Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία «Nissan» αποφάσισε ότι θα κλείσει
το εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη, κάτι που θα προκαλέσει την απώλεια
τουλάχιστον 3.000 θέσεων εργασίας, στο πλαίσιο ενός παγκόσμιου σχεδίου
αναδιάρθρωσής της, που επιταχύνεται μετά την πανδημία και την καταλυτική
επίδρασή της στην παγκόσμια οικονομία.
Μέχρι το τέλος του χρόνου θα κλείσουν οι τρεις εγκαταστάσεις που κατέχει ο όμιλος στη Βαρκελώνη, όπου εργάζονται σχεδόν 3.000 άτομα.
Ακόμα 13.000 «έμμεσες» θέσεις εργασίας υπολογίζεται ότι θα χαθούν (έως και 20.000, σύμφωνα με τα συνδικάτα). Οι εργαζόμενοι αυτοί έρχονται να προστεθούν στα εκατομμύρια που πληρώνουν την κρίση, με τον ίδιο τρόπο που πλήρωσαν την πανδημία με χιλιάδες θύματα στη χώρα τους.
Μόλις έγινε γνωστή η απόφαση της εταιρείας, χιλιάδες εργάτες συγκεντρώθηκαν στις πύλες του εργοστασίου και διαμαρτυρήθηκαν έντονα για το σχέδιο που πετάει στο δρόμο τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Εξάλλου από τις 4 Μάη βρίσκονται σε απεργία διαρκείας, διότι η παραγωγή βρίσκεται σταθερά σε πτώση.
Η «Nissan» αιτιολόγησε το κλείσιμο στο πλαίσιο ενός σχεδίου μείωσης της παραγωγικής ικανότητας της εταιρείας έως το 2023 κατά 20% και μείωσης του κόστους κατά 15% την ίδια περίοδο (περίπου 2,6 δισ. ευρώ).
Στα τέλη Γενάρη ο σοσιαλδημοκράτης πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσεθ, μετά από συνάντηση με την ηγεσία της συμμαχίας «Renault - Nissan - Mitsubishi» στο παγκόσμιο φόρουμ του Νταβός είχε διαβεβαιώσει ότι «εξασφάλισε την απασχόληση στο καταλανικό εργοστάσιο». Χτες κάλεσε την ιαπωνική εταιρεία «να το ξανασκεφτεί», λέγοντας πως το κλείσιμο θα της κοστίσει πάρα πολύ.
Σαρωτικές είναι οι επιπτώσεις της κρίσης για τα λαϊκά νοικοκυριά και στις ΗΠΑ, όπου από τα μέσα Μάρτη μέχρι πριν λίγες μέρες καταγράφηκαν πάνω από 40.000.000 άνεργοι. Μόνο την τελευταία βδομάδα προστέθηκαν άλλοι 2.123.000 Αμερικανοί στους επίσημους καταλόγους ανέργων.
Ο συνολικός αριθμός τους αφορά πλέον έναν στους τέσσερις Αμερικανούς. Φαίνεται επίσης πως μολονότι οι περισσότεροι απ' αυτούς είχαν απολυθεί βδομάδες πριν, το αίτημά τους για επίδομα ανεργίας καταχωρήθηκε μόλις τώρα από τις αρμόδιες κατά τόπους υπηρεσίες των Πολιτειών όπου διαμένουν. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι πάνω από 2.000.000 άνεργοι δεν έχουν πάρει ακόμα επίδομα ανεργίας, παρότι βρίσκονται χωρίς δουλειά εδώ και 10 βδομάδες...
Τα παραπάνω στοιχεία φουντώνουν τις προβλέψεις ειδικών στις ΗΠΑ ότι η ανεργία είναι πιθανό να «σκαρφαλώσει» μέχρι και στο 20% μέσα στον Ιούνη. Ολα αυτά ενώ η κυβέρνηση Τραμπ παραδέχτηκε πως δεν θα ανακοινώσει το καλοκαίρι την πρόβλεψή της για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Το Φλεβάρη, προτού η πανδημία πάρει εκρηκτικές διαστάσεις, προέβλεπε ανεργία γύρω στο 3% και ανάπτυξη γύρω στο 3,5% έως το τέλος του 2021. Οι προβλέψεις αυτές ανατρέπονται βέβαια από τη σημερινή σκληρή πραγματικότητα για τα λαϊκά νοικοκυριά.
Στο μεταξύ, η αμερικανική εταιρεία αεροναυπηγικής «Boeing» απέλυσε άλλους 6.770 εργαζόμενους από εργοστάσια στις ΗΠΑ, στο πλαίσιο προγράμματος αναδιάρθρωσης, ενώ και στη Βρετανία η «Easyjet» απέλυσε 5.000 εργαζόμενους, περίπου το 1/3 του προσωπικού της.
Την ίδια ώρα η γερμανική αεροπορική εταιρεία «Lufthansa» αναζητεί εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης, υπό τον κίνδυνο, εάν δεχτεί το πακέτο που έχει συμφωνήσει με τη γερμανική κυβέρνηση, να χάσει πολλά από τα «σλοτς» της (απογειώσεις - προσγειώσεις) σε Φρανκφούρτη και
Μόναχο, εξαιτίας του σκληρού παζαριού εντός της ΕΕ με άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες στο όνομα του «ελεύθερου ανταγωνισμού».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με την «Handelsblatt», ζητά την παραχώρηση δικαιωμάτων προσγείωσης και απογείωσης στα αεροδρόμια - κόμβους της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ως «αποζημίωση» για τη βοήθεια που επρόκειτο να δοθεί στη «Lufthansa» από το γερμανικό κράτος, ύψους έως και 9 δισ. ευρώ.
«Κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε τη λειτουργία των δύο αεροδρομίων ως κόμβων για τη "Lufthansa"», επισήμανε το Εποπτικό Συμβούλιο της αεροπορικής εταιρείας, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να εξεταστούν ενδελεχώς οι οικονομικές συνέπειες για την επιχείρηση, ο προγραμματισμένος περιορισμός των μέτρων σταθεροποίησης, καθώς και πιθανά εναλλακτικά σενάρια. Υπό αυτό το πρίσμα, «το Εποπτικό Συμβούλιο δεν ήταν σε θέση να εγκρίνει το πακέτο σταθεροποίησης σε σχέση με τους όρους της ΕΕ», ανακοίνωσε η «Lufthansa».
Παράλληλα, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους «Ryanair» απείλησε να προσφύγει εναντίον της «Lufthansa» στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εφόσον λάβει τελικά κρατική οικονομική βοήθεια. «Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται στα κλασικά όργανα της εταιρείας», δήλωσε η καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ.
Σε ό,τι αφορά τέλος την πορεία της πανδημίας, οι νεκροί ξεπέρασαν χτες τους 100.000 στις ΗΠΑ, που βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας με τα περισσότερα θύματα και τα περισσότερα επιβεβαιωμένα κρούσματα. «Μόλις φτάσαμε σε ένα πολύ λυπηρό ορόσημο με την αύξηση του αριθμού των θανάτων λόγω πανδημίας στους 100.000. Εκφράζω ολόψυχα συμπάθεια και αγάπη στις οικογένειες και στους φίλους των εκλιπόντων», έγραψε σε μήνυμά του ο Τραμπ, που στην αρχή της πανδημίας προέβλεπε ότι όλα θα πήγαιναν «θαυμάσια»...
Νέο ρεκόρ ημερήσιων θανάτων από κορονοϊό, με 174 νεκρούς, κατέγραψε χτες η Ρωσία, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 4.142. Από την πλευρά του ο ΥΠΕΞ Σεργκέι Λαβρόφ ανέδειξε σε άρθρο του στην κινεζική εφημερίδα «The Global Times» ότι ορισμένες δυτικές χώρες απαγόρευσαν σε συμμάχους τους να ζητήσουν βοήθεια από τη Ρωσία στην αντιμετώπιση της πανδημίας. «Υπήρξαν παράλογες κατηγορίες ότι η Ρωσία επιθυμεί να χρησιμοποιήσει ανθρωπιστική και ιατρική συνεργασία με σκοπό την ενίσχυση της γεωπολιτικής της επιρροής», λέει ο Λαβρόφ.
Στη Γερμανία, μια εστία κρουσμάτων κορονοϊού εντοπίστηκε χτες στην εταιρεία αποστολών και ταχυμεταφορών UPS, σε περιοχή κοντά στο Ανόβερο. Συγκεκριμένα, 72 υπάλληλοι στο κέντρο διανομής δεμάτων βρέθηκαν θετικοί, με την εταιρεία να σημειώνει πως δεν υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα στους εργαζόμενους στην παράδοση δεμάτων. Η UPS πραγματοποιεί εγχώριες και διεθνείς αποστολές με περίπου 15.000 δέματα να υποβάλλονται σε επεξεργασία καθημερινά.
Την ίδια ώρα, η Ομοσπονδία Γονέων της Γερμανίας αντιδρά στην επαναλειτουργία των σχολείων, σημειώνοντας ότι «το μάθημα με γεμάτες τάξεις είναι εκτός πραγματικότητας λόγω του διαθέσιμου χώρου στα σχολεία». Η Γερμανία ανακοίνωσε χτες 62 θανάτους από κορονοϊό σε ένα 24ωρο, ανεβάζοντας τα συνολικά θύματα σε 8.411. Επίσης επιβεβαιώθηκαν άλλα 353 κρούσματα (179.717 συνολικά).
Μέχρι το τέλος του χρόνου θα κλείσουν οι τρεις εγκαταστάσεις που κατέχει ο όμιλος στη Βαρκελώνη, όπου εργάζονται σχεδόν 3.000 άτομα.
Ακόμα 13.000 «έμμεσες» θέσεις εργασίας υπολογίζεται ότι θα χαθούν (έως και 20.000, σύμφωνα με τα συνδικάτα). Οι εργαζόμενοι αυτοί έρχονται να προστεθούν στα εκατομμύρια που πληρώνουν την κρίση, με τον ίδιο τρόπο που πλήρωσαν την πανδημία με χιλιάδες θύματα στη χώρα τους.
Μόλις έγινε γνωστή η απόφαση της εταιρείας, χιλιάδες εργάτες συγκεντρώθηκαν στις πύλες του εργοστασίου και διαμαρτυρήθηκαν έντονα για το σχέδιο που πετάει στο δρόμο τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Εξάλλου από τις 4 Μάη βρίσκονται σε απεργία διαρκείας, διότι η παραγωγή βρίσκεται σταθερά σε πτώση.
Η «Nissan» αιτιολόγησε το κλείσιμο στο πλαίσιο ενός σχεδίου μείωσης της παραγωγικής ικανότητας της εταιρείας έως το 2023 κατά 20% και μείωσης του κόστους κατά 15% την ίδια περίοδο (περίπου 2,6 δισ. ευρώ).
Στα τέλη Γενάρη ο σοσιαλδημοκράτης πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσεθ, μετά από συνάντηση με την ηγεσία της συμμαχίας «Renault - Nissan - Mitsubishi» στο παγκόσμιο φόρουμ του Νταβός είχε διαβεβαιώσει ότι «εξασφάλισε την απασχόληση στο καταλανικό εργοστάσιο». Χτες κάλεσε την ιαπωνική εταιρεία «να το ξανασκεφτεί», λέγοντας πως το κλείσιμο θα της κοστίσει πάρα πολύ.
Μεγαλώνει η ανεργία στις ΗΠΑ
Σαρωτικές είναι οι επιπτώσεις της κρίσης για τα λαϊκά νοικοκυριά και στις ΗΠΑ, όπου από τα μέσα Μάρτη μέχρι πριν λίγες μέρες καταγράφηκαν πάνω από 40.000.000 άνεργοι. Μόνο την τελευταία βδομάδα προστέθηκαν άλλοι 2.123.000 Αμερικανοί στους επίσημους καταλόγους ανέργων.
Ο συνολικός αριθμός τους αφορά πλέον έναν στους τέσσερις Αμερικανούς. Φαίνεται επίσης πως μολονότι οι περισσότεροι απ' αυτούς είχαν απολυθεί βδομάδες πριν, το αίτημά τους για επίδομα ανεργίας καταχωρήθηκε μόλις τώρα από τις αρμόδιες κατά τόπους υπηρεσίες των Πολιτειών όπου διαμένουν. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι πάνω από 2.000.000 άνεργοι δεν έχουν πάρει ακόμα επίδομα ανεργίας, παρότι βρίσκονται χωρίς δουλειά εδώ και 10 βδομάδες...
Τα παραπάνω στοιχεία φουντώνουν τις προβλέψεις ειδικών στις ΗΠΑ ότι η ανεργία είναι πιθανό να «σκαρφαλώσει» μέχρι και στο 20% μέσα στον Ιούνη. Ολα αυτά ενώ η κυβέρνηση Τραμπ παραδέχτηκε πως δεν θα ανακοινώσει το καλοκαίρι την πρόβλεψή της για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Το Φλεβάρη, προτού η πανδημία πάρει εκρηκτικές διαστάσεις, προέβλεπε ανεργία γύρω στο 3% και ανάπτυξη γύρω στο 3,5% έως το τέλος του 2021. Οι προβλέψεις αυτές ανατρέπονται βέβαια από τη σημερινή σκληρή πραγματικότητα για τα λαϊκά νοικοκυριά.
Στο μεταξύ, η αμερικανική εταιρεία αεροναυπηγικής «Boeing» απέλυσε άλλους 6.770 εργαζόμενους από εργοστάσια στις ΗΠΑ, στο πλαίσιο προγράμματος αναδιάρθρωσης, ενώ και στη Βρετανία η «Easyjet» απέλυσε 5.000 εργαζόμενους, περίπου το 1/3 του προσωπικού της.
«Στα δυο στενά» για τη «Lufthansa»
Την ίδια ώρα η γερμανική αεροπορική εταιρεία «Lufthansa» αναζητεί εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης, υπό τον κίνδυνο, εάν δεχτεί το πακέτο που έχει συμφωνήσει με τη γερμανική κυβέρνηση, να χάσει πολλά από τα «σλοτς» της (απογειώσεις - προσγειώσεις) σε Φρανκφούρτη και
Μόναχο, εξαιτίας του σκληρού παζαριού εντός της ΕΕ με άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες στο όνομα του «ελεύθερου ανταγωνισμού».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με την «Handelsblatt», ζητά την παραχώρηση δικαιωμάτων προσγείωσης και απογείωσης στα αεροδρόμια - κόμβους της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ως «αποζημίωση» για τη βοήθεια που επρόκειτο να δοθεί στη «Lufthansa» από το γερμανικό κράτος, ύψους έως και 9 δισ. ευρώ.
«Κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε τη λειτουργία των δύο αεροδρομίων ως κόμβων για τη "Lufthansa"», επισήμανε το Εποπτικό Συμβούλιο της αεροπορικής εταιρείας, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να εξεταστούν ενδελεχώς οι οικονομικές συνέπειες για την επιχείρηση, ο προγραμματισμένος περιορισμός των μέτρων σταθεροποίησης, καθώς και πιθανά εναλλακτικά σενάρια. Υπό αυτό το πρίσμα, «το Εποπτικό Συμβούλιο δεν ήταν σε θέση να εγκρίνει το πακέτο σταθεροποίησης σε σχέση με τους όρους της ΕΕ», ανακοίνωσε η «Lufthansa».
Παράλληλα, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους «Ryanair» απείλησε να προσφύγει εναντίον της «Lufthansa» στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εφόσον λάβει τελικά κρατική οικονομική βοήθεια. «Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται στα κλασικά όργανα της εταιρείας», δήλωσε η καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ.
Η εξέλιξη της πανδημίας
Σε ό,τι αφορά τέλος την πορεία της πανδημίας, οι νεκροί ξεπέρασαν χτες τους 100.000 στις ΗΠΑ, που βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας με τα περισσότερα θύματα και τα περισσότερα επιβεβαιωμένα κρούσματα. «Μόλις φτάσαμε σε ένα πολύ λυπηρό ορόσημο με την αύξηση του αριθμού των θανάτων λόγω πανδημίας στους 100.000. Εκφράζω ολόψυχα συμπάθεια και αγάπη στις οικογένειες και στους φίλους των εκλιπόντων», έγραψε σε μήνυμά του ο Τραμπ, που στην αρχή της πανδημίας προέβλεπε ότι όλα θα πήγαιναν «θαυμάσια»...
Νέο ρεκόρ ημερήσιων θανάτων από κορονοϊό, με 174 νεκρούς, κατέγραψε χτες η Ρωσία, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 4.142. Από την πλευρά του ο ΥΠΕΞ Σεργκέι Λαβρόφ ανέδειξε σε άρθρο του στην κινεζική εφημερίδα «The Global Times» ότι ορισμένες δυτικές χώρες απαγόρευσαν σε συμμάχους τους να ζητήσουν βοήθεια από τη Ρωσία στην αντιμετώπιση της πανδημίας. «Υπήρξαν παράλογες κατηγορίες ότι η Ρωσία επιθυμεί να χρησιμοποιήσει ανθρωπιστική και ιατρική συνεργασία με σκοπό την ενίσχυση της γεωπολιτικής της επιρροής», λέει ο Λαβρόφ.
Στη Γερμανία, μια εστία κρουσμάτων κορονοϊού εντοπίστηκε χτες στην εταιρεία αποστολών και ταχυμεταφορών UPS, σε περιοχή κοντά στο Ανόβερο. Συγκεκριμένα, 72 υπάλληλοι στο κέντρο διανομής δεμάτων βρέθηκαν θετικοί, με την εταιρεία να σημειώνει πως δεν υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα στους εργαζόμενους στην παράδοση δεμάτων. Η UPS πραγματοποιεί εγχώριες και διεθνείς αποστολές με περίπου 15.000 δέματα να υποβάλλονται σε επεξεργασία καθημερινά.
Την ίδια ώρα, η Ομοσπονδία Γονέων της Γερμανίας αντιδρά στην επαναλειτουργία των σχολείων, σημειώνοντας ότι «το μάθημα με γεμάτες τάξεις είναι εκτός πραγματικότητας λόγω του διαθέσιμου χώρου στα σχολεία». Η Γερμανία ανακοίνωσε χτες 62 θανάτους από κορονοϊό σε ένα 24ωρο, ανεβάζοντας τα συνολικά θύματα σε 8.411. Επίσης επιβεβαιώθηκαν άλλα 353 κρούσματα (179.717 συνολικά).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου