ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Κόμβος η Σούδα και ο Πειραιάς, για να εξυπηρετούνται οι εκατοντάδες ΝΑΤΟικοί στρατιωτικοί που υπηρετούν στη χώρα μας
Οι εκατοντάδες τόνοι υλικού για το προσωπικό των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων, που διακινούνται μέσω Σούδας αλλά και Πειραιά, επιβεβαιώνουν ότι έχει «απογειωθεί» ο αριθμός όσων διαβιούν μόνιμα στις ΝΑΤΟικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις (ειδικά της Σούδας), αλλά και όσων διέρχονται από αυτές για διάφορους λόγους, στο πλαίσιο εκπαιδευτικών ή άλλων επισκέψεων.
Συγκεκριμένα, στη Σούδα υπολογίζεται ότι υπηρετούν σήμερα, σε μόνιμη βάση, περίπου 750 στελέχη, στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό, περιλαμβανομένων μάχιμων τμημάτων όπως πεζοναύτες. Μάλιστα, ο αριθμός αυτών των τελευταίων έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, συνέπεια των δύο «επικαιροποιήσεων» της Συμφωνίας για τις Βάσεις, που έχει την υπογραφή ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.
Σε κάθε περίπτωση, για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες αυτού του προσωπικού, όπως και όσων μετασταθμεύουν πλέον όλο και συχνότερα στη Βάση, κινητοποιούνται μια σειρά μέσα και εταιρείες.
Χαρακτηριστικά, σε μια πρόσφατη εξέλιξη, και σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποιεί σήμερα ο «Ριζοσπάστης», οι Αμερικανοί (συγκεκριμένα η Νaval Supply Systems Command - NAVSUP) αναζητούν εταιρείες που θα αναλάβουν τη συσκευασία, τη μεταφορά, αποθήκευση, μετακόμιση, παράδοση αντικειμένων της προσωπικής περιουσίας του προσωπικού του υπουργείου Αμυνας των ΗΠΑ (DοD) που υπηρετούν στη Σούδα.
-- Ορίζουν ως διάστημα μίσθωσης αυτών των υπηρεσιών από την 1η Σεπτέμβρη 2023 και τουλάχιστον έως τις 31 Αυγούστου 2028. Θυμίζουμε, η νέα Συμφωνία, όπως καταρτίστηκε με τους Αμερικανούς και ψηφίστηκε Μάη του 2022 στη Βουλή, προβλέπει την εκτεταμένη χρήση από τις ΗΠΑ κρίσιμων υποδομών σε όλη την επικράτεια επ' αόριστον.
Συγκεκριμένα, η αρχική Συμφωνία προέβλεπε ότι παραμένει σε ισχύ για μια 8ετία και έκτοτε ανανεώνεται ετησίως, με ανταλλαγή διακοινώσεων 6 μήνες προ της λήξης της αρχικής περιόδου «και εφόσον συμφωνήσουν τούτο, κάθε επομένου έτους», ενώ οριζόταν ότι, σε περίπτωση που η Συμφωνία δεν ανανεωνόταν, οι ΗΠΑ θα είχαν μία περίοδο 17 μηνών για την αποχώρηση του προσωπικού, της κινητής ιδιοκτησίας και του υλικού τους από την Ελλάδα.
Πλέον αυτό άλλαξε και, λύνοντας παραπέρα τα χέρια των Αμερικανών, αναδιατυπώθηκε ως εξής: «Η Συμφωνία που τέθηκε σε ισχύ στις 6 Νοεμβρίου 1990, θα παραμείνει σε ισχύ για μία περίοδο πέντε (5) ετών από την ημερομηνία της θέσης σε ισχύ του Δεύτερου Πρωτοκόλλου Τροποποίησης της Συμφωνίας», η οποία «θα παραμείνει σε ισχύ στη συνέχεια, εκτός εάν τερματιστεί από κάποιο από τα Μέρη με γραπτή ειδοποίηση προς το άλλο Μέρος δύο χρόνια πριν, διά της διπλωματικής οδού».
-- Γενικά, διακινούνται μεγάλες ποσότητες, ενδεικτικές για τον όγκο του προσωπικού που οι Αμερικανοί έχουν αναπτύξει στη Σούδα. Η σημασία της Βάσης αναδεικνύεται κι από το γεγονός ότι τους χρησιμεύει ως κόμβος διαμετακόμισης υλικών προσωπικού τους που έχουν αναπτύξει σε άλλα σημεία της Γης.
Συγκεκριμένα, οι Αμερικανοί ενημερώνουν τις ενδιαφερόμενες εταιρείες ότι θα πρέπει να φύγουν από τη Σούδα, μέσω Πειραιά, πίσω για τις ΗΠΑ 1.300 hundredweight (περίπου 66 τόνοι). Αλλα 6.000 hundredweight (περίπου 304 τόνοι) θα πρέπει να μεταφερθούν στις ΗΠΑ μέσω του αεροπορικού σκέλους της Βάσης. Με προορισμό τη Σούδα υπολογίζουν ότι θα πρέπει να διεκπεραιωθούν 50 hundredweight (περίπου 2,5 τόνοι) μέσω Πειραιά και 1.500 hundredweight (περίπου 76 τόνοι) μέσω του αεροπορικού σκέλους της Βάσης.
Οι «ανάγκες» τους, ωστόσο, δεν περιορίζονται εκεί. Σύμφωνα με τα έγγραφα που δημοσιοποιεί σήμερα ο «Ριζοσπάστης», παραδόσεις φορτίων έχουν προγραμματίσει και αλλού. Συγκεκριμένα, με κωδικούς «Drayage beyond the area of performance» (ας πούμε, μεταφορά εκτός της περιοχής που προβλέπεται στο συμβόλαιο) ενημερώνουν τους επαγγελματίες του κλάδου ότι θέλουν να γίνουν παραδόσεις φορτίων (κοντέινερ) και στον Πειραιά, στη Λάρισα, στον Βόλο, στη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη, για το προσωπικό τους που έχουν αναπτύξει εκεί!
Τέλος, οι Αμερικανοί κρατούν πάντα προς υλοποίηση το σχέδιό τους για ένα «Joint Mobility Processing Center» στη Σούδα (κατ' αναλογία π.χ. του αντίστοιχου JMPC που λειτουργούν στη γιγαντιαία αεροπορική τους Βάση στο Ράμσταϊν της Γερμανίας).
Θυμίζουμε, όπως αποκάλυπτε για τα σχέδιά τους ο «Ριζοσπάστης» ήδη από τον Σεπτέμβρη του 2019, πρόκειται για ένα «κτίριο περίπου 8.970,26 τετραγωνικών μέτρων», το οποίο θα «πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται τουλάχιστον 30.000 επιβάτες ετησίως και να υποστηρίζει ένα επιβατικό αεροσκάφος ευρείας ατράκτου (περίπου 300 επιβάτες με αποσκευές/εξοπλισμό) και τέσσερα αεροσκάφη μεγάλου βάθους φορτίου τη φορά (σ.σ. βλ. μεταγωγικά)», διευρύνοντας παραπέρα τις δυνατότητες της Βάσης.
Αλλωστε, με νεότερη ειδοποίησή της προς κατασκευαστικές εταιρείες, η αρμόδια υπηρεσία τους (Naval Facilities Engineering Systems Command Atlantic) επιβεβαιώνει ότι το νέο, διώροφο κτίριο θα έρθει «να υποστηρίξει την αύξηση της κυκλοφορίας» στη Σούδα, σε άλλο ένα δείγμα της ακόμα εντατικότερης χρήσης της Βάσης από τους Αμερικανούς.
Θ. Μπ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου