Σε ενημερωτικές παρεμβάσεις και συλλογή υπογραφών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Πεζόδρομος
Αγ. Σοφίας, στάση ΟΑΣΘ πλατείας Αριστοτέλους) και στους τερματικούς
σταθμούς Αριστοτέλους με Εγνατία, ΙΚΕΑ και ΟΣΕ, πραγματοποίησαν σήμερα
από τις 11.00 π.μ. έως και τις 6.00 μ.μ., στο πλαίσιο της τριήμερης δράσης για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, σωματεία που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ.
Η πρωτοβουλία των ταξικών σωματείων βρήκε μαζική απήχηση στον εργαζόμενο λαό, που βιώνει καθημερινά στις μετακινήσεις τους τις επιπτώσεις της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην αστική συγκοινωνία, με ευθύνη των κυβερνήσεων.
Και αύριο Κυριακή θα συνεχιστούν οι παρεμβάσεις, με στόχο να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους το κάλεσμα οργάνωσης και αγώνα και να συγκεντρωθούν υπογραφές κάτω από το πλαίσιο πάλης που προβάλουν τα ταξικά σωματεία.
Τη Δεύτερα 23 Δεκέμβρη προγραμματίζονται παραστάσεις διαμαρτυρίας στα γραφεία της διοίκησης ΟΑΣΘ και στο πρωθυπουργικό γραφείο στο ΥΜΑΘ, προκειμένου να επιδώσουν τις υπογραφές. Γι' αυτή την πρωτοβουλία μίλησε ο Κυριάκος Τσιαούσης, πρόεδρος του ΣΕΤΕΠΕ (δείτε εδώ video).
Με κοινή ανακοίνωσή τους τα Σωματεία Οικοδόμων, Τηλεπικοινωνιών - Πληροφορικής, Εργολαβικών Καθαριστριών και Φύλαξης, Εμποροϋπαλλήλων, Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Επισιτισμού - Τουρισμού, καλούν τον εργαζόμενο λαό να διεκδικήσει:
- Άμεσα μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο μισό.
- Όχι στην κρατική επιδότηση των ΚΤΕΛ με εκχώρηση γραμμών από τον ΟΑΣΘ.
- Δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία.
- Συντήρηση του στόλου των οχημάτων από μόνιμο προσωπικό. Προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα.
- Αξιοποίηση των εγχώριων δυνατοτήτων για κατασκευή νέων οχημάτων.
- Συχνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες με ανθρώπινες συνθήκες. Κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Επίσης, τα σωματεία -μεταξύ άλλων- σημειώνουν:
«Μετά από 6 μήνες διακυβέρνησης της ΝΔ, το χάλι με τον ΟΑΣΘ συνεχίζεται. Για να μετακινηθείς με τα αστικά λεωφορεία περιμένεις το λιγότερο είκοσι και πολλές φορές τριάντα και σαράντα λεπτά.
Δεκάδες λεωφορεία είναι ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και αναλώσιμων. Η έλλειψη προσωπικού είναι εμφανής και ιδιαίτερα στην τεχνική βάση, αλλά και στους οδηγούς. Στις ώρες αιχμής η συγκοινωνία καταρρέει. Οι οδηγοί πολλές φορές γίνονται στόχος για τα χάλια της συγκοινωνίας, οι τεχνίτες εφευρίσκουν πατέντες για να κρατήσουν τα σαράβαλα αξιόμαχα, όλες οι ειδικότητες κοπιάζουν για να βγει ακόμα και αυτό το λειψό συγκοινωνιακό έργο.
Η κυβέρνηση προχωρά ολοταχώς στην ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ μέσα από το πέρασμα γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, δείχνοντας ότι αυτό που την ενδιαφέρει είναι να μειωθεί η κρατική επιδότηση και αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που αυτό έχει στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και κατ' επέκταση στην καθημερινότητα της ζωής του λαού. Την ίδια περίοδο, στο ΜΕΤΡΟ μετράμε νέες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου. Και εμείς περιμένουμε ατελείωτα λεπτά στις στάσεις, στριμωχνόμαστε σαν σαρδέλες στα λεωφορεία -γεγονός που μας προσβάλει- ή πληρώνουμε (όποιος έχει) τα κόμιστρα του ταξί.
Για όλα αυτά υπάρχει υπεύθυνος: Η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με κριτήριο όχι την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, αλλά τη συμβολή τους στην καπιταλιστική κερδοφορία δημιουργεί εκρηκτικά προβλήματα. Οι συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής είναι χειροπιαστές τόσο για τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ, όσο και για το λαό που τα έχει ανάγκη.
Αυτή την πολιτική ακολούθησε τα προηγούμενα χρόνια και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στις ίδιες ράγες κινείται και η ΝΔ».
Η πρωτοβουλία των ταξικών σωματείων βρήκε μαζική απήχηση στον εργαζόμενο λαό, που βιώνει καθημερινά στις μετακινήσεις τους τις επιπτώσεις της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην αστική συγκοινωνία, με ευθύνη των κυβερνήσεων.
Και αύριο Κυριακή θα συνεχιστούν οι παρεμβάσεις, με στόχο να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους το κάλεσμα οργάνωσης και αγώνα και να συγκεντρωθούν υπογραφές κάτω από το πλαίσιο πάλης που προβάλουν τα ταξικά σωματεία.
Τη Δεύτερα 23 Δεκέμβρη προγραμματίζονται παραστάσεις διαμαρτυρίας στα γραφεία της διοίκησης ΟΑΣΘ και στο πρωθυπουργικό γραφείο στο ΥΜΑΘ, προκειμένου να επιδώσουν τις υπογραφές. Γι' αυτή την πρωτοβουλία μίλησε ο Κυριάκος Τσιαούσης, πρόεδρος του ΣΕΤΕΠΕ (δείτε εδώ video).
Με κοινή ανακοίνωσή τους τα Σωματεία Οικοδόμων, Τηλεπικοινωνιών - Πληροφορικής, Εργολαβικών Καθαριστριών και Φύλαξης, Εμποροϋπαλλήλων, Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Επισιτισμού - Τουρισμού, καλούν τον εργαζόμενο λαό να διεκδικήσει:
- Άμεσα μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο μισό.
- Όχι στην κρατική επιδότηση των ΚΤΕΛ με εκχώρηση γραμμών από τον ΟΑΣΘ.
- Δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία.
- Συντήρηση του στόλου των οχημάτων από μόνιμο προσωπικό. Προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα.
- Αξιοποίηση των εγχώριων δυνατοτήτων για κατασκευή νέων οχημάτων.
- Συχνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες με ανθρώπινες συνθήκες. Κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Επίσης, τα σωματεία -μεταξύ άλλων- σημειώνουν:
«Μετά από 6 μήνες διακυβέρνησης της ΝΔ, το χάλι με τον ΟΑΣΘ συνεχίζεται. Για να μετακινηθείς με τα αστικά λεωφορεία περιμένεις το λιγότερο είκοσι και πολλές φορές τριάντα και σαράντα λεπτά.
Δεκάδες λεωφορεία είναι ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και αναλώσιμων. Η έλλειψη προσωπικού είναι εμφανής και ιδιαίτερα στην τεχνική βάση, αλλά και στους οδηγούς. Στις ώρες αιχμής η συγκοινωνία καταρρέει. Οι οδηγοί πολλές φορές γίνονται στόχος για τα χάλια της συγκοινωνίας, οι τεχνίτες εφευρίσκουν πατέντες για να κρατήσουν τα σαράβαλα αξιόμαχα, όλες οι ειδικότητες κοπιάζουν για να βγει ακόμα και αυτό το λειψό συγκοινωνιακό έργο.
Η κυβέρνηση προχωρά ολοταχώς στην ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ μέσα από το πέρασμα γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, δείχνοντας ότι αυτό που την ενδιαφέρει είναι να μειωθεί η κρατική επιδότηση και αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που αυτό έχει στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και κατ' επέκταση στην καθημερινότητα της ζωής του λαού. Την ίδια περίοδο, στο ΜΕΤΡΟ μετράμε νέες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου. Και εμείς περιμένουμε ατελείωτα λεπτά στις στάσεις, στριμωχνόμαστε σαν σαρδέλες στα λεωφορεία -γεγονός που μας προσβάλει- ή πληρώνουμε (όποιος έχει) τα κόμιστρα του ταξί.
Για όλα αυτά υπάρχει υπεύθυνος: Η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με κριτήριο όχι την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, αλλά τη συμβολή τους στην καπιταλιστική κερδοφορία δημιουργεί εκρηκτικά προβλήματα. Οι συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής είναι χειροπιαστές τόσο για τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ, όσο και για το λαό που τα έχει ανάγκη.
Αυτή την πολιτική ακολούθησε τα προηγούμενα χρόνια και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στις ίδιες ράγες κινείται και η ΝΔ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου