Όπως σημείωσε το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, «oι δηλώσεις του εφοπλιστή Λασκαρίδη και η αμηχανία του υπουργού της ΝΔ, κ. Πλακιωτάκη, είναι σοκαριστικές μεν, αναμενόμενες δε, από τη στιγμή που οι ελληνικές κυβερνήσεις είναι όντως το πολιτικό προσωπικό των εφοπλιστών και των άλλων μερίδων του κεφαλαίου».
Η κυνική ομολογία του εφοπλιστή για τις σχέσεις του κεφαλαίου με τις ελληνικές κυβερνήσεις, και η αμηχανία του Υπουργού Ναυτιλίας έγιναν στο πλαίσιο ενός ντοκιμαντέρ, που με τρόπο που δεν θα σχολιάσουμε στο παρόν κείμενο, προβάλλει την ανάγκη “πράσινων” αλλαγών στη ναυτιλία και τις σφοδρές επιχειρηματικές και γεωπολιτικές κόντρες που τις συνοδεύουν.
Ο σχολιασμός από τις υπόλοιπες αστικές δυνάμεις και μερίδα των ΜΜΕ επικέντρωσε στο πόσο “ανίκανος” είναι ο Υπουργός και η Κυβέρνηση που ανέχεται έναν εφοπλιστή να «έχει χεσμένο τον Πρωθυπουργό», προβάλλοντας ότι έτσι «υποτιμάτε το τι έχει κάνει η πολιτεία για την ναυτιλία».
Θα πρωτοτυπήσουμε και θα πούμε ότι ο εφοπλιστής “αδικήθηκε”! Λίγα λεπτά πριν το συγκεκριμένο απόσπασμα δηλώνει «η ελληνική κυβέρνηση στο 99% των περιπτώσεων κάνει ό,τι της πει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και αυτό είναι καλό»!
Ας δούμε λοιπόν ορισμένα στοιχεία για το “πλαίσιο” που έχουν διαμορφώσει οι ελληνικές κυβερνήσεις για να ικανοποιούν τα συμφέροντα των εφοπλιστών:
· Στην πρώτη συνάντησή του ως Υπουργός Ναυτιλίας με τους ναυτιλιακούς συντάκτες, ο κ. Πλακιωτακης έλεγε ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι μπορεί ώστε να ενισχύσει την ανανέωση του εφοπλιστικού στόλου, ανάγκη που προβάλλει ακόμα πιο επιτακτικά λόγω αλλαγών στη χρήση των καυσίμων. Βέβαια δεν ξεκινά από το μηδέν… Ο κ. Σαντορινιός, αρμόδιος υφυπουργός της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, δήλωνε ότι θα δρομολογηθούν ευνοϊκές δανειοδοτήσεις του ελληνικού δημοσίου προς τους εφοπλιστές, καθώς και ΣΔΙΤ γι’ αυτόν τον σκοπό.
· Το καλοκαίρι του 2020 η κυβέρνηση έφερε νομοσχέδιο που ουσιαστικά επιτρέπει στους εφοπλιστές των ποντοπόρων πλοίων να μην εφαρμόζουν κλαδικές συμβάσεις, αλλά τα “διεθνή κρατούντα”… Σύμφωνα με αυτά ένας ναύτης παίρνει βασικό μισθό 625 ευρώ και αν θέλει να πάρει πάνω από 1.000 πρέπει να δουλέψει πάνω από 100 ώρες υπερωρία!
· Μέσα σε συνθήκες πανδημίας η κυβέρνηση μείωσε στο 50% τις οργανικές συνθέσεις στα πλοία και αύξησε το όριο ηλικίας των πλοίων στην ακτοπλοΐα, διαμορφώνοντας ακραίες συνθήκες εντατικοποίησης για τους ναυτεργάτες, αυξάνοντας τον κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, όπως επιβεβαιώνουν ανάμεσα σε άλλα και τα συνεχόμενα εργατικά ατυχήματα στα πλοία.
Αν κάτι ακόμα “έλαμψε” με τις δηλώσεις του συγκεκριμένου εφοπλιστή είναι ο “πατριωτισμός” και η “ευεργεσία” των εφοπλιστών, σε σημείο μάλιστα που έκανε άλλους εφοπλιστές να “θιχτούν”… Αυτό που “κρύβεται”, όμως, είναι ότι τα δεκάδες δισ. κερδών τους, που παρέλασαν ως στοιχεία και στο συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, οφείλονται στην άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών. Για να μπορούν οι Έλληνες εφοπλιστές να “ρίξουν” στη θάλασσα, από το 1990 μέχρι το 2020, 1.512 νέα πλοία έπρεπε από το 1998 μέχρι το 2018 η ανεργία στους Έλληνες ναυτεργάτες να αυξηθεί κατά 47,11%. Έπρεπε να μην υπογράφουν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στα ποντοπόρα από το 2010.
Έπρεπε, επιπλέον, στον ούριο άνεμο της ελληνικής ναυτιλίας να φυσήξει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που χωρίς ντροπή τώρα βγαίνει στα κεραμίδια για τις σχέσεις εφοπλιστών με την κυβέρνηση. Έπρεπε δηλαδή να διατηρήσει όλα τα προκλητικά προνόμια στους εφοπλιστές που κατοχυρώνονται με το άρθρο 107 του Συντάγματος, που μόνο το ΚΚΕ ζητά την κατάργησή τους. Έπρεπε να ενσωματώσει στην ελληνική νομοθεσία την ευρωπαϊκή οδηγία 2105/1794 που απελευθέρωσε τις ομαδικές απολύσεις στα καράβια! Έπρεπε να πάρει τα “συχαρίκια” από την ΕΕ, αφού με νόμο κατέστησε υποχρεωτική την εξόφληση μόνο του βασικού μισθού στην ακτοπλοΐα και όχι των «πάσης φύσεως απολαβών», που ουσιαστικά αποτελούν σημαντικό μέρος των απολαβών για τους ναυτεργάτες. Έπρεπε την ίδια ώρα που “μάτωνε” τον ελληνικό λαό στη φορολογία να δίνει στους εφοπλιστές αφορολόγητο πετρέλαιο και να τους “αναγκάζει” σε εθελοντική φορολογία 40 εκατομμυρίων.
Λίγη ντροπή δεν βλάπτει.
Καλή αρχή Οδηγητή
Ο εξαρτημένος ελληνικός καπιταλισμός έχει τόσο πολύ αδυνατήσει που έχει μετατραπεί στον αδύνατο κρίκο της ιμπεριαλιστικής αλυσίδας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ενώ ο επιθανάτιος ρόγχος ακούγεται όλα και πιο δυνατά, αναζητείται ο νεκροθάφτης που θα τον απαλλάξει από τα βάσανα και τις οδύνες της άχαρης ζωής του.
Ένας νεκροθάφτης που θα έχει μελετήσει την εμπειρία της μεγάλης Οκτωβριανής επανάστασης, αλλά και το ζωογόνο λενινιστικό έργο, ειδικά την μπροσούρα του μεγάλου επαναστάτη για τον Ιμπεριαλισμό.https://www.kordatos.org/ergatoktono-nomosxedio-xatzidaki/...... Το ΚΚΕ υπάρχει αποκατέστησε πλήρως τα Μπολσεβίκικα χαρακτηριστικά μετά το 1991...γνωρίζουμε πως καταστράφηκε η Κ.Δ απο την οπορτουνιστική αντεπανάσταση μετά το 1935 και η ΕΣΣΔ μετά το 1953. Επίσης μελετήσαμε το Αθάνατο έργο του ΛΕΝΙΝ για τον Ιμπεριαλισμό που ...δεν πάγωσε στον χρόνο.. και είναι ζωντανό και επίκαιρο όσο ποτέ.https://laikhexousia.blogspot.com/2015/10/blog-post_2.htmlhttps://cognoscoteam.gr/1882-%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%80%CE%B7%CF%82-%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%BB%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B2/ Ετσι λοιπόν με την χώρα μας στο Ιμπεριαλιστικό στάδιο με σχέσεις αλληλεξάρτησης στα πλαίσια της ανισόμετρης ανάπτυξης με ενδιάμεση θέση στην Ιμπεριαλιστική πυραμίδα Κοινωνική συμμαχία σε Αντικαπιταλιστική Αντιμονοπωλιακή πορεία διεκδικώντας προσωρινά μέτρα ανακούφισης και μέσα απο την ιδεολογική πάλη και ζύμωση Εξοδος απο την Ε.Ε με Κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής ξήλωμα του καπιταλιστικού κέρδους και δικτατορία του προλεταριάτου. Με αυτή την Λενινιστική γραμμή η Κ.Δ και μετά το 1935 στο τελείωμα του Ιμπεριαλιστικού πολέμου το 1945 θα είχαν αποσπαστεί πολύ περισσότερες χώρες απο τον καπιταλισμό και στην χώρα μας ο λαός θα είχε διεκδικήσει την εξουσία τον ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1944 σε επαναστατικές συνθήκες με τον συσχετισμό στα Βαλκάνια συντριπτικό και σίγουρα δεν θα είχαμε ηττηθεί σε όλη την χώρα. Η Ευρωκομουνιστική γραμμή των ...σταδίων... κατέστρεψε τα πάντα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ