Επιλογή γλώσσας

Πέμπτη 4 Μαΐου 2023

Το έγκλημα στα Τέμπη να μη συγκαλυφθεί


 Την απόφασή τους να δώσουν έναν αγώνα μέχρι τέλους, για τη δικαίωση των 57 αδικοχαμένων από το έγκλημα στα Τέμπη, για να λάμψει η αλήθεια, να μη συγκαλυφθεί και να τιμωρηθούν οι πραγματικά υπεύθυνοι, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται, δήλωσαν χτες, μέσα από συγκέντρωση που πραγματοποίησαν, οι συγγενείς των θυμάτων, σε ιδιαίτερα φορτισμένο κλίμα, στο θέατρο «Αλέξης Μινωτής» στον δήμο Αμπελοκήπων - Μενεμένης στη Θεσσαλονίκη.

Η συγκέντρωση με τίτλο «Δεν ξεχνώ - 57 ψυχές ζητούν δικαίωση», οργανώθηκε από τον «Σύλλογο Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών 28/2/2023».

Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου ζητούν να αποδοθούν οι ευθύνες για το έγκλημα εκεί που πρέπει και επίσης από τον Αρειο Πάγο να επιβλέψει στενά την υπόθεση, να αποτρέψει την προσπάθεια συγκάλυψης.

Προανήγγειλαν συνέχιση των δράσεών τους το επόμενο διάστημα με συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις σε Λάρισα και Σέρρες, αλλά και συναντήσεις με εκπροσώπους των κομμάτων.

Τα αιτήματα διεκδίκησης

Αναλυτικά απαιτούν:

- Να σφραγιστεί ο σιδηρόδρομος και να επαναλειτουργήσει όταν ολοκληρωθούν τα έργα ασφάλειας για τη μετακίνηση των πολιτών.

- Να προφυλακιστούν, να κληθούν για ανάκριση οι διευθύνοντες σύμβουλοι και οι διοικήσεις ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΕΝΟΣΕ, «Hellenic Train» και ΡΑΣ διότι μεροληπτούσαν και κωλυσιεργούσαν τόσα χρόνια που είχαν την ευθύνη για την υλοποίηση των έργων και την ασφάλεια της μετακίνησης των πολιτών. Και γιατί έχουν και τη μεγαλύτερη ευθύνη για τον θάνατο 57 και πλέον ανθρώπων, τον τραυματισμό δεκάδων και τη δολοφονία χιλιάδων ψυχών πίσω από αυτό το έγκλημα.



- Να δεσμευθούν τα κόμματα πως όταν ανοίξει η Βουλή, μετά το πέρας των εκλογών, θα ξεκινήσουν τα έργα ανάπλασης και εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου με την εντολή του κατεπείγοντος. Με την επανεκκίνηση του καινούργιου σύγχρονου σιδηρόδρομου υψηλών προδιαγραφών να δοθούν σε σταθμούς ή σε αμαξοστοιχίες τα ονόματα των 57 αδικοχαμένων νεκρών.

- Οι ανακριτικές αρχές να επισπεύσουν τις έρευνες προς τα άνω και να αναγάγουν το έγκλημα σε κακούργημα για να ολοκληρωθεί το έργο της Δικαιοσύνης.

Η Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρος του Συλλόγου, μεταξύ άλλων είπε ότι η ανακριτική διαδικασία ασχολείται «με τους έχοντες τη μικρότερη ευθύνη και αφήνει στην άκρη αυτούς που τέλεσαν κακουργήματα και οδήγησαν τα παιδιά μας στον θάνατο». Και πρόσθεσε: «Ασχολούμαστε με τους σταθμάρχες και τεχνηέντως στρέφουμε την προσοχή όλων στην αμέλεια. Αλλά δεν ήταν αμέλεια. Ηταν έγκλημα. Ανθρώπινα λάθη γίνονται. Το θέμα είναι τι κάνει το κράτος για να τα αποτρέψει, να προστατέψει τους πολίτες (...) Αυτοί που καρπώθηκαν τα χρήματα, μείωσαν το προσωπικό, αγνόησαν τις αναφορές των μηχανοδηγών για την επικινδυνότητα των τρένων και δεν φρόντισαν να συντηρούν τα ήδη ταλαιπωρημένα και πεπαλαιωμένα συστήματα λειτουργίας των τρένων, αυτοί θα έπρεπε να είναι προφυλακιστέοι. Αντίθετα πολιτεύονται και αποτελούμε γι' αυτούς μια "προσωρινή φθορά"».

Δήλωσε επίσης ότι «είμαστε έτοιμοι να δώσουμε τα πάντα για τη δικαίωση των ανθρώπων μας. Και έτοιμοι να τα βάλουμε με αυτούς που βρίσκονται στις υψηλότερες θέσεις στην ιεραρχία, αλλά και όλους όσους θα προσπαθήσουν να συγκαλύψουν αυτό το έγκλημα».

Ο Χρήστος Κωνσταντινίδης, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «οι υπαίτιοι εγκληματίες είναι χρέος μας να λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη. Τα παραμύθια τελείωσαν και μαζί με αυτά η εποχή της αφέλειας μιας ολόκληρης γενιάς που πίστεψε σε στοργικά κόμματα και ηγέτες σωτήρες».

Ο Γιώργος Ηλιόπουλος, δικηγόρος, πατέρας ενός νέου ανθρώπου που επιβίωσε του εγκλήματος, σημείωσε ότι θα βοηθήσουν τη Δικαιοσύνη «όσο είναι εφικτό, στοχεύοντας με μηνύσεις σε συγκεκριμένους υπαίτιους. Μέχρι στιγμής η ανάκριση κινείται μόνο στο πλαίσιο της αμέλειας, ενώ θεωρούμε ότι υπάρχει ενδεχόμενος δόλος για κακουργηματικές πράξεις όπως ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο, διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών από ενδεχόμενο δόλο. Και βέβαια οι ευθύνες ξεκινούν από τον πρωθυπουργό, που στα πλαίσια του επιτελικού κράτους δεν μπορεί να πει ότι δεν γνώριζε την κατάντια των σιδηροδρόμων. Επιβεβαιώνεται πλήρως από το πόρισμα αυτή η κατάντια. Δεν υπήρχαν ούτε ανθρωπογενείς παράγοντες που θα μπορούσαν να διασφαλίσουν τις ασφαλείς μεταφορές ούτε τα τεχνολογικά μέσα που είχαν κοστίσει πάνω από 15 δισ. και θα έπρεπε να έχουν εγκατασταθεί τουλάχιστον από το 2004. Επομένως θα έπρεπε να έχουν συλληφθεί οι νόμιμοι εκπρόσωποι των εταιρειών, οι παράγοντες του αρμόδιου υπουργείου. Υπάρχει μια πρωτοφανής συγκάλυψη».

Στη συγκέντρωση παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν εκπρόσωποι του Σωματείου Μηχανοδηγών, οι οποίοι ανέφεραν ότι οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο είχαν προειδοποιήσει πολλές φορές για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τους κινδύνους που εγκυμονούσαν για τους πολίτες. Κάλεσαν να στηριχθεί ο αγώνας τους για να λάμψει η αλήθεια για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Να μη συγκαλυφθεί.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Λεωνίδας Στολτίδης, βουλευτής του ΚΚΕ και εκ νέου υποψήφιος στη Β' Θεσσαλονίκης, και ο Θανάσης Κοκονάς, υποψήφιος βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ.

ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Δεκάδες επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις στο δίκτυο

Δύο μήνες μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, τη μετωπική σύγκρουση που οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπους, με ευθύνη διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, αποδεικνύεται ότι η κατάσταση παραμένει το ίδιο επικίνδυνη. Χθες, μάλιστα, μηχανοδηγός αρνήθηκε να εκτελέσει δρομολόγιο, γιατί του κοινοποιήθηκε από τον ΟΣΕ ότι στη διαδρομή του έχει 10 διαβάσεις που είναι αφύλακτες και δεν λειτουργούν τα συστήματα προειδοποίησης με τις μπάρες και τα ηχητικά σήματα.

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κ. Γενιδούνιας, κατήγγειλε το γεγονός και έδωσε στη δημοσιότητα έγγραφο του ΟΣΕ με ημερομηνία 3/5/2023, το οποίο αναφέρεται σε δέκα ισόπεδες διαβάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου στη γραμμή προς Κιλκίς και Δράμα. Για τα δέκα ΑΣΙΔ (Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων) αναφέρεται: «Δεν λειτουργεί, δεν φυλάσσεται».

Ετσι, παρά τις μεγαλοστομίες της κυβέρνησης ότι μέχρι τον Σεπτέμβρη θα έχει τοποθετηθεί το περιβόητο «σύστημα τηλεδιοίκησης» (που και αν μπει δεν θα είναι ολοκληρωμένη τηλεδιοίκηση, αλλά μέρος της), δεν έχουν γίνει ούτε τα στοιχειώδη για την ασφαλή διέλευση των τρένων στις ισόπεδες διαβάσεις. Οπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, σε πολλές περιπτώσεις στις αφύλακτες διαβάσεις υπάλληλοι της «Hellenic Train», που έχει τα δρομολόγια, κατεβαίνουν από το τρένο και ελέγχουν τις διαβάσεις για να μην περάσουν αυτοκίνητα ή πεζοί. Ολα αυτά και πολλά άλλα, όπως το γεγονός ότι το ίδιο εξουθενωμένο προσωπικό αντιμετωπίζει καθημερινά μια σειρά βλάβες και προβλήματα, ελλείψεις σε ασφαλές τροχαίο υλικό και ανταλλακτικά, αποδεικνύουν ότι και μετά την τραγωδία των Τεμπών η κατάσταση εξακολουθεί να είναι το ίδιο άθλια όπως και πριν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου