Κάθε που τελειώνει μια χρονιά κι ο Κρόνος τραβάει μια αισθητή μαχαιριά στην πλάτη των παιδιών του, η πλειονότητα των θνητών σ' αυτό τον κόσμο δεν μπορεί ν' αποφύγει απολογιστικές σκέψεις. Και φανερές και απόκρυφες. Ετσι τα γεγονότα των τελευταίων ημερών του έτους μοιάζουν αναπόφευκτα με συμπυκνώσεις ή και συμβολικές περιλήψεις όσων προηγήθηκαν.
Το 2022 συμβολικά και πακτώνοντας όλη τη βαρβαρότητα, είτε άμεση είτε ύπουλη ενάντια στα παιδιά, σε μια εικόνα γίνεται ανατριχιαστικό. Στην πιο διασταλτική του οπτική ερμηνεία, ένα μπιμπερό στριμωγμένο ανάμεσα σε δεσμίδες ευρωπαϊκών χαρτονομισμάτων φαντάζει σαν παιδί πεταμένο σ' έναν Καιάδα του χρήματος. Κανένα θρίλερ δε θα μπορούσε να αποτυπώσει καλύτερα τα ...σχέδια για το μέλλον των παιδιών, εδώ και τώρα, σ' αυτό τον κόσμο.
Και τώρα που στον ετήσιο απολογισμό κορυφαίο γεγονός εμφανίζεται, όπως πάντα, ο πόλεμος, εν προκειμένω αυτός στην Ουκρανία, ωσάν ο πιο επιδραστικός παγκόσμια στη ζωή μας, έρχεται ένας Ζελένσκι, ο ποιών τα ήθη του ηθοποιός, και μας πετάει κατάμουτρα αυτό που όλοι ξέρουμε και επιμένουμε να αγνοούμε: Κάθε βοήθεια που μας προσφέρεται, γι' αυτόν τον πόλεμο, να ξέρετε πως δεν είναι φιλανθρωπία, είναι Επένδυση. Οταν διάβασα αυτή του τη δήλωση, άδειασα σα μπιμπερό πνιγμένο στα ευρώ, από τον κυνισμό. Ομως μωρό δεν είμαι, κι άρχισα να αναρωτιέμαι γιατί επέλεξε αυτήν την... αποκάλυψη, τούτες τις αναπόδραστα απολογιστικές μέρες. Μου απάντησε μετά από λίγα εικοσιτετράωρα. Ανακοίνωσε με περισσήν οίηση ότι από το προφυλαγμένο μπούνκερ του συνομίλησε επί μακρόν με τον ομόλογό του πρόεδρο της Black Rock, της μεγαλύτερης επενδυτικής εταιρείας - πατρίδας του κόσμου τούτου. Και μάλιστα τον ευχαρίστησε για τα στελέχη και τις συμβουλές που του διέθεσε για την ανοικοδόμηση της κατεστραμμένης από τον πόλεμο χώρας του. Και το πήγε και παραπέρα, και το χρωμάτισε με γαλάζιο και κίτρινο, τα χρώματα όπως είπε που έκαναν τη Δύση να συνειδητοποιήσει ποια είναι. Μια επένδυση ανώτερη της Ανατολής.
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου