«Αιτία πολέμου» είναι για τους ιδιωτικούς
εκπαιδευτικούς το νομοσχέδιο για την ιδιωτική Εκπαίδευση, το οποίο
δόθηκε την Πέμπτη από το υπουργείο Παιδείας σε διαδικασία διαβούλευσης.
Με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση συνεχίζει και κλιμακώνει την επίθεση στην Παιδεία, βάζοντας στο στόχαστρο αυτή τη φορά τα
δικαιώματα των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων και ικανοποιώντας συγκεκριμένες απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων της Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, με το νομοσχέδιο αίρονται οι όποιες προστατευτικές διατάξεις υπήρχαν για τις συμβάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία και απελευθερώνονται οι απολύσεις.
Θυμίζουμε ότι με βάση τα όσα ίσχυαν μέχρι τώρα, οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία προσλαμβάνονταν με συμβάσεις διετίας, οι οποίες μετά το πέρας της διετίας μετατρέπονταν σε αορίστου, ενώ ο νόμος όριζε συγκεκριμένα κριτήρια για τη λύση της σύμβασης και αρμόδιο όργανο για την εξέταση της νομιμότητας μιας ενδεχόμενης απόλυσης ήταν μια ειδική επιτροπή τριών δικαστικών. Τώρα, η υπουργός Παιδείας επαίρεται ότι καταργεί τις αρχικές συμβάσεις διετίας, λέγοντας ότι οδηγούσαν τους εκπαιδευτικούς σε δυσμενή θέση, ωστόσο καταργεί και τις ρήτρες προστασίας που υπήρχαν για τις απολύσεις, ορίζοντας στο νομοσχέδιο ότι οι συμβάσεις «υπάγονται στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας»...
Παράλληλα με την απελευθέρωση των απολύσεων, το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα στους σχολάρχες να μειώνουν κατά το δοκούν το ωράριο των εκπαιδευτικών τους, παράλληλα με τις αποδοχές τους. Ανοίγει δρόμους για να μοιράζουν οι σχολάρχες μια θέση εργασίας σε δυο και τρεις εκπαιδευτικούς, όταν αυτό τους έρχεται φθηνότερα, ή για να επιβάλλουν (με την απειλή της απόλυσης και το καθεστώς μόνιμης εργασιακής ανασφάλειας που φέρνει) μείωση ωραρίου και αποδοχών σε παλιότερους - άρα και «ακριβότερους» - εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από την προϋπηρεσία τους!
Πέρα από το τσάκισμα των δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όμως, η κυβέρνηση με αυτό το νομοσχέδιο κάνει και άλλα «δώρα» στους επιχειρηματίες της Εκπαίδευσης, αποσύροντας το υπουργείο Παιδείας από τον ελεγκτικό ρόλο που είχε σε κάποια ζητήματα. Ετσι, δίνεται η δυνατότητα στους σχολάρχες να πουλούν ό,τι είδους εκπαιδευτικές υπηρεσίες επιθυμούν, χωρίς να τις δηλώνουν πουθενά, όπως έπρεπε να κάνουν μέχρι τώρα. Επίσης, αναφορικά με τον εσωτερικό κανονισμό των σχολείων και τον διορισμό διευθυντών και υποδιευθυντών τους, θα ασκείται πλέον μόνο έλεγχος νομιμότητας και όχι έλεγχος σκοπιμότητας.
Για να συμπληρωθεί δε η εικόνα των παροχών στους ιδιώτες - επιχειρηματίες της Εκπαίδευσης, το νομοσχέδιο ορίζει ότι τα ιδιωτικά σχολεία θα μπορούν πλέον να συστεγάζονται με φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών, κολέγια και ό,τι άλλη ιδιωτική επιχείρηση Εκπαίδευσης θέλουν. Λίγο πολύ, το σχολείο μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου θα μπορεί να μετατρέπεται σε φροντιστήριο, είτε στο πλαίσιο της ίδιας επιχείρησης είτε σε συνεργασία με άλλους φροντιστηριακούς οργανισμούς.
Επίσης, τους δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιούν τις εγκαταστάσεις τους και το καλοκαίρι ως... ξενοδοχεία και να παρέχουν διαμονή σε νέους (έως 25 ετών), οργανώνοντας παράλληλα και πουλώντας έξτρα εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Τέλος, το νομοσχέδιο επιβάλλει «αξιολόγηση» σε όλα τα ιδιωτικά σχολεία, λέγοντας ότι τα κριτήριά της θα είναι ανάλογα με αυτά που θα ισχύσουν για τα δημόσια σχολεία αλλά συμπληρώνοντας ότι οι σχολάρχες μπορούν να προσθέσουν όποια άλλα κριτήρια θέλουν. Εύκολα γίνεται κατανοητό τι θα σημάνουν όλα αυτά σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των απολύσεων...
Με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση συνεχίζει και κλιμακώνει την επίθεση στην Παιδεία, βάζοντας στο στόχαστρο αυτή τη φορά τα
δικαιώματα των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων και ικανοποιώντας συγκεκριμένες απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων της Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, με το νομοσχέδιο αίρονται οι όποιες προστατευτικές διατάξεις υπήρχαν για τις συμβάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία και απελευθερώνονται οι απολύσεις.
Θυμίζουμε ότι με βάση τα όσα ίσχυαν μέχρι τώρα, οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία προσλαμβάνονταν με συμβάσεις διετίας, οι οποίες μετά το πέρας της διετίας μετατρέπονταν σε αορίστου, ενώ ο νόμος όριζε συγκεκριμένα κριτήρια για τη λύση της σύμβασης και αρμόδιο όργανο για την εξέταση της νομιμότητας μιας ενδεχόμενης απόλυσης ήταν μια ειδική επιτροπή τριών δικαστικών. Τώρα, η υπουργός Παιδείας επαίρεται ότι καταργεί τις αρχικές συμβάσεις διετίας, λέγοντας ότι οδηγούσαν τους εκπαιδευτικούς σε δυσμενή θέση, ωστόσο καταργεί και τις ρήτρες προστασίας που υπήρχαν για τις απολύσεις, ορίζοντας στο νομοσχέδιο ότι οι συμβάσεις «υπάγονται στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας»...
Παράλληλα με την απελευθέρωση των απολύσεων, το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα στους σχολάρχες να μειώνουν κατά το δοκούν το ωράριο των εκπαιδευτικών τους, παράλληλα με τις αποδοχές τους. Ανοίγει δρόμους για να μοιράζουν οι σχολάρχες μια θέση εργασίας σε δυο και τρεις εκπαιδευτικούς, όταν αυτό τους έρχεται φθηνότερα, ή για να επιβάλλουν (με την απειλή της απόλυσης και το καθεστώς μόνιμης εργασιακής ανασφάλειας που φέρνει) μείωση ωραρίου και αποδοχών σε παλιότερους - άρα και «ακριβότερους» - εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από την προϋπηρεσία τους!
Πέρα από το τσάκισμα των δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όμως, η κυβέρνηση με αυτό το νομοσχέδιο κάνει και άλλα «δώρα» στους επιχειρηματίες της Εκπαίδευσης, αποσύροντας το υπουργείο Παιδείας από τον ελεγκτικό ρόλο που είχε σε κάποια ζητήματα. Ετσι, δίνεται η δυνατότητα στους σχολάρχες να πουλούν ό,τι είδους εκπαιδευτικές υπηρεσίες επιθυμούν, χωρίς να τις δηλώνουν πουθενά, όπως έπρεπε να κάνουν μέχρι τώρα. Επίσης, αναφορικά με τον εσωτερικό κανονισμό των σχολείων και τον διορισμό διευθυντών και υποδιευθυντών τους, θα ασκείται πλέον μόνο έλεγχος νομιμότητας και όχι έλεγχος σκοπιμότητας.
Για να συμπληρωθεί δε η εικόνα των παροχών στους ιδιώτες - επιχειρηματίες της Εκπαίδευσης, το νομοσχέδιο ορίζει ότι τα ιδιωτικά σχολεία θα μπορούν πλέον να συστεγάζονται με φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών, κολέγια και ό,τι άλλη ιδιωτική επιχείρηση Εκπαίδευσης θέλουν. Λίγο πολύ, το σχολείο μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου θα μπορεί να μετατρέπεται σε φροντιστήριο, είτε στο πλαίσιο της ίδιας επιχείρησης είτε σε συνεργασία με άλλους φροντιστηριακούς οργανισμούς.
Επίσης, τους δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιούν τις εγκαταστάσεις τους και το καλοκαίρι ως... ξενοδοχεία και να παρέχουν διαμονή σε νέους (έως 25 ετών), οργανώνοντας παράλληλα και πουλώντας έξτρα εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Τέλος, το νομοσχέδιο επιβάλλει «αξιολόγηση» σε όλα τα ιδιωτικά σχολεία, λέγοντας ότι τα κριτήριά της θα είναι ανάλογα με αυτά που θα ισχύσουν για τα δημόσια σχολεία αλλά συμπληρώνοντας ότι οι σχολάρχες μπορούν να προσθέσουν όποια άλλα κριτήρια θέλουν. Εύκολα γίνεται κατανοητό τι θα σημάνουν όλα αυτά σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των απολύσεων...
Να αποσυρθεί εδώ και τώρα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου