την Ρίτα Νικολαΐδου, διευθύντρια του περιοδικού «Θέματα Παιδείας», φιλόλογο στη δημόσια Εκπαίδευση, με μεταπτυχιακό Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας.
- Η δεύτερη ενότητα (12.30 μ.μ. - 2.30 μ.μ.) αφορά τις Φυσικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά, με τις εξής παρεμβάσεις:
-- «Μαθηματικά, ανάπτυξη και μεθοδολογία στη διδασκαλία τους», από την Ελπίδα Νασιοπούλου, καθηγήτρια Μαθηματικών, με μεταπτυχιακό Διδακτικής και Μεθοδολογίας των Μαθηματικών.
-- «Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες σε παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. Ανάγκες και δυνατότητες», από την Βιολέτα Γαλανοπούλου, δασκάλα, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στις Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση.
-- «Νέα αναλυτικά προγράμματα της Χημείας: Καινοτομία ή ημιμάθεια;», από τον Ανδρέα Καργόπουλο, Χημικό, διδάκτορα Χημείας, μεταδιδακτορικό ερευνητή και μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
-- «Σύγχρονο σχολείο και αναλυτικά προγράμματα Φυσικής», από τον Βασίλη Καράβολα, Φυσικό, διδάκτορα Φυσικής Στερεάς Κατάστασης.
-- «Βιολογία: Μαθαίνοντας σε "θολά νερά" υπό όρους...», από τον Σπύρο Βέρρα, Βιολόγο, με μεταπτυχιακό Βιολογίας.
- Η τρίτη ενότητα (3 μ.μ. - 5 μ.μ.) αφορά ζητήματα ερμηνείας της κοινωνίας και της εξέλιξής της, με τις εξής παρεμβάσεις:
-- «Οι ιστορικές διαδρομές της "δημοκρατίας" και το περιεχόμενό της στην αντίληψη του σημερινού σχολείου», από τον Δημήτρη Βεργάκη, δάσκαλο, μεταπτυχιακό φοιτητή Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας.
-- «1821 και 1922: Πτυχές της δια(παρα)μόρφωσης της συλλογικής - λαϊκής συνείδησης και μνήμης μέσα από δύο σταθμούς της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας στα σχολικά βιβλία», από τον Αναστάση Γκίκα, διδάκτορα Πολιτικών Επιστημών, μέλος του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ.
-- «Πώς γυρίζει ο τροχός της Ιστορίας; Δύο παραδείγματα - δύο εποχές», από τον Νίκο Δάρδαλη, φιλόλογο, με μεταπτυχιακό στην Ευρωπαϊκή Ιστορία.
-- «Μία κριτική προσέγγιση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στο μάθημα των Θρησκευτικών», από την Μαρία Πετίκη, δασκάλα - θεολόγο, με μεταπτυχιακό στην Ιστορική Θεολογία.
-- «Οικονομική εκπαίδευση ή απολογητική του καπιταλισμού;», από τον Χρήστο Μπαλωμένο, εκπαιδευτικό, διδάκτορα Πολιτικής Οικονομίας, μέλος της Ιδεολογικής Επιτροπής της ΚΕ του ΚΚΕ.
-- «Μεταμοντερνισμός και ενσωμάτωση. Οψεις του σύγχρονου συντηρητισμού στα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», από τον Παναγιώτη Πανά, εκπαιδευτικό, με μεταπτυχιακό στην Κοινωνική Θεωρία.
- Η τέταρτη ενότητα (5.30 μ.μ. - 7 μ.μ.) αφορά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, την Αισθητική και Φυσική Αγωγή, με τις εξής παρεμβάσεις:
-- «Μάθημα Φυσικής Αγωγής: Νέα προγράμματα σπουδών χωρίς γυμναστήρια και καθηγητές Φυσικής Αγωγής, ή αλλιώς "ο νηστικός καρβέλια ονειρεύεται"», από την Ολυμπία Ζαραμπούκα, μέλος του ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Αθλητισμού και Ασκησης (ΠΣΕΑΑ), οργανωτική συντονίστρια Κεντρικής Μακεδονίας της Πανελλήνιας Ενωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΕΛΦΑ), με μεταπτυχιακό στην Ανθρώπινη Απόδοση και Υγεία, αρθρογράφο εκπαιδευτικών θεμάτων στην ιστοσελίδα www.alfavita.gr.
-- «Η Αισθητική Αγωγή στην Εκπαίδευση: Ανάγκη και προϋπόθεση για τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων και δημιουργικών ανθρώπων», από την Νατάσα Μουσάδη, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μουσικό - μουσικολόγο, με μεταπτυχιακό Μουσικών Σπουδών.
-- «Αναλύσεις για τις ανισότιμες σχέσεις των δύο φύλων στα εργαστήρια δεξιοτήτων: Καταπολέμηση των διακρίσεων ή σημείο συνάντησης παρωχημένων αντιλήψεων και του "μοντέρνου" ανορθολογισμού;», από την Κωνσταντίνα Τσότρα, ψυχολόγο, μέλος του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ για την Ισοτιμία και Χειραφέτηση των Γυναικών.
-- «Εργαστήρια δεξιοτήτων: Κακή απάντηση σε ένα πραγματικό πρόβλημα», από τον Παναγιώτη Ευαγγέλου, δάσκαλο.
- Η πέμπτη ενότητα (7.30 μ.μ. - 9 μ.μ.) αφορά την πολιτική και ιδεολογική διαπάλη με επίκεντρο το περιεχόμενο της σχολικής γνώσης, με τις εξής παρεμβάσεις:
-- «Επιστημολογικοί όροι αναπαραγωγής της αστικής κοσμοαντίληψης στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών», από τον Δημήτρη Κοιλάκο, μεταδιδακτορικό ερευνητή και διδάσκοντα στο ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ, μέλος της Ιδεολογικής Επιτροπής της ΚΕ του ΚΚΕ.
-- «Αξιολόγηση και νέα αναλυτικά προγράμματα: Ποιος ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο αστικό σχολείο;», από την Κωνσταντίνα Τσιουπρά, Γραμματέα της Τομεακής Επιτροπής Εκπαιδευτικών Αττικής του ΚΚΕ.
-- «Συζητάμε και αγωνιζόμαστε για "το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα"», από την Μυρτώ Καλτικοπούλου, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και επικεφαλής της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ.
-- Κλείσιμο ημερίδας, συμπεράσματα και προοπτικές, από τον Κυριάκο Ιωαννίδη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνο του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου