Ως
«ευκαιρία» για να πάνε πολλά βήματα παρακάτω οι αντιδραστικοί σχεδιασμοί για
τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) φαίνεται ότι
αντιμετωπίζουν την πανδημία και τις συνέπειές της η κυβέρνηση, η διοίκηση του
οργανισμού αλλά και του δήμου Θεσσαλονίκης.
Με την άρση
των περιορισμών στις μετακινήσεις των πολιτών, αποκαλύπτεται για άλλη μια φορά
η τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ, για την οποία ευθύνονται όλες ανεξαιρέτως οι
προηγούμενες και η σημερινή κυβέρνηση.
Η έλλειψη λεωφορείων (μετά βίας
κυκλοφορούν 300) έχει ως αποτέλεσμα συνθήκες μόνιμου συνωστισμού των επιβατών.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του ΟΑΣΘ, οι επιβάτες που επιτρέπεται να μετακινούνται
αντιστοιχούν στο 100% των θέσεων των καθημένων του λεωφορείου, όμως τα περισσότερα
δρομολόγια, κυρίως τις ώρες αιχμής, πραγματοποιούνται με περισσότερους
επιβάτες. Φαίνεται πως στην περίπτωση του ΟΑΣΘ οι συνθήκες μετάδοσης του
κορονοϊού είναι διαφορετικές αφού δεν προβλέπεται να τηρούνται οι αναγκαίες
αποστάσεις 1,5 - 2 μέτρων.
Επιβεβαιώνεται έτσι ότι η κάλυψη των αναγκών του
λαού της Θεσσαλονίκης για επαρκείς και ασφαλείς μεταφορές παραμένει στο
περιθώριο.
Αλλωστε,
αυτήν την περίοδο, το ΔΣ του ΟΑΣΘ, με την έγκριση της κυβέρνησης, προχωρά το
διαγωνισμό για τη μίσθωση 180 λεωφορείων, με προϋπολογισμό δαπάνης 20.888.800
ευρώ, που και πάλι όμως δεν θα εξασφαλίσει τον αναγκαίο αριθμό των 500
λεωφορείων που απαιτούνται κατ' ελάχιστο για υποτυπωδώς αξιοπρεπή εξυπηρέτηση
του επιβατικού κοινού, δεδομένου και ότι τον Οκτώβρη θα πρέπει να αποσυρθούν 90
λεωφορεία που έκλεισαν τα 23 χρόνια σε κυκλοφορία.
Πάνω σε αυτό
το έδαφος μάλιστα των τραγικών ελλείψεων, δημοσιεύματα σημειώνουν ότι η
διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης «τρέχει» την αγορά 50 μεταχειρισμένων
λεωφορείων ηλικίας 8 - 10 χρόνων, από τον δήμο της Λειψίας, που θα τα
παραχωρήσει με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ μέχρι το Δεκέμβρη του 2022, οπότε ο
Οργανισμός, που βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης, θα πάψει να υπάρχει, ενώ
σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το συνολικό κόστος αγοράς, που υπολογίζεται
στο 1 εκατομμύριο ευρώ, θα διατεθεί από τα αποθεματικά των ανταποδοτικών τελών.
Μάλιστα, η τελευταία ΠΝΠ της κυβέρνησης φαίνεται να περιλαμβάνει φωτογραφικές
διατάξεις για τη διευκόλυνση των σχεδιασμών της διοίκησης του δήμου.
Επιστολή των
δημοτικών συμβούλων της «Λαϊκής Συσπείρωσης»
Οι δημοτικοί
σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο δήμο Θεσσαλονίκης με επιστολή τους προς
τον δήμαρχο και τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου ζητούν το θέμα να ενταχθεί
στην ημερήσια διάταξη του επόμενου Δημοτικού Συμβουλίου (11/5) για ενημέρωση
του οργάνου και στη συνέχεια να συζητηθεί σε κανονικό Δημοτικό Συμβούλιο μετά
τη λήξη των περιοριστικών μέτρων.
Σημειώνουν
πως πρόκειται για μια απαράδεκτη μεθόδευση της διοίκησης του δήμου σε
συνεργασία με την κυβέρνηση και το υπουργείο Εσωτερικών, που εκμεταλλεύεται την
απόλυτα δίκαιη αγανάκτηση του λαού για την τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ που
γίνεται επικίνδυνη για την υγεία του σε συνθήκες πανδημίας.
Ξεκαθαρίζουν
πως «η ευθύνη των αστικών συγκοινωνιών είναι (και πρέπει να μείνει) του κράτους
και όχι των δήμων ή των ιδιωτών επιχειρηματιών. Ο δήμος και τα ανταποδοτικά
έσοδά του που "τρέφονται" από τη βαριά τοπική φορολογία των δημοτών
(δημοτικά τέλη, δικαιώματα, "βροχή" προστίμων κ.λπ.) δεν έχουν καμιά
δουλειά στις αστικές συγκοινωνίες και τον ΟΑΣΘ».
Σημειώνουν
πως η πρωτοβουλία της διοίκησης του δήμου όχι μόνο δεν αποτελεί λύση, αλλά
αντίθετα ανοίγει το δρόμο για εμπλοκή ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες είτε
απευθείας ή μέσω των δήμων, που θα οδηγήσει σε ακριβότερες και χειρότερες
υπηρεσίες.
Καλούν τη
διοίκηση του δήμου αντί να ασχολείται με επιχειρηματικές συμφωνίες, να ασκήσει
πίεση στην κυβέρνηση για τη διάθεση κρατικών κονδυλίων για την άμεση προμήθεια
λεωφορείων. Να πάρει άμεσα μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας των δημοτών και
των εργαζομένων του δήμου. Να αξιοποιήσει τα κονδύλια από την τοπική φορολογία
των δημοτών για τις πραγματικές τους ανάγκες και όχι για επιχειρηματικές
συμφωνίες - τελικά - υπέρ ιδιωτών.
«ΛΑΪΚΗΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ζητά απαντήσεις για τη φημολογούμενη αγορά
μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον δήμο για τον ΟΑΣΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου