Επιλογή γλώσσας

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020

«Τα λεωφορεία που αγόρασε ο Δ.Θεσσαλονίκης είχαν αποσυρθεί λόγω παλαιότητας από το Δ. Λειψίας»


Πριν λίγες μέρες εκπρόσωποι της κυβέρνησης, του δήμου Θεσσαλονίκης και του ΟΑΣΘ φωτογραφίζονταν στα 50 λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος από τη Λειψία για να αποσυμφορήσει – λέει - με ασφάλεια (???) τις αστικές συγκοινωνίες λόγω του κορωνοϊού. Προχθές ένα από αυτά έπιασε φωτιά, όπως καταγγέλθηκε από τη συνδικαλιστική παράταξη των εργαζόμενων (ΔΑΣ) που στηρίζεται από το Π.Α.ΜΕ. (Δεν ευλογούμε τα γένια μας. Απλά επισημαίνουμε ποιος είχε τα κότσια και ποιοι σιώπησαν εντός του ΟΑΣΘ).

Οι δικαιολογίες του Δήμου ότι φταίει ότι το λεωφορείο «ανέβηκε» στο Χορτιάτη (και δεν περιορίστηκε, κατά τη σύμβαση, στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης) φέρνει δάκρυα. Και από το «γελοίον» της δικαιολογίας αλλά και από τη συνειδητοποίηση ποιοι και με ποια πολιτική «εκπροσωπούν» τους δημότες της πόλης. Δηλ. αν το λεωφορείο κυκλοφορούσε π.χ. στην οδ. Εγνατίας δεν θα έπιανε φωτιά? Ή ευθύνεται αυτός που το «ανέβασε» εκεί και όχι η κατάσταση των λεωφορείων.

Της ίδιας (ανύπαρκτης) αξίας είναι και οι δικαιολογίες της διοίκησης του ΟΑΣΘ που αναλώνεται σε «δοξολογία» της κυβέρνησης και του Υπουργού Μεταφορών (που λάμπει, τώρα, δια της απουσίας του) μιλώντας για «ανάταξη» των αστικών συγκοινωνιών. Μπερδεύοντας την «ανάταξη» με την ανάφλεξη.

Το ότι η δήμος «πετάει το μπαλάκι» των ευθυνών στον ΟΑΣΘ δεν απαλλάσσει κανέναν από τις ευθύνες του.

Τα προβλήματα με τα συγκεκριμένα λεωφορεία ήταν σε όλους γνωστά. Επισημάνθηκαν και από εργαζόμενους και μέσα στο δημοτικό συμβούλιο :

Αποσύρθηκαν λόγω παλαιότητας από το Δήμο Λειψίας.

Τα παράθυρα τους δεν ανοίγουν (όταν οι λοιμωξιολόγοι επιμένουν για αερισμό των χώρων συνωστισμού).

Έχουν μόνο δύο πόρτες προκαλώντας συνωστισμό στην άνοδο και κάθοδο των επιβατών.

Δεν έχουν κλιματισμό (ο οποίος αν προστεθεί για το καλοκαίρι εκτός από επιβάρυνση του κόστους θα σημάνει και επιβάρυνση του – ήδη μικρού - κινητήρα).

Οι κινητήρες είναι μικρής ιπποδύναμης, ακατάλληλοι για τις ανηφόρες της πόλης, μπορεί να προκαλέσουν κι’ άλλα προβλήματα ή αναφλέξεις. Η σκέψη να αποσυρθούν από «ανηφόρες» π.χ. 40 Εκκλησιές και να διατεθούν στις δυτικές συνοικίες σημαίνει ότι οι κάτοικοι της (ήδη υποβαθμισμένης) δυτικής Θεσσαλονίκης, είναι πολίτες Β’ κατηγορίας?

Το χειρότερο είναι ότι ο δήμος συμφώνησε με τον ΟΑΣΘ, ο έλεγχος, συντήρηση και επισκευή των συγκεκριμένων λεωφορείων (αργότερα όλων) ανατίθεται σε ιδιωτική εταιρία. ΚΙΝΔΥΝΟΣ – ΘΑΝΑΤΟΣ !!!

Ερώτημα : Τι θα γίνει με τα υπόλοιπα 49 λεωφορεία ? Θα ελεγχθούν ? Θα μπουν στη κυκλοφορία ? Κι’ αν βγουν τεχνικώς ακατάλληλα (όχι βέβαια από ιδιωτικά συνεργεία), ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο και τη ζημιά (άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ)?

Τι θα γίνει με τις υπόλοιπες συμφωνίες που συζητά (ή έχει ήδη κλείσει και θα τις μάθουμε από τα ΜΜΕ) ο δήμαρχος με το δήμο Λειψίας και αφορούν (κατά δήλωση του) την ανακύκλωση, το σύστημα στάθμευσης, τη παραγωγή ενέργειας ? Γιατί ο δήμαρχος δεν απαντά στις επανειλημμένες ερωτήσεις μας ?

Όταν στον ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ (με όλες τις κυβερνήσεις) αμαρτωλό και τραγικό ΟΑΣΘ, σε συνθήκες πανδημίας συνωστίζονται επικινδύνως, σαν «σαρδέλες», χιλιάδες επιβάτες, όταν όχι μόνο αυτοί αλλά και οι επιστήμονες ονοματίζουν τις αστικές συγκοινωνίες σαν «βόμβα υπερμετάδοσης» του κορωνοϊού, χρειάζεται επιτέλους να ειπωθούν αλήθειες, να υπάρξουν προτάσεις και ΆΜΕΣΗ δράση.

Να σταματήσει ο δήμος το παραμύθι ότι ευαισθητοποιήθηκε από τη πανδημία και γι’ αυτό οδηγήθηκε στην αγορά των λεωφορείων από τη Λειψία. Κατά δήλωση του δημάρχου στο δημοτικό συμβούλιο, η συμφωνία έκλεισε τον Σεπτέμβρη 2019, πριν εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα στη Κίνα. Το ίδιο παραμύθι αναπαράχθηκε από τη κυβέρνηση που με μια φωτογραφική ΠΝΠ επέτρεψε στο δήμο να χρησιμοποιήσει για την αγορά κονδύλια που προορίζονταν μόνο για καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμό από τη δημοτική φορολογία των δημοτών (ανταποδοτικά τέλη).

Κατά δήλωση του δημάρχου η συμφωνία αυτή είναι το πρώτο βήμα (όχι για τον κορωνοϊό) αλλά για την εμπλοκή του δήμου στις αστικές συγκοινωνίες που είναι αποκλειστικά ευθύνη του κράτους (βλ. δημοτικοποίηση). Που με τη σειρά του θα χρησιμοποιηθεί σαν το όχημα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών καθώς κανένας δήμος δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ούτε τις σημερινές οικονομικές ανάγκες. Πολύ περισσότερο τις ανάγκες της αστικής συγκοινωνίας. Οι συμπράξεις με τους ιδιώτες είναι στα σκαριά.

Άλλωστε αυτή τη πορεία (δημοτικοποίηση =>ιδιωτικοποίηση) νομοθέτησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2018 επικυρώνοντας την ευρωενωσιακή οδηγία για υποχρεωτική εμπλοκή ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες. Είναι ο ίδιος ΣΥΡΙΖΑ (και η δημοτική παράταξη του) που δήθεν «αντιπολιτευτικά» επιμένει στην «δημοτικοποίηση» (βλ. ιδιωτικοποίηση) και ξεκίνησε τη μπίζνα με την εκχώρηση λεωφορειακών γραμμών στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ που σήμερα συνεχίζει η Ν.Δ. Πολύ όψιμη, λοιπόν, η ανησυχία του ΣΥΡΙΖΑ. Τη δική του πολιτική υλοποιεί η ΝΔ, την ίδια πολιτική υπόσχεται και για τη κυβέρνηση της «δεύτερης φοράς αριστεράς» (ο θεός να την κάνει).

Τι πρέπει να γίνει σήμερα :

Να ελεγχθούν άμεσα, πριν μπουν στη κυκλοφορία, τα ακατάλληλα λεωφορεία της Λειψίας, από συνεργεία του ΟΑΣΘ και όχι από ιδιώτες. Όσα βγουν επικίνδυνα να επιστραφούν στη Λειψία με επιστροφή του τιμήματος τους. Το κόστος επισκευής – συμπλήρωσης (τουλάχιστον ανοιγόμενα παράθυρα, κλιματισμός κλπ) και τελικά το συνολικό κόστος τους (και της αγοράς) να καταλογιστεί στο κράτος αποζημιώνοντας το δήμο Θεσσαλονίκης (για τη συνενοχή της κυβέρνησης στις απαράδεκτες ενέργειες του δήμου Θεσσαλονίκης).

Να επισκευασθούν άμεσα από το ΟΑΣΘ όσα λεωφορεία χρειάζονται λίγες και σχετικά φθηνές παρεμβάσεις, να κυκλοφορήσουν άμεσα. Κάθε καθυστέρηση ανοίγει κομμάτια αγοράς στους ιδιώτες.

Να προγραμματίσει και χρηματοδοτήσει η κυβέρνηση άμεσο πρόγραμμα αγοράς νέων λεωφορείων με βάση τις ανάγκες του ΟΑΣΘ. (Μπορεί να περικόψει κονδύλια από τα δισεκατομμύρια που δίνει σε μεγάλες επιχειρήσεις, στις τράπεζες, να φορολογήσει επιτέλους του εφοπλιστές κλπ).

Να ξεχάσει η κυβέρνηση τις σκέψεις της να επιβαρύνει το λαό με νέες αυξήσεις του εισιτηρίου.

Να αποκοπεί κάθε δρόμος για εμπλοκή ιδιωτών και δήμων στις αστικές συγκοινωνίες. Είναι επικίνδυνος δρόμος, όπως δείχνει και το τελευταίο περιστατικό και τόσα άλλα.

ΤΕΛΟΣ

Να επιταχθούν άμεσα (χωρίς καμιά αποζημίωση) ιδιωτικά λεωφορεία (ΚΤΕΛ ή άλλων) για να χρησιμοποιηθούν στις ανάγκες της αστικής συγκοινωνίας της πόλης, να σταματήσει η επικίνδυνη (και λόγω πανδημίας) «σαρδελοποίηση» των επιβατών.

Είναι μία πρόταση που δεν μπορεί να αρνηθεί κανένας που έχει έστω και την ελάχιστη ευαισθησία απέναντι στην ασφάλεια της υγείας των κατοίκων της πόλης. Δεν μπορεί να την αρνηθεί κανένας που δεν θέλει να στήνονται κερδοφόρες «μπίζνες» (όπως και με την ιδιωτική υγεία) στις πλάτες του λαού και με αφορμή τους τεράστιους κινδύνους για την υγεία του.

 

 

1 σχόλιο:

  1. Άλλωστε αυτή τη πορεία (δημοτικοποίηση =>ιδιωτικοποίηση) νομοθέτησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2018 επικυρώνοντας την ευρωενωσιακή οδηγία για υποχρεωτική εμπλοκή ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες. Είναι ο ίδιος ΣΥΡΙΖΑ (και η δημοτική παράταξη του) που δήθεν «αντιπολιτευτικά» επιμένει στην «δημοτικοποίηση» (βλ. ιδιωτικοποίηση) και ξεκίνησε τη μπίζνα με την εκχώρηση λεωφορειακών γραμμών στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ που σήμερα συνεχίζει η Ν.Δ. Πολύ όψιμη, λοιπόν, η ανησυχία του ΣΥΡΙΖΑ. Τη δική του πολιτική υλοποιεί η ΝΔ, την ίδια πολιτική υπόσχεται και για τη κυβέρνηση της «δεύτερης φοράς αριστεράς» (ο θεός να την κάνει). .......Είπαμε η ΑΡΙΣΤΕΡΑ είναι ...πολύ μεγάλη.... τα καλύτερα πλυντήρια του Καπιταλισμού. Μαζί με όλα τα εξαπτέρυγά της Λαφαζάνηδες Μανιαδάκηδες και σία..... ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου