Επιλογή γλώσσας

Τετάρτη 5 Αυγούστου 2020

Πέθανε ο Αγάθωνας

Πέθανε σήμερα το μεσημέρι στο σπίτι του στη Θεσσαλονίκη, ο γνωστός ρεμπέτης Αγάθωνας Ιακωβίδης.

Είχε γεννηθεί το 1955 στη Θεσσαλονίκη από Μικρασιάτες πρόσφυγες και σε ηλικία περίπου 16 ετών ξεκινά να ασχολείται με τη μουσική. Ως αυτοδίδακτος, έπαιζε σχεδόν όλα τα έγχορδα όργανα των ρεμπέτικων τραγουδιών, ενός είδους που υπηρέτησε έως το τέλος.
Οι γονείς του ήταν πρόσφυγες από τη Μικρασία, γι' αυτό τα πρώτα τραγούδια που άκουγε ήταν μικρασιατικές μελωδίες.

Άρχισε να ασχολείται με τη μουσική το 1971 και σταδιακά έμαθε μόνος του να παίζει σχεδόν όλα τα έγχορδα όργανα των ρεμπέτικων τραγουδιών, δηλαδή: κιθάρα, μπαγλαμά, ούτι, μπουζούκι, τζουρά, μάντολα, μαντολίνο.

Το 1973 έκανε την πρώτη επαγγελματική του εμφάνιση σε μπουάτ της Θεσσαλονίκης.

Αμέσως συνειδητοποίησε πως η μουσική που τον εκφράζει και του ταιριάζει είναι η ρεμπέτικη και αφιερώνεται σε αυτήν αποκλειστικά. Κατείχε πολλούς σπάνιους δίσκους γραμμοφώνου με ρεμπέτικα τραγούδια.

Στα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης οργανώνεται για ένα διάστημα στο ΚΚΕ.

Έξι χρόνια μετά, το 1977, δημιουργεί το «Ρεμπέτικο Συγκρότημα Θεσσαλονίκης», με το οποίο έκανε συναυλίες, εμφανίστηκε σε νυχτερινά μαγαζιά, ενώ ηχογράφησε και δύο δίσκους.

Σημειώνεται πως έδωσε το «παρών» σε αρκετά Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του «Οδηγητή», κυρίως στη Θεσσαλονίκη.

100 χρόνια ΚΚΕ. Να τα κάνει 200 και μετά βλέπουμε.

Όταν αποφάσισα στο στρατό σε ποιο κόμμα να ανήκω, αποφάσισα ότι θα είμαι στο ΚΚΕ. Με το που απολύθηκα, το 1978, οργανώθηκα στην οργάνωση «Στέφανος Βελδεμίρης» (σ.σ. ΚΟΒ του ΚΚΕ στη Δυτική Θεσσαλονίκη) και για κάποια χρόνια ήμουν ορεξάτος και ενεργός. Λόγω της δουλειάς όμως στη συνέχεια αδρανοποιήθηκα, όμως παρέμεινα απλός ψηφοφόρος μέχρι και σήμερα.

Πιστεύω ότι ο κόσμος πρέπει να καταλάβει επιτέλους το συμφέρον του, να σταματήσει να κοιτάει κοντόφθαλμα και να δει το μέλλον στο ΚΚΕ. Πόσο άλλο πρέπει να ταλαιπωρηθεί;

Εύχομαι η νέα γενιά να τραβήξει μπροστά και να ανοίξει το δρόμο για την προκοπή του τόπου και του λαού.

Στο Κόμμα εύχομαι να γίνει πιο εξωστρεφές.
 
Δήλωση του για τα 100 χρόνια από την ίδρυση του ΚΚΕ
 
Δήλωνε ότι ψηφίζει ΚΚΕ,  ποτέ δεν έκρυψε.

4 σχόλια:

  1. Από βιασύνη δεν έγραψα το επίθετο του, Αγάθωνας Ιακωβίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δισκογραφία
    • Ρεμπέτικο Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (1982), Pan-Vox
    • Ρεμπέτικο Συγκρότημα Θεσσαλονίκης Νο 2 (1983), Pan Vox
    • Κάθε βραδάκι μια φωτιά (1985), Pan Vox
    • Με στόχο την καρδούλα σου: νέα ρεμπέτικα με τον Αγάθωνα και την Κατερίνα Ξηρού / Βασίλης Νούσιας (1989), D.P.I. ATHENEUM ΕΠΕ
    • Τα μπελεντέρια: σπάνια ρεμπέτικα σε νέα ηχογράφηση (1994), EROS
    • Του τεκέ και της ταβέρνας (1996), EROS
    • Αγάθωνας: την είδα απόψε λαϊκά / συμμετέχει η Γλυκερία (1998), EROS
    • Ρεμπέτικα ντουέτα: Γκολές-Αγάθωνας, 18 σπάνια ρεμπέτικα (1999), EROS
    • Κώστας Σκαρβέλης: από την Πόλη στον Πειραιά (2000), EROS
    • Τα ρεμπέτικα της εργατιάς: Αγάθωνας-Γκολές (2001), EROS
    • Δημώδη Άσματα (2002), EROS
    • Πέντε Μάγκες Στον Περαία (2011), EROS
    • Απτάλικα Και Άλλα (2013), MBI
    • Alcohol Is Free, Single με τους Koza Mostra (2013), Platinum Records.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aνακοίνωση για το θάνατο του Αγάθωνα Ιακωβίδη το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ
    ...Στήριζε πάντα την πάλη του ΚΚΕ για ένα δίκαιο κόσμο ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές της εσωκομματικής κρίσης την περίοδο 1989 -1991, με όποιον τρόπο μπορούσε και προπαντός με αυτό που τον ξεχώριζε, την τέχνη του. Αρχές της δεκαετίας του '90, στήριξε την προσπάθεια του ραδιοφώνου "904 Αριστερά στα fm" στη Θεσσαλονίκη, κάνοντας για τρία χρόνια εκπομπή, με θέμα το ρεμπέτικο, όπου και παρουσίαζε όλο του το αρχείο.
    ....
    https://www.902.gr/eidisi/politiki/232583/me-vathia-thlipsi-apohairetoyme-ena-spoydaio-rempeti-kai-aytodidakto-laiko

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ
    https://www.902.gr/eidisi/neolaia-paideia/232589/edine-paron-stathera-se-ola-ta-festival-tis-kne

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου