Επιλογή γλώσσας

Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021

Η «Αξιολόγηση»: Έργα και ημέρες της κυρίας Κεραμέως

 
Βασικές παράμετροι μιας αξιολόγησης είναι ποιος αξιολογεί, ποιον αξιολογεί και γιατί τον αξιολογεί. Η κάθε αξιολόγηση, επομένως, πέραν από τις σχετικές αναφορές στις συμπάθειες ή αντιπάθειες, στις συναλλαγές, στις ίντριγκες και στη συμμόρφωση των κατευθυντήριων γραμμών, δεν στερείται ιδεολογικού και κοινωνικού πρόσημου. Τι εννοώ; Ας θεωρήσουμε για παράδειγμα ότι αξιολογώ (ποιος) την Υπουργό Παιδείας (ποιον) με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας(γιατί). Παραθέτω ως αξιολογικά κριτήρια τις πολιτικές αποφάσεις της συγκεκριμένης Υπουργού:

1.Εκμεταλλεύθηκε την πανδημία για να τσακίσει και τη δημόσια παιδεία και τους νέους ανθρώπους. Με αίθουσες προκάτ 27 και πάνω ατόμων και συνωστισμούς, ελλείψεις καθηγητών, προσωπικού καθαρισμού των σχολείων παγουρίνο και μάσκες – αλεξίπτωτα και αντισηπτικά καθ’ οδόν επιδίωξε να καλύψει την επιλογή της για τη δημόσια παιδεία και υγεία.

2. Από την αρχή της πανδημίας εκτελεί συμβόλαια, μακριά από την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία. Συμβόλαια με τους ιδιοκτήτες μεγάλων σχολικών συγκροτημάτων, συμβόλαια με τους ιδιοκτήτες «κολεγίων», συμβόλαια με μικρά και μεγάλα συμφέροντα και ακόμα χειρότερα.

3. Συγκεκριμένα εξίσωσε τα ιδιωτικά κολλέγια με τα δημόσια πανεπιστήμια και ταυτόχρονα έσπευσε να εξασφαλίσει πελατεία σε αυτά, μειώνοντας δραματικά αριθμό εισακτέων με τις ΕΒΕ.

4. Φέρθηκε με εμπάθεια σε αυτά τα παιδιά της που ζουν στο άγχος και στην ανασφάλεια. Άφησε τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών στο έλεος της Webex.

5. Άφησε χωρίς πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση χιλιάδες φτωχά παιδιά χωρίς υπολογιστή ή σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα παιδιά αυτά που έχασαν τη δυνατότητα να ζουν φυσιολογικά την εκπαιδευτική διαδικασία, να αλλάζουν παραστάσεις, να αθλούνται, να χαβαλεδιάζουν, να πάνε πενταήμερη, τα παιδιά που ξέχασαν να ζουν. Αυτά τα παιδιά....

6. Όχι μόνον δεν στελέχωσε σχολεία, ιδιαίτερα της επαρχίας, με εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά προχώρησε σε συγχωνεύσεις που οδηγούν σε μαρασμό και απαξίωση. Για να «αντιμετωπίσει» τα κενά για τα οποία το ίδιο το Υπουργείο είναι υπεύθυνο, προχωρά σε συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, στοιβάζοντας ακόμα περισσότερους μαθητές στις ήδη συνωστισμένες αίθουσες.

7. Έστειλε μαθητές και εκπαιδευτικούς να κάνουν μάθημα σε κοντέινερ, τα οποία εκτός από ανθυγιεινά είναι και εξαιρετικά επικίνδυνα όπως φάνηκε στην πρόσφατη κακοκαιρία.

8. Προχώρησε στην άγρια καταστολή, καταργώντας το Πανεπιστημιακό Άσυλο, θεσπίζοντας την Πανεπιστημιακή Αστυνομία σε κοινή συνέντευξη με τον αποτυχημένο Υπουργό «προστασίας του Πολίτη»!!! και έκανε χρήση άγριας βίας και χημικών στις διαμαρτυρίες των μαθητών, των φοιτητών και των δασκάλων τους.

9. Υποβαθμίζοντας τις άθλιες υποδομές των σχολικών συγκροτημάτων, τα αλλοπρόσαλλα προγράμματα, τις δραματικές ελλείψεις προσωπικού, την αφάνταστη ταλαιπωρία των αναπληρωτών, τις δυσλειτουργίες για τις οποίες φταίει το ίδιο το Υπουργείο και η πολιτική του επιμένει να ψαρεύει στα θολά νερά της αξιολόγησης Επιχειρεί να προχωρήσει στην αξιολόγηση χωρίς να διασφαλίζει τα απολύτως αναγκαία.

10. Με την εισαγωγή της «τράπεζας θεμάτων» και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και ανοίγει περισσότερο την ψαλίδα των κοινωνικών ανισοτήτων, πλήττοντας κυρίως τις λαϊκές οικογένειες.

11. Στον τομέα του πνεύματος συνεργασίας ο βαθμός είναι μηδέν καθώς η έλλειψη είναι παντελής. Δεν συνομιλεί διόλου με τους στυλοβάτες της εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς, αλλά αντίθετα σε κάθε ευκαιρία τους διαβάλει, τους διασύρει, τους οδηγεί στα δικαστήρια και τους δέρνει στους δρόμους.

12. Προχώρησε σε αντιμεταρρύθμιση και οπισθοδρόμηση καταργώντας την Τέχνη και την Κοινωνιολογία από τη Β/θμια εκπαίδευση, προκειμένου να ικανοποιήσει την ακροδεξιά πτέρυγα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Το υπουργείο Παιδείας εκτελεί κατά γράμμα τις εντολές του ΟΟΣΑ και του PISA στον δρόμο της νεοφιλελευθεροποίησης και της απορρύθμισης της δημόσιας Παιδείας, διαιωνίζοντας την υποχρηματοδότηση της και τον μαρασμό της. Οι κατευθύνσεις της πολιτικής αυτής είναι βαθιά ταξικές και παρακολουθούν με μεγάλη συνέπεια τις εντολές του κεφαλαίου και προφανώς σε αυτούς δίνουν εξετάσεις καθημερινά. Αυτοί είναι ευχαριστημένοι από την απόδοση τους. Τους αξιολογούν με μεγάλο βαθμό. Εμείς οι πολλοί όμως τους θεωρούμε ακατάλληλους και επικίνδυνους. Με την έννοια αυτή η κάθε αξιολόγηση έχει ταξικό πρόσημο και εξαρτάται από ποιοι αξιολογούν και γιατί.

 Σπύρου Τζόκα πανεπιστημιακού – Συγγραφέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου