Προβλέπει «υπερ-όργανα» υπό ασφυκτικό έλεγχο για την υλοποίηση των «πράσινων» μπίζνες, ενίσχυση της εμπορευματοποίησης και «στεγανοποίηση» δήμων και Περιφερειών από τις λαϊκές διεκδικήσεις
Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο «Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης ΟΤΑ α' και β' βαθμού, κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δήμων, παρακολούθηση επιδόσεων τοπικής αυτοδιοίκησης, οικονομική και διοικητική διαχείριση οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, ευζωία των ζώων συντροφιάς, κατασκευή και αναβάθμιση λειτουργούντων χερσαίων συνοριακών σταθμών και λοιπές διατάξεις του υπουργείου Εσωτερικών» και χτες ολοκληρώθηκε η συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή. Είναι συνέχεια των βάρβαρων μεταρρυθμίσεων του «Καποδίστρια», του «Καλλικράτη», του «Κλεισθένη» Ι και ΙΙ που έφεραν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και του τελευταίου νόμου της ΝΔ για την αλλαγή του εκλογικού νόμου.
Από τις πιο χαρακτηριστικές ρυθμίσεις είναι η δημιουργία υπερ-οργάνων σε δήμους και Περιφέρειες που προέρχονται από τη συγχώνευση των οικονομικών επιτροπών και αυτών της ποιότητας ζωής. Σε αυτά τα υπερ-όργανα οι παρατάξεις δημάρχου και περιφερειάρχη θα έχουν την απόλυτη πλειοψηφία, ενώ τους δίνονται και επιπλέον αρμοδιότητες, όπως υποβολή αιτημάτων πρόσληψης, τροποποίηση συμβάσεων, έγκριση κάθε είδους προγραμματικής σύμβασης, διαγραφή χρειών κ.ά., μετατρέποντας σταδιακά τα Δημοτικά Συμβούλια σε διακοσμητικά στοιχεία.
Συμπληρωματικά σε αυτό, υποβαθμίζεται η ζωντανή λειτουργία των Συμβουλίων αφού προβλέπονται κυρίως τηλεσυνεδριάσεις, ενώ περιορίζεται η δυνατότητα να φέρουν θέματα και ψηφίσματα εκτός ημερήσιας διάταξης οι άλλες παρατάξεις, με τον επικεφαλής παράταξης να μπορεί να προτείνει μέχρι ένα θέμα, που και αυτό για να συζητηθεί θα πρέπει να το δεχτεί η πλειοψηφία.
Από τα πιο εμβληματικά άρθρα είναι και αυτά με τα οποία καταργούνται τα ΝΠΔΔ και οι σχολικές επιτροπές, και οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στον δήμο, χωρίς να διασφαλίζονται η απρόσκοπτη συνέχεια της λειτουργίας των υπηρεσιών όπως και οι εργαζόμενοι σε αυτές. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται καθαρά ότι αυτό γίνεται «για οικονομία κλίμακας». Οπως κατήγγειλε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, μιλώντας στην Επιτροπή, «διαφωνούμε γιατί η κυβέρνηση ενώ καταργεί τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ενισχύει τους αναπτυξιακούς οργανισμούς και τις ανώνυμες εταιρείες που λειτουργούν, ενισχύονυας προφανώς τις ιδιωτικοποιήσεις και την εμπορευματοποίηση κοινωνικών υπηρεσιών. Σημειώνουμε επίσης ότι δεν προβλέπονται συνολικά μέτρα όπως η αναγκαία χρηματοδότηση, η επαρκής στελέχωση με το κατάλληλο προσωπικό και υπηρεσίες προς τους δημότες που θα χειροτερεύουν».
Εφερε ως παράδειγμα τις πολιτιστικές δραστηριότητες, τονίζοντας ότι η κατάργηση των ΝΠΔΔ «εκτιμάται στην καλύτερη περίπτωση» πως θα επιφέρει την «πλήρη υποβάθμιση των πολιτιστικών δραστηριοτήτων, αν όχι την παντελή κατάργηση», καθώς «αντιμετωπίζονται όλες αυτές οι δραστηριότητες ως πάρεργο».
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να προστεθούν και όσα ανέφεραν στην Επιτροπή της Βουλής εργαζόμενοι κατά την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων.
Για παράδειγμα, ο Κ. Σαΐνης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καλλιτεχνικού Προσωπικού ΟΤΑ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Χρ. Κατσώτη επισήμανε ότι οι δραστηριότητες αυτές καταδικάζονται «σε αργό θάνατο» και πρόσθεσε: «Οταν θα αποχωρήσουν οι υπηρετούντες σε προσωποπαγείς θέσεις, δεν έχουμε αυταπάτες ότι οι ΟΤΑ θα σπεύσουν να δημιουργήσουν οργανικές θέσεις για να τους αντικαταστήσουν και εδώ ανοίγει και ένα θέμα πρόβλεψης οργανικών θέσεων και για λοιπές ειδικότητες προσωπικού Ιδιωτικού Δικαίου, κυρίως καλλιτεχνών και αθλητών. Γι' αυτό επιμένουμε στη διατήρηση και σύσταση οργανικών θέσεων και κατάρτιση κανονισμών λειτουργίας για τις δραστηριότητες του πολιτισμού και του αθλητισμού».
Το κερασάκι σε αυτά είναι «ο κόμβος παρακολούθησης των επιδόσεων των δήμων και Περιφερειών», που προβλέπει το νομοσχέδιο. Οι επιδόσεις βέβαια δεν αφορούν τα έργα (αντιπλημμυρικά, αντιπυρικά, αντισεισμικά κ.ά.) που έχει ανάγκη ο λαός, αλλά την προώθηση των «αναπτυξιακών» σχεδιασμών κυβέρνησης και επιχειρηματικών ομίλων, πώς προωθούνται οι ΣΔΙΤ, πώς αξιοποιούνται για επιχειρηματική χρήση δημόσιοι χώροι, παραλίες, βουνά κ.λπ.
Το ΚΚΕ καταψήφισε από την αρχή το νομοσχέδιο, ενώ ο Χρήστος Κατσώτης ανέδειξε την ανάγκη ο λαός να δώσει απάντηση με οργάνωση και συλλογική διεκδίκηση σε σύγκρουση με την αντιλαϊκή πολιτική και με κριτήριο τις ανάγκες του και όχι τα κέρδη των λίγων, στις εκλογές να δώσει δύναμη στη δύναμή του ψηφίζοντας τα ψηφοδέλτια του ΚΚΕ σε όλη τη χώρα.
Τις παραπάνω ρυθμίσεις ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιος, τις παρουσίασε ως «φιλολαϊκές» και «αναβάθμιση» του ρόλου των Δημοτικών Συμβουλίων. Οσο για τις καταργήσεις των ΝΠΔΔ και των σχολικών επιτροπών, προκαλώντας ανοιχτά τους εργαζόμενους έκανε λόγο «για συγγενικές σχέσεις αυτών που κερδίζουν διαγωνισμούς κυλικείων με μέλη σχολικών επιτροπών, με αναθέσεις μεταξύ τους κ.λπ. Κάποια στιγμή είχε ακουστεί ότι μέχρι και σε στοίχημα, σε τζόγο, είχαν παιχτεί χρήματα σχολικών επιτροπών»!
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εξέφρασε γνώμη ψήφου και επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια, ωστόσο είναι χαρακτηριστικό ότι η εισηγήτριά του, Π. Πούλου, είπε για «το άρθρο 33, για τον Κόμβο Παρακολούθησης, αναγνωρίζουμε ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση, αφού η μέτρηση των επιδόσεων των ΟΤΑ θα βοηθήσει την κεντρική κυβέρνηση», επιβεβαιώνοντας πως μοιράζονται τις ίδιες αγωνίες με τη ΝΔ.
Το ΠΑΣΟΚ καταψήφισε επειδή δεν ήταν επαρκής η διαβούλευση, ενώ επιφύλαξη δήλωσαν Ελληνική Λύση, Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας. Επιφύλαξη δήλωσε και το φασιστικό μόρφωμα «Σπαρτιάτες» διευκρινίζοντας ο ειδικός του αγορητής, Ι. Δημητροκάλλης, ότι το νομοσχέδιο «το βλέπουμε θετικά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου