Το Μινκ είναι ένα αλεποκούναβο, καφέ στην Αμερική και γκρίζο στην Ευρώπη και τη Ρωσία, από το οποίο βγαίνει ακόμα μεταξωτής υφής γούνα. Οι γνώστες λένε πως όσο πιο αργά κι επομένως βασανιστικά πεθάνει για να γδαρθεί, τόσο πιο απαλή είναι και η υφή της ακριβής γούνας που θα πουληθεί. Το Μινκ λέγεται και Βιζόν.
Το
Μινσκ είναι η πρωτεύουσα της Λευκορωσίας, που όσοι δεν την ήξεραν, την
έμαθαν από τη συμφωνία του Μινσκ, το Φεβρουάριο του 2015, όταν Ρώσοι,
Ουκρανοί, Γάλλοι και Γερμανοί υπέγραψαν κατάπαυση του πυρός για τον
πόλεμο που μαινόταν στο Ντονμπάς. Κι ύστερα σε μια δεύτερη ομώνυμη
συμφωνία (Μινσκ Ι και ΙΙ) οι δυο εμπόλεμοι μαζί με τον ΟΑΣΕ κατέληξαν σε
ψήφισμα πολιτικής διευθέτησης για την περιοχή, που εγκρίθηκε κι απ' το
Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.
Παρά το απλό και ταπεινό σίγμα που χωρίζει τις δύο λέξεις, υπάρχει μια αποτρόπαιη, και συνάμα χρυσοτόκος ομοιότητα, απ΄ αυτές που δυστυχώς αρχίζει να ανέχεται ως και να αποδέχεται ο νους του πολιτισμένου δυτικού ή τελοσπάντων δυτικόφρονος ανθρώπου του αιώνα μας. Αυτού που βυθίζεται στην ιδιοτελή ευδαιμονία του κλικαρίσματος (πολλά κλικ - πολλά λεφτά - επιρροή - εξουσία εντυπώσεων) και μαθαίνει να σκέφτεται μόνο με κουτάκια ψηφιακής πληροφορίας και καταλήγει να πάσχει από... οξεία κουτακίαση. Ασθένεια που εξαφανίζει ταλέντα, φαντασία και πρωτότυπες σκέψεις ταχύτερα κι απ΄ την άνοια, το Αλτσχάιμερ ή τις νευροπαραλυτικές αρρώστιες.
Μιλάω
για την κακοήθεια του βασανιστικού θανάτου, μακρόσυρτου και αργού, που
στο επίπεδο των ανθρώπων λέγεται άδικος ιμπεριαλιστικός πόλεμος και
θερίζει στην Ουκρανία, ήδη εδώ και έναν χρόνο. Και τον κάνει να μοιάζει
κυριολεκτικά με το ξεπέτσιασμα των εξωτικών κουναβιών, επειδή θρασύτατα,
ξετσίπωτα όλοι πια τον αποκαλούν όπως ακριβώς είναι, proxy war. Δηλαδή
πόλεμος διά αντιπροσώπων Δύσης, ΝΑΤΟ εναντίον Ρωσίας, Ανατολής! Οταν
κάποιος σου πουλάει λοιπόν μια γούνα βιζόν, δεν σου λέει ότι αυτή είναι
πιο ακριβή από τη διπλανή της επειδή το ζώο εκτελέστηκε σαδιστικά. Ετσι
κι αυτοί που πουλάνε τον πόλεμο στην Ουκρανία σαν υπαρξιακό για τη
Δημοκρατία, δεν σου λένε ότι τον έστησαν βασανιστικά για τους λαούς απ΄
το ΄14 ως τα σήμερα, και σε βάζουν να τον πληρώνεις εκτός από αίμα με το
ψωμί, το γάλα, το λίπασμα, το φως και το νερό σου, πανάκριβα για να
πλουτίσουν. Ο άθλιος τραγικός Ζελένσκι που εξελέγη ως πετυχημένος
εθνικιστής κωμικός, με κεντρική πολιτική υπόσχεση ότι ζητάει ψήφο για να
εφαρμόσει τις συμφωνίες του Μινσκ, έδωσε συνέντευξη στις 9 Φεβρουαρίου
στο SPIEGEL, και παντού έπαιξε, και στα δικά μας μέσα, με τίτλους και
περιεχόμενο για το πόσο δράκος είναι η Ρωσία του Πούτιν, που θέλει να
καταπιεί τις χώρες γύρω της. Μέσα σ΄ αυτήν ομολογεί απερίφραστα ότι
εξαρχής δεν σκόπευε να εφαρμόσει ούτε κατ΄ ιδέα τη συμφωνία. Κι ότι τη
χρησιμοποίησε κι ίσαμε να πετύχει μια ανταλλαγή αιχμαλώτων τότε. Στην
ίδια συνέντευξη λέει και ψέματα ότι το έκρυψε από Γάλλους και Γερμανούς,
αλλά τον έχει ήδη αποκαλύψει η Μέρκελ, που σχετικά πρόσφατα είπε με τη
σειρά της ότι οι συμφωνίες υπογράφηκαν όχι για να αποφευχθεί ο πόλεμος
αλλά για να κερδίσει χρόνο και να προετοιμαστεί ο Ζελένσκι, το ΝΑΤΟ και η
Δύση γι΄ αυτό που όλοι βιώνουμε ανομολόγητα στο πετσί μας ως αρχή του
Γ΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Πέρασαν δέκα μέρες σχεδόν για να φωτιστεί σε κάτι
μικρές και περιφερειακές ιστοσελίδες αυτή η χυδαία παραδοχή του
κωμικοναζί ηγετίσκου, που πουλάει το χακί μπλουζάκι για βελούδινης υφής
δυτικοδημοκρατική γούνα, που αξίζει για την ώρα κοντά μισό τρισ. σε
εξοπλισμούς.
Οταν το χάσμα
ανάμεσα στο τραγικό είναι και το άθλιο φαίνεσθαι ενός άδικου πολέμου
μεγαλώσει επικοινωνιακά στις μέρες μας, τότε το Μινκ και το Μινσκ
βυθίζονται στην άβυσσο της κερδοφορίας του αργού θανάτου. Και ζώων και
ανθρώπων. Ομως είναι τότε που μόλις ακουστεί αυτό το φριχτό
σσσσσσσσσσσς... της ησυχίας που επιβάλλουν οι κάθε λογής εκμεταλλευτές,
βασανιστές του ανθρώπου, πρέπει να αρχίσεις να φωνάζεις, να παλεύεις και
να τους απειλείς πως έχεις στ΄ αλήθεια ράμματα για τη γούνα τους.
Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου