08/12/65 πχ
Γεννήθηκε ο ρωμαίος λυρικός ποιητής, Κουίντος Οράτιος Φλάκος, γνωστότερος ως Οράτιος (Ωδές)
08/12/1859
Πεθαίνει ο Βρετανός συγγραφέας Τόμας ντε Κουίνσι.
08/12/1886
Γεννιέται ο Μεξικανός ζωγράφος Ντιέγκο Ριβέρα.
08/12/1903
Πεθαίνει ο Βρετανός φιλόσοφος και κοινωνιολόγος Χέρμπερτ Σπένσερ, συνιδρυτής του περιοδικού Economist.
08/12/1911
Γεννιέται ο ποιητής Νίκος Γκάτσος.
08/12/1940
Στο πλαίσιο της αντεπίθεσης στο αλβανικό μέτωπο, ο ελληνικός στρατός μπαίνει στο Αργυρόκαστρο.
08/12/1940
Γεννήθηκε ο ηθοποιός Θύμιος Καρακατσάνης
08/12/1944
Η γενική απεργία συνεχίστηκε στην Αθήνα και τον Πειραιά με απόλυτη επιτυχία, ενώ εκδηλώσεις και απεργίες αλληλεγγύης πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα.
Η Καισαριανή δέχτηκε γενικευμένη επίθεση με αεροπλάνα
08/12/1949
Οι Κινέζοι αστοί εθνικιστές εγκαταλείπουν την κυρίως χώρα, μεταφέροντας την έδρα τους στη Φορμόζα (Ταϊβάν).
08/12/1962
Συνέρχεται στην Αθήνα το Β' Πανελλαδικό Συνέδριο της ΕΔΑ (8-15/12/1962).
08/12/1966
Στη διάρκεια καταιγίδας βυθίζεται στα νερά της Φαλκονέρας το πλοίο «Ηράκλειο», με αποτέλεσμα το θάνατο 273 ανθρώπων, πληρώματος και επιβατών.
08/12/1969
Αεροσκάφος της «Ολυμπιακής» τύπου «DC-6», εκτελώντας την πτήση Χανιά - Αθήνα, προσκρούει λόγω σφοδρής κακοκαιρίας σε λόφο κοντά στην Κερατέα. Από τους 86 επιβάτες και το πενταμελές πλήρωμα δε σώθηκε κανείς.
09/12/1970
Πεθαίνει, ο Σοβιετικός Αρμένιος αεροναυπηγός Αρτέμ Μικογιάν, σχεδιαστής πολλών από τα αεροσκάφη τύπου MIG. Για την προσφορά του τιμήθηκε, μεταξύ άλλων, με τον τίτλο «Ήρωας της Σοσιαλιστικής Εργασίας», «Ήρωας της Σοβιετικής Ένωσης», με το Κρατικό Βραβείο «Στάλιν» και «Λένιν», κ.α.
08/12/1974
Πραγματοποιείται στην Ελλάδα δημοψήφισμα για το πολιτειακό, με το 69,2% να ψηφίζει υπέρ της αβασίλευτης δημοκρατίας.
Ο ελληνικός λαός λέει «Οχι» στη μοναρχία
08/12/1980
Ο Τζον Λένον δολοφονείται στη Νέα Υόρκη από τον Μαρκ Ντέιβιντ Τσάπμαν.
ο Οράτιος. Μεγάλος Λατίνος ποιητής, ο μεγαλύτερος λυρικός της εποχής του Αυγούστου, αλλά και εξαίρετος χειριστής του δακτυλικού εξάμετρου. Ταπεινής καταγωγής (εγγονός δούλων) γεννήθηκε στην Απουλία της μεσημβρινής Ιταλίας. Ο πατέρας του ήταν απελεύθερος, είχε ένα κτήμα και έκανε το επάγγελμα του εισπράκτορα.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://gkagkarin.blogspot.com/2022/12/blog-post_257.html
Σαν σήμερα, 8 Δεκέμβρη 1947, το μοναρχοφασιστικό κράτος εκτελεί (δολοφονεί) την πρώτη γυναίκα στην Πελοπόννησο, την 27χρονη Αθηνά Μπενέκου, την "Κόκκινη Δασκάλα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Αθηνά Μπενέκου γεννήθηκε στο χωριό Ζούπαινα Λακωνίας, το 1920. Στην περίοδο της Κατοχής ήταν Γραμματέας της Οργάνωσης"Εθνική Αλληλεγγύη" Λακωνίας και μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της ΕΑ.
Μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας διώχτηκε για την αντιστασιακή της δράση στην περίοδο της Κατοχής και αναγκαστικά βγήκε στο βουνό, καταδιωκόμενη.
Εκλέχτηκε μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής Λακωνίας του ΚΚΕ. Από το καλοκαίρι του 1947, ήταν αναπληρωματικό μέλος του Γραφείου Περιοχής Πελοποννήσου του ΚΚΕ. Το φθινόπωρο του 1947 πιάστηκε στην Τρίπολη, στη διάρκεια που εκπλήρωνε ειδική αποστολή του Αρχηγείου Πελοποννήσου, του ΔΣΕ.
Η δίκη της έγινε 1η Δεκέμβρη του 1947. Μέσα σε λίγες ώρες, καταδικάστηκε 6 φορές σε θάνατο από το Έκτακτο Στρατοδικείο Τρίπολης. Μετά από λίγες ημέρες, την οδήγησαν στο εκτελεστικό απόσπασμα. Απέρριψε περήφανα την πρόταση μετάνοιας, που της έκανε ο Βασιλικός Επίτροπος.
Εκτελέστηκε 8 Δεκέμβρη 1947.
1
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν σήμερα, 8 Δεκέμβρη 1966, το εφοπλιστικό έγκλημα του "Ηράκλειον": Το 1966, ο ανταγωνισμός στην ακτοπλοΐα ήταν έντονος, ιδιαίτερα στις γραμμές της Κρήτης. Ένας βασικός "παίκτης", ήταν η εταιρεία των αδελφών Τυπάλδου με τα πλοία "Ηράκλειον" και "Χανιά".
Η εταιρεία πρόβαλλε ως "ατού" την ταχύτητα των πλοίων, ιδιαίτερα του "Ηράκλειον". Ήταν το αγγλικό φορτηγό Λέστερσαϊρ, το οποίο είχαν αγοράσει οι Τυπάλδοι δύο χρόνια πριν (1964) και το είχαν μετατρέψει όπως-όπως σε φέρι-μποτ, ενα πλοίο κατασκευής του 1949 (17 ετών), το οποίο,αν και έκανε δρομολόγια επί ενάμιση χρόνο, δεν είχε αναγνωριστεί ακόμα ως Επιβατηγό-Οχηματαγωγό από το υπουργείο Ε.Ναυτιλίας!
Το προηγούμενο διάστημα είχαν σημειωθεί περιστατικά κατά τα οποία είχε πάρει αδικαιολόγητη κλίση ή είχε βλάβη στον καταπέλτη.
Το Δεύτερο Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης, είχε περιορισμένη ισχύ, μέχρι 30/11/1966. 1η Δεκέμβρη το πλοίο θα έπρεπε να σταματήσει να ταξιδεύει. Η εταιρεία πήρε παράταση μέχρι 10/12.
Η αναχώρησή 7/12 απο την Κρήτη για τον Πειραιά καθυστέρησε προκειμένου να προλάβει να επιβιβαστεί φορτηγό βάρους 25 τόνων. Στις 7.30 μ.μ, το "Ηράκλειον" ξεκίνησε από τη Σούδα. Είχε 71 μέλη πληρώματος και 212 επιβάτες. Ομως, επειδή τότε επιτρεπόταν να εκδίδονται εισιτήρια μέσα στο πλοίο, ήταν άγνωστο πόσοι επιβάτες επέβαιναν πραγματικά.
Στο Αιγαίο έπνεαν άνεμοι 8-9 μποφόρ. Την ίδια ώρα,ο ναύτης του πλοίου Δ.Οικονόμου "διαπιστώνει ότι τα αυτοκίνητα αλληλοεκτυπώντο ....εκινδύνευαν να ανατραπούν τα αυτοκίνητα με υψηλόν χαβαλέ". Ενημερώνει τη γέφυρα. Ωστόσο, το πλοίο συνεχίζει να ταξιδεύει,με αμείωτη ταχύτητα, όπως διαφήμιζε η εταιρεία.
Στη 1.10 μετά τα μεσάνυχτα, ανετράπη το φορτηγό, που είχε επιβαστεί λίγο πριν την αναχώρηση. Λίγα λεπτά αργότερα μετακινείται απότομα και μέσα σε ένα τέταρτο, 1.30-1.45, "Κτύπησε 3 φορές στη δεξιά και 3 φορές στην αριστερή πόρτα".
Τότε, ανοίγει ο δεξιός καταπέλτης και πέφτει στη θάλασσα. Αρχίζει να μπαίνει θαλασσινό νερό με δύναμη στο γκαράζ. Οι περισσότεροι επιβάτες κοιμόντουσαν στις καμπίνες και κανένας δεν τους ειδοποιεί για τον κίνδυνο.
Στις 2.12 ο ασύρματος εξέπεμψε το τελευταίο σήμα που ήταν μια λέξη: "ΒΥΘΙΖΟΜΑΙ". 3 λεπτά μετά, έπεσαν στη θάλασσα και τα τελευταία άτομα τα οποία δεν είχαν παγιδευτεί σε εσωτερικούς χώρους.
Σε λίγα λεπτά, το πλοίο ανατράπηκε παρασύροντας σε βάθος 600-800 μέτρων τους περισσότερους επιβαίνοντες.Οι διασωθέντες ήταν τελικά μόλις 47, ενώ πνίγηκαν 273 άνθρωποι.
Η κρατική μηχανή δεν είχε σχέδιο επέμβασης. Κανένα πολεμικό πλοίο δεν ήταν σε ετοιμότητα, με αποτέλεσμα τα πλοία να αποπλεύσουν για τον τόπο της τραγωδίας μετά από ώρες. Ολη τη νύχτα, οι ναυαγοί έμειναν αβοήθητοι να κολυμπάνε στα παγωμένα νερά του Αιγαίου, βλέποντας να πεθαίνουν δίπλα τους όσοι δεν άντεξαν την πολύωρη προσπάθεια παραμονής στην επιφάνεια.
2
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ένα απο τα τρία αεροσκάφη της ΠΑ (το πρώτο ξεκίνησε στις 7.20 π.μ) εμφανίστηκε και ο Κωνσταντίνος Γλύξμπουργκ, προκαλώντας την οργή ακόμα και του τύπου της εποχής. Μόλις 25 σοροί περισυνελέγησαν και κηδεύτηκαν.
Ο καθ' ύλην αρμόδιος υπουργός Ισίδωρος Μαυριδόγλου δεν παραιτήθηκε. Παρέμεινε στη θέση του ως την πτώση της κυβέρνησης Στεφανόπουλου και εμφανίστηκε ευδιάθετος και χαμογελαστός στη Βουλή, που συνήλθε εκτάκτως εξαιτίας της τραγωδίας.
Οι Τυπάλδοι δεν έβγαλαν ούτε ανακοίνωση για να εκφράσουν τη "συντριβή" τους. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αποφάσισε να διαθέσει στις οικογένειες των θυμάτων το ποσό των..100.000 δραχμών συνολικά -ούτε καν 500 δραχμές-για την κάθε οικογένεια θύματος!
Η δίκη άρχισε το 1968 στο Κακουργιοδικείο Πειραιά. Είχε προηγηθεί μια σειρά αποκαλύψεων σχετικά με βαρύτατες ευθύνες του Υπουργείου Ε.Ναυτιλίας στην έκδοση πλαστογραφημένων πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του σκάφους.
H απόφαση του δικαστηρίου βγήκε στις 21 Μαρτίου του ιδίου έτους. Με φυλάκιση από πέντε ως και επτά έτη τιμωρήθηκαν ο εκ των ιδιοκτητών του "Ηράκλειον" Xαράλαμπος Τυπάλδος, ο διευθυντής της εταιρείας, Παναγιώτης Κόκκινος και και δύο αξιωματικοί του πλοίου.
7 Δεκέμβρη, λίγο πριν βυθιστεί το "Ηράκλειον" κινηματογράφοι πρόβαλαν διαφημιστικό για τα σκάφη "Τυπάλδου", ως "τα πολυτελέστερα, τα ανετότερα και, φυσικά,τα ασφαλέστερα", με καλύτερο "το ασυναγώνιστον φέρι-μποτ Ηράκλειον, ταχύτητος 19 μιλλίων".
Μέχρι σήμερα, οι εφοπλιστές, αυτή η μάστιγα της Ελληνικής κοινωνίας, συνεχίζουν να τρωγοπίονουν στην πλάτη του εργατόκοσμου, με τις πλάτες όλων των δεξιών και "προοδευτικών" κυβερνήσεων του συστήματος.