Με έγγραφο της γενικής γραμματέως, το υπουργείο Παιδείας ομολογεί με τρόπο «πανηγυρικό» ότι, ενώ βρισκόμαστε στις αρχές Γενάρη, υπάρχουν ακόμη κενά στα σχολεία και μάλιστα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Πιο συγκεκριμένα, με το έγγραφο 177679/ΓΔ4/30-12-2020, η κα. Γκίκα ζητά από όλους διευθυντές Λυκείων και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης να καλύψουν τυχόν κενά με προτεραιότητα την Γ' τάξη και ειδικότερα τα κενά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Μπορεί για το υπουργείο Παιδείας να αποτελεί «λογικό» και συνηθισμένο, να έχει ολοκληρωθεί η μισή σχολική χρονιά και να υπάρχουν ακόμη κενά, όμως για εμάς τους εκπαιδευτικούς και φυσικά τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, αυτή η «κανονικότητά» τους μόνο προβληματισμό και οργή προκαλεί.
Από τη μια λοιπόν το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται ότι υπάρχουν ακόμη κενά, από την άλλη τρέχει να κάνει τοποθετήσεις στο παρά πέντε, ώστε να αποφύγει μπλεξίματα νομικής και δικαστικής φύσεως. Γιατί είναι φανερό ότι η οδηγία, που επικαλείται σχετική Υπουργική Απόφαση του Αυγούστου, δεν απεστάλη λόγω του ενδιαφέροντος για τους μαθητές μας, αλλά γιατί το υπουργείο θέλει να «κλείσει» όπως-όπως την εξεταστέα ύλη. Στην ίδια λογική κινείται και η περικοπή της εξεταστέας ύλης που ανακοινώθηκε στις 8 Γενάρη και που ναι μεν είναι αναγκαία λόγω της διαμορφωθείσας κατάστασης, όμως είναι αποσπασματική και δεν συνοδεύεται από κανένα άλλο ουσιαστικό μέτρο στήριξης των μαθητών της Γ' τάξης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.
Ειδικά για τους μαθητές της Γ' Λυκείου, όχι μόνο δεν αρκεί η ανακοίνωση μειωμένης εξεταστέας ύλης και τα μπαλώματα των κενών. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνει ΑΜΕΣΑ η κυβέρνηση είναι:
- Να αποσύρει όλες τις αιφνιδιαστικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ.
- Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης.
- Να εξασφαλιστεί ότι το σύνολο της ύλης που διδάχθηκε ψηφιακά, θα επαναδιδαχθεί και δια ζώσης με γνώμονα ότι σημαντικό ποσοστό των μαθητών είτε δεν είχε κατάλληλο εξοπλισμό, είτε είχε σοβαρά και αποδεδειγμένα προβλήματα σύνδεσης στο διαδίκτυο.
Αν το υπουργείο ενδιαφερόταν για τους μαθητές μας θα φρόντιζε να επαναλειτουργήσουν με ασφάλεια τα σχολεία μας δια ζώσης και να μη συνεχιστεί το παρατεταμένο κλείσιμο που έχει καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές σε γνωστικό, κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο, λαμβάνοντας όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα όπως: Δραστική μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών, αξιοποίηση κενών αιθουσών, μαζικά - επαναλαμβανόμενα τεστ και ουσιαστική ιχνηλάτηση, ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας κ.ά.
Υ.Γ. Επειδή πανελλαδικές εξετάσεις έχει από φέτος και η Α' Λυκείου εξαιτίας των απαράδεκτων και αντιδραστικών ρυθμίσεων που ψηφίστηκαν στα μουλωχτά κατά το πρώτο lockdown, εδώ και τώρα η κυβέρνηση πρέπει να αποσύρει την αντιεκπαιδετυτική «τράπεζα θεμάτων» που κάνει το Λύκειο μια αέναη εξεταστική αρένα και να σταματήσει να απειλεί τους μαθητές μας ότι η «τράπεζα» θα ισχύσει κανονικά(!) ακόμη και κατά τη μαθησιακά «κατεστραμμένη» φετινή χρονιά...
*Ο Ηλίας Κουτσής είναι εκπαιδευτικός, οικονομολόγος ΠΕ09, εκλεγμένος με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου