Επιλογή γλώσσας

Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021

Ασφυκτικός έλεγχος των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών

 
Το νομοσχέδιο για την Παιδεία, που παρουσιάστηκε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο, προβλέπει ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών και παραπέρα κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, που θα εντείνουν τις μορφωτικές ανισότητες.

Οι νέες μεθοδεύσεις του υπουργείου Παιδείας για εφαρμογή της αξιολόγησης με κριτήρια άκρως αντιπαιδαγωγικά, πρέπει να απορριφθούν μαζικά από τον κόσμο της Εκπαίδευσης, όπως απαντήθηκαν και οι προηγούμενες απόπειρες. Γιατί στο υποκριτικό σύνθημα της κυβέρνησης "αυτός που αξιολογεί, αξιολογείται", πρέπει να αντιπαρατεθεί η ανάγκη "αυτός που μορφώνει, πρέπει να βοηθιέται ουσιαστικά".

Η προώθηση της “αυτονομίας” της σχολικής μονάδας όχι μόνο δεν βοηθά τους εκπαιδευτικούς να κάνουν καλύτερα το μάθημά τους, αλλά δεσμεύει ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής λειτουργίας στις υπάρχουσες κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες, δημιουργώντας σχολεία πολλών ταχυτήτων.

Το βασικό ζήτημα σήμερα είναι να παρθούν ουσιαστικά μέτρα, για να εντοπιστούν επιστημονικά όλα τα μαθησιακά κενά, οι ψυχοσωματικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας. Αυτό δεν το κάνει η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας, ούτε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι είναι κούφια τα λόγια του υπουργείου Παιδείας ότι “το διά ζώσης μάθημα είναι αναντικατάστατο”, αφού την ίδια στιγμή διατηρεί τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών, ενώ διαθέτει πακτωλό χρημάτων για την προώθηση εφήμερων και ληξιπρόθεσμων δεξιοτήτων που έχει ανάγκη το κεφάλαιο. Άλλωστε, οι αρνητικές συνέπειες από την προώθηση τέτοιων δεξιοτήτων -με ταυτόχρονη υποβάθμιση της γενικής μόρφωσης- είναι ήδη εντοπισμένες από τον κόσμο της Εκπαίδευσης, όπως επίσης έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της στην κοινωνικοποίηση της νέας γενιάς η εντεινόμενη στροφή στις ψηφιακές δεξιότητες.

Το βασικό ζήτημα σήμερα είναι να δημιουργηθούν σχολικά βιβλία που θα αναπτύσσουν την αγάπη για τη γνώση, θα καλλιεργούν την αντίληψη ότι η αλήθεια είναι αντικειμενική και μπορεί να κατακτηθεί από τον άνθρωπο για να ερμηνεύσει και να αλλάξει τον κόσμο. Και αυτά τα βιβλία να είναι δωρεάν, ίδια και ενιαία για όλα τα παιδιά. Από αυτήν την άποψη, παραπέρα ερωτήματα προκαλούν οι ανακοινώσεις για το πολλαπλό βιβλίο για το αν τελικά θα εξασφαλίζεται η δωρεάν παροχή του.

Η εξέλιξη των επιστημών σήμερα δίνει τη δυνατότητα και απαιτεί ένα σχολείο που θα παρέχει σε όλους τους μαθητές τις ίδιες μορφωτικές αφετηρίες, που θα απαντά στις νέες προκλήσεις της γνώσης, της ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνολογίας, που απαιτούν υψηλό μορφωτικό επίπεδο και σύγχρονες ικανότητες. Που θα στηρίζει ουσιαστικά τους εκπαιδευτικούς στον εκπαιδευτικό και διαπαιδαγωγητικό τους ρόλο.

Σήμερα η πάλη για ένα τέτοιο σχολείο, “στο ύψος των ονείρων και των ανθρώπων”, προϋποθέτει την εναντίωση στις αντιδραστικές ρυθμίσεις που κλιμακωτά φέρνουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και η τωρινή κυβέρνηση της ΝΔ που συνεχίζει στην ίδια πολιτική της ολομέτωπης επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και αντιστρατεύεται ακόμα περισσότερο την ανάγκη για υψηλού επιπέδου, σύγχρονη ολόπλευρη μόρφωση για όλους, χωρίς διακρίσεις.

Το ΚΚΕ απορρίπτει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και καλεί σε θέση μάχης τον κόσμο της Εκπαίδευσης, όλο τον λαό, για να μην περάσουν οι αρνητικές αλλαγές.

Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου