Mέχρι και το μισό τους εισόδημα χάνουν τα λαϊκά νοικοκυριά εξαιτίας του κύματος ακρίβειας, του πληθωρισμού και της στρατηγικής της «πράσινης μετάβασης» στο πλαίσιο της «απελευθερωμένης» αγοράς Ενέργειας. Τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα βρίσκονται σε τροχιά εκτόξευσης εδώ και μήνες και τα λαϊκά νοικοκυριά προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με μεγάλη δυσκολία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι επιδεινώνονται διαρκώς οι συνθήκες διαβίωσης για τις οικογένειες, που αναγκάζονται να «κόβουν» από παντού, ακόμα και από βασικές διατροφικές ανάγκες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το κύμα της ακρίβειας στην Ενέργεια και σε βασικά προϊόντα επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην αγοραστική δύναμη των μισθωτών και στο βιοτικό τους επίπεδο. Συγκεκριμένα:
- Η απώλεια αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών με μηνιαίο εισόδημα χαμηλότερο των 750 ευρώ φτάνει έως και το 40%.
- Απώλεια 9% έως 14% έχουν στην αγοραστική τους δύναμη τα εισοδήματα 751 - 1.100 ευρώ.
- Στα υπόλοιπα εισοδηματικά κλιμάκια η απώλεια αγοραστικής δύναμης φτάνει έως και το 11%.
Και ενώ το σούπερ μάρκετ, η θέρμανση και τα πάγια έξοδα ενός σπιτιού αποτελούν καθημερινό εφιάλτη για τα λαϊκά νοικοκυριά και ροκανίζουν το εισόδημά τους, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνέχισε τον εμπαιγμό με το «καλάθι του νοικοκυριού», λέγοντας σε δηλώσεις του από το Βερολίνο ότι είναι ένα «εργαλείο» «προκειμένου να μπορέσουμε να συγκρατήσουμε - στο μέτρο που αυτό μπορεί να γίνει, και πιστεύω ότι θα γίνει - τις τιμές».
Στην πραγματικότητα τα νοικοκυριά βρίσκονται αντιμέτωπα με μια ακόμα κοροϊδία από την κυβέρνηση, αφού πρόκειται για μια κίνηση που οδηγεί στο να «φουσκώσουν» ακόμα περισσότερο τα κέρδη των επιχειρηματιών των σούπερ μάρκετ, που τους τελευταίους μήνες έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα. Το μέγεθος της κοροϊδίας αποτυπώνεται στο εξής στοιχείο: Σε σχέση με τον Σεπτέμβρη του 2021, φέτος έχουμε αυξήσεις στις τιμές βασικών διατροφικών προϊόντων ως εξής: Αλεύρι 40%. Πουλερικά 25,7%. Τυριά 25,53%. Γάλα φρέσκο 23,13%. Ψωμί 22,23%. Ζυμαρικά 20,26%. Μοσχάρι 17,54%. Καφές 15,6%. Ελαιόλαδο 11%. Παιδικές τροφές 10,24%. Λαχανικά 8,7%.
Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, προϊόντα που ήταν στο περιβόητο «καλάθι» όχι μόνο δεν ήταν πιο φτηνά από τις προηγούμενες μέρες, αλλά ήταν και πιο ακριβά. Κι αυτό γιατί οι μεγαλέμποροι φρόντισαν τις προηγούμενες μέρες να αυξήσουν τις τιμές, έτσι ώστε, με την έναρξη εφαρμογής του μέτρου, να εμφανιστούν χαμηλότερες. Η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων του «καλαθιού» ήταν προϊόντα ετικέτας, δηλαδή αυτά που είναι στο ράφι με την επωνυμία του σούπερ μάρκετ και στα οποία το ποσοστό κέρδους είναι μεγαλύτερο για τους επιχειρηματίες απ' ό,τι στα επώνυμα προϊόντα. Πέρα λοιπόν από ότι ήταν μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να ξεστοκάρουν, το μέτρο αποτέλεσε ταυτόχρονα μία τέλεια «πάσα» της κυβέρνησης ώστε να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τα κέρδη τους.
Ο εμπαιγμός λοιπόν «πάει σύννεφο» τη στιγμή που: 7 στους 10 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα δηλώνουν ότι έχουν οδηγηθεί σε περιορισμό δαπανών για βασικά αγαθά διατροφής, με το 20% να δηλώνει ότι η περικοπή είναι «μεγάλη» και το 51% «αρκετά»! Τα περί μέτρου στήριξης των νοικοκυριών δεν αντέχουν σε καμία κριτική, αφού τα αναθέματα μέσα και έξω από τα σούπερ μάρκετ από τους καταναλωτές έδιναν και έπαιρναν όταν διαπίστωναν ότι πρέπει να πληρώσουν ένα βδομαδιάτικο για να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες τους για μερικές μέρες. Και ότι για να βρουν τα φτηνότερα προϊόντα από κάθε «καλάθι», θα πρέπει να πηγαίνουν βόλτα από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ.
Η κυβέρνηση, που κάνει λόγο για «ενίσχυση των νοικοκυριών» με τα διάφορα επιδόματα - ψίχουλα και μέτρα του τύπου «καλάθι του νοικοκυριού», απευθύνεται σε νοικοκυριά που:
- Το 19,6% βρίσκονται σε κίνδυνο εισοδηματικής φτώχειας.
- Το 14,8% βιώνουν υλικές στερήσεις σε βασικά αγαθά.
- Το 47% των μισθωτών δηλώνουν ότι δύσκολα θα αντεπεξέλθουν στον χειμώνα και το 20% εξ αυτών ότι δεν θα τα καταφέρουν καθόλου.
- Το 26,3% δυσκολεύονται στην πληρωμή των λογαριασμών πρώην ΔΕΚΟ.
- Το 36,2% δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να υποβληθούν σε ιατρική εξέταση ή θεραπεία.
- Το 42,1% δεν υποβλήθηκαν σε οδοντιατρική εξέταση.
- 3.092.000 άτομα αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού.
- Το 52,4% των ανέργων είναι μακροχρόνια άνεργοι.
- Το 13,6% των ατόμων 18 - 64 ετών ζουν σε νοικοκυριά με χαμηλή απασχόληση.
Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση, η ανάγκη για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις, κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, πραγματικές ανάσες ανακούφισης και όχι κοροϊδία, πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο της λαϊκής διεκδίκησης, με επόμενο μεγάλο σταθμό την πανελλαδική πανεργατική απεργία στις 9 Νοέμβρη.
"Γεωργιάδης για Κουτσούμπα: Ξεχνά ότι στη Σοβιετική Ένωση τα ράφια των σούπερ μάρκετ ήταν άδεια"
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην ΕΣΣΔ πάντως το κρέας κ.Γεωργιαδη μου ειχε να αυξηθεί απο το 1935 ως το 1989 55 χρόνια ουτε μισό καπίκι δεν ειχε πάρει.
Γεμάτα ράφια, άδεια ψυγεία...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.902.gr/eidisi/politiki/311187/gemata-rafia-adeia-psygeia
ο υπουργός δεν έκρυψε την ενόχλησή του για το εύστοχο σχόλιο που έκανε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας και κατέφυγε σε αντικομμουνισμό, μαγειρεμένο με την τέχνη του ...καπαμά, δείχνοντας τελικά ποια είναι η πραγματική τους έγνοια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι, αντί να απολογηθεί που οι οικογένειες στενάζουν από την ακρίβεια, αλλά και τους τεράστιους έμμεσους φόρους που συμβάλλουν στο να είναι απλησίαστα όλα τα προϊόντα ευρείας λαϊκής κατανάλωσης, το πρώτο που βρήκε να πει είναι πως «στη Σοβιετική Ένωση τα ράφια ήταν άδεια», ενώ «εδώ είναι γεμάτα»...
Κοινώς «φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο», όπως λέει η λαϊκή θυμοσοφία, αφού στον ελεύθερο ανταγωνισμό μπορείς να βλέπεις στα ράφια και του «πουλιού το γάλα», αλλά μόνον να τα βλέπεις.
Θα συνιστούσαμε δε στον υπουργό κάποια στιγμή να επισκεφθεί και κανένα σπίτι λαϊκής οικογένειας για να δει από κοντά τα άδεια ψυγεία...
https://www.902.gr/eidisi/politiki/311187/gemata-rafia-adeia-psygeia