Επιλογή γλώσσας

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

Η πολιτική του καμπινέ


Η ανακούφιση του εντέρου είναι θεμελιώδης οργανική λειτουργία για την ανθρώπινη υγεία. Η ανακούφιση της αγοράς στο τέλος κάθε φθινοπώρου, πριν τον μαραθώνιο των χειμερινών γιορτών, δεν ξέρω πόσο συμβάλλει στη γενική κοινωνική υγεία. Αυτό το ξεφόρτωμα προϊόντων και ιδεών περί αυτά έχει εξελιχθεί σε μια πολιτική κι έναν πολιτισμό του καμπινέ, κυριολεκτικά, ωσάν ο μικρός Χριστός να γεννάται σήμερον ως παγκόσμιο και πανθρησκευτικό μάλιστα σύμβολο του homo katanaloticus. Στο ιμπέριουμ της ελεύθερης αγοράς το ξεστοκάρισμα έχει αλλοτριώσει κάθε αντίληψη για το ωραίο, το προσιτό, το χαρούμενο, αυτό που οι παλιότεροι έλεγαν μονολεκτικά ευωχία. Απευθυνόμενοι σε ανθρώπους φτωχούς, μετρημένους, με το ζωνάρι σφιγμένο, ακόμα και σε απελπισμένους άφραγκους πολίτες, που εκβιάζονται από το κλίμα των αγορών να χαρούν και να πανηγυρίσουν ξεπαγιασμένοι στο καταχείμωνο, θεοποιώντας μια έννοια πολύσημη και γενικότερα αρνητική, μετατρέποντάς την σε δήθεν θετική: έκπτωση. Σε όλα.

Κι εδώ για να ξεπεραστεί κάθε φραγμός ή γνώση, κάθε κατάλοιπο κριτικής σκέψης, με ιερό κανόνα αυτό στο βάθος του άηθες «είμαστε οι επιλογές μας», που στέκει όμως μόνο για ανθρώπους απελευθερωμένους από την ανάγκη, πετάνε και ιδέες, καινοτομίες μέσα στην καταναλωτική σκουπιδοθάλασσα. Είδα λοιπόν τις προάλλες δυο απ΄ αυτές, τις ιδέες προϊόντα, που η μία εμπεριέχει και δήθεν κοινωνικό παρεμβατισμό, η δε άλλη πλασαρίστηκε ως αγιοβασιλιάτικη διακόσμηση που οφείλει να φτάνει ως την τουαλέτα.

Στην πρώτη οι Γιαπωνέζοι που καθαρίζουν ακόμα και τα γήπεδα απ’ τα σκουπίδια τους ως φίλαθλοι κι εμφανίζονται πολιτισμικά καθαρότεροι των καθαρών, κυκλοφόρησαν χαρτί τουαλέτας με τυπωμένες φράσεις αποτροπής της αυτοκτονίας και πρόληψης του αυτοκτονικού ιδεασμού!… Αδυνατώ να συλλάβω την ιδέα πως κάποιος θα επηρεαστεί εν μέσω μάλιστα μαύρης καταναλωτικής Παρασκευής από αυτό το μαυραγορίτικο κοινωνικό μάρκετινγκ, που, κατά τους ισχυρισμούς των εμπνευστών του, στοχεύει κυρίως στους εφήβους. Την ώρα που κάνουν την ανάγκη τους.

Στη δεύτερη το σετάκι για την τουαλέτα περιλαμβάνει ένα κάλυμμα για το καζανάκι, υφασμάτινο και με γουνάκι άσπρο κόκκινο, που είναι το μπούστο του Αη – Βασίλη, το πατάκι είναι ζωγραφιστές οι μπότες του και το καπάκι της τουαλέτας επενδύεται με τη μούρη του Αη – Βασίλη με τον σκούφο, τα γένια, τα φουσκωτά του μάγουλα. Το σηκώνεις κι αφοδεύεις στα μούτρα του.

Πες πες και δείξε δείξε αυτή η ελευθεραγορίτικη προπαγάνδα γκαβώνει εκατομμύρια ανθρώπους όπου Γης, το ίδιο και τους θιασώτες και τους εχθρούς του κάθε Αη – Βασίλη. Θολώνει την κρίση κι εθίζει στην άμβλυνση κάθε αισθητικού κριτηρίου, μετατρέποντας την αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι σε σκέτο είναι. Ξέρω. Η αναμενόμενη αντίδραση, απ’ όσους νομίζουν ότι κατέχουν το αντίδοτο στη νόσο αυτή, είναι το συνηθισμένο «εμένα δε με αφορά». Κι εκεί είναι που παρουσιάζονται τα πρώτα συμπτώματα της δηλητηρίασης, πριν γίνει ακατάσχετη διάρροια επικοινωνίας με τον διπλανό μόνο μέσω χρημάτων.

Τρανό παράδειγμα ο πάπαρδος της Κιβωτού. Δε θα το πάω σε βάθος. Θα μείνω στην πολιτική του καμπινέ, του ξεφορτώματος περισσευάμενων χρημάτων και ιδιωτικής κάλυψης των γενικών κοινωνικών αναγκών. Δεν παραξενεύτηκε κανείς από δωρητές, φιλάνθρωπους ή ακόμα και αυτούς τους ανθρώπους σε ανάγκη που έστειλαν τα παιδιά τους στην Κιβωτό, ακόμα χειρότερα από εργαζόμενους έμμισθα ή εθελοντικά στις δομές, που τον έβλεπαν να κυκλοφορεί με τζιπάρα των εκατό χιλιάδων ευρώ και οδηγό, αυτός και η συμβία του. Δεν έκανε κανείς τη μαθηματική πράξη ή απλά τον κόπο να διατυπώσει την υπόθεση σε πόση φροντίδα αντιστοιχεί το ποσό για το όχημα. Δεν αντέταξε μισός, εικοσιπέντε χρόνια τώρα, την ταπεινότητα των πετεινών τ΄ ουρανού, που όφειλε, μα την πίστη μου, να εκπέμπει κι όχι να κοπρίζει το ράσο. Όλοι γκαβώθηκαν. Κι αγόρασαν συγχώρεση πλουτισμού κι ένα χαπάκι ανθρωπισμού, ακριβώς όπως η τουαλέτα Αη – Βασίλης. Συνειδητά ή ασυνείδητα, αφελώς ή πονηρά, η ζωή θα δείξει. Πάντως, ενοχικά όσο και το κράτος που εφηύρε τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, για να κυβερνάει από το παρασκήνιο και να χειραγωγεί τις μάζες. Όσο κι η δικαιοσύνη που είναι τυφλή κατά ταξική περίσταση. Κι είναι αυτή η γκαβομάρα που θα επιστρατεύσει ως αποτελεσματικό υπερασπιστικό του όπλο ο πατήρ Α., με μάστερ στη θεωρία του φαίνεσθαι ή όπως το ΄λεγε πιο απλά η μάνα μου «όπως σε βλέπουν έτσι σε τρατάρουν»….

 Λιάνα Κανέλλη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου