Επιλογή γλώσσας

Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Προσπαθούν από κοινού να κρύψουν τις αιτίες και τους ενόχους


Κυβέρνηση της ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν από κοινού να κρύψουν τις πραγματικές αιτίες και τους ενόχους της τραγωδίας στα Τέμπη και ταυτόχρονα να κρύψουν και τις δικές τους πολιτικές εγκληματικές ευθύνες που οδήγησαν σε αυτήν.

Περαιτέρω πιστή εφαρμογή και ένταση της πολιτικής που οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη προανήγγειλε ο Κυρ. Μητσοτάκης, μιλώντας χτες το πρωί στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, θέμα του οποίου ήταν η ενημέρωση από τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο και για τα θέματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη.

Λέγοντας άλλη μια «δημόσια συγγνώμη» «στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια», δεν παρέλειψε να πετάξει μια αιχμή για «σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων» στο δυστύχημα. Το κλιμάκωσε ελάχιστα λεπτά αργότερα, αποφαινόμενος ότι «όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος. Από κυβερνήσεις και διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο "γιοφύρι της Αρτας", μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας», βρίσκοντας ευκαιρία, μέσα στην καταστροφή που με την πολιτική τους προκάλεσαν, να ξαναβάλει μπρος σχέδια του κεφαλαίου ενάντια στα εργασιακά δικαιώματα.

Σε κάθε περίπτωση, για το επόμενο διάστημα προανήγγειλε «στήριξη των συγγενών των θυμάτων», «οικονομική», «ηθική» και «ψυχολογική στήριξη». Προκειμένου, δε, τα τρένα «να αρχίσουν και πάλι να κινούνται το συντομότερο δυνατό, με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια», επανέλαβε όσα έλεγε προχτές ο Γεραπετρίτης, είπε ότι «θα έχουμε πλέον δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια», ενώ «εάν χρειαστεί βραχυπρόθεσμα θα πρέπει να περιορίσουμε και το μεταφορικό έργο».

Νέα «πακέτα» στους ομίλους

Στον απόηχο εξάλλου της συνάντησής του προχτές με «ειδικούς» της Κομισιόν «για την πλήρη αναδιοργάνωση των σιδηροδρόμων μας», η κυβέρνηση θα λάβει «πέραν της τεχνικής βοήθειας, και μία αναλυτική έκθεση για την ασφάλεια των τρένων μας, με συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης και διαδικασιών αλλά και συστημάτων». Προτάσεις βέβαια που δεν ξεφεύγουν εκατοστό από την πεπατημένη της εμπορευματοποίησης, ό,τι δηλαδή μας οδήγησε ως εδώ. Τη δε πρόσθετη χρηματοδότηση, που όπως λέει θα διεκδικήσει από το Ταμείο Ανάκαμψης, σε τέτοιες κατευθύνσεις θα την πάνε, σε επιχειρηματικούς ομίλους που λυμαίνονται τον κλάδο, με τον λαό να συνεχίσει να πληρώνει τα αντιλαϊκά προαπαιτούμενα.

Την ίδια ώρα, απολογητικός εμφανιζόταν για τη διαχειριστική του αστοχία απέναντι στην ντόπια αστική τάξη και τους εταίρους της στο εξωτερικό, λέγοντας ότι με τα Τέμπη «δυστυχώς απεδείχθη πόσο δύσκολος, επίπονος είναι ο αληθινός εκσυγχρονισμός του τόπου», διαβεβαιώνοντάς τους, ωστόσο, ότι αναγνωρίζει το «χρέος» του «να αφήσουμε πίσω μας ένα σύστημα το οποίο δεν κρύψαμε ποτέ ότι θέλουμε να αλλάξουμε δραστικά», κόντρα στις «πολλές "νησίδες" της καθυστέρησης που αντιστέκονται», σε «μία μάχη η οποία πρέπει να ενταθεί», όπως είπε επιχειρώντας να φέρει την τραγωδία στα μέτρα των κρατούντων, για να περάσουν νέα μέτρα σε όφελος της οικονομίας του κεφαλαίου, κόντρα στον εργαζόμενο λαό.

Δείχνοντας, άλλωστε, τι εννοεί και πώς πάει η τάξη του να ωφεληθεί από την τραγωδία, παρέπεμψε στις μέρες «όταν ως απλός βουλευτής είχα έρθει σε σύγκρουση με "εργατοπατέρες" της δικής μας παράταξης ή όταν ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης πάλευα για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων εν μέσω πάρα πολλών αντιδράσεων. Δεν έκανα πίσω τότε, δεν θα κάνω πίσω τώρα», όπως είπε, τονίζοντας ότι «πρόκειται για μία αντιπαράθεση διαρκείας (...) ένας πόλεμος με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού», όπως είπε στην προσπάθειά του να φορτώσει το σάπιο και εγκληματικό κράτος τους, το κράτος του κεφαλαίου, στους ίδιους τους εργαζόμενους, ώστε βγάζοντας «λάδι» την πολιτική του, να συνεχιστεί ό,τι οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη, στο Μάτι, στην Εύβοια και όπου αλλού διαχρονικά για τον λαό.

Στο μεταξύ συνεχίζουν, πάνω στη σαπίλα τους, τη δικομματική κοκορομαχία. Τελευταίο χαρακτηριστικό επεισόδιο η ΝΔ να καταγγέλλει τις αποσπάσεις δύο υπαλλήλων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, η μια στο βουλευτικό γραφείο του Γ. Ραγκούση και η άλλη στον ΣΥΡΙΖΑ, στη θέση της αναπληρώτριας εκπροσώπου. «Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, έχει αποσπάσει υπαλλήλους από μια Αρχή, η πρόεδρος της οποίας δηλώνει ότι δεν έχει προσωπικό, και την ίδια στιγμή καταγγέλλει την υποστελέχωση που δεν επιτρέπει στη ΡΑΣ να επιτελέσει τα ελεγκτικά της καθήκοντα. Από τη μια κόπτεται για τις ανεξάρτητες αρχές, από την άλλη τις αποψιλώνει σε προσωπικό», αναφέρει η ΝΔ σε ανακοίνωσή της, κατηγορώντας για «υποκρισία» τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ τα ίδια κάνει και αυτή.

Σήμερα το μεσημέρι, ο πρωθυπουργός συναντάται με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου στο Προεδρικό Μέγαρο, στο πλαίσιο των «τακτικών μηνιαίων ενημερώσεών» τους.

«Λάδι» η στρατηγική της «απελευθέρωσης»

Μονότονα επαναλαμβανόμενο το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ στη δημόσια αντιπαράθεση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, σταθερά προσανατολισμένο στο να «βγάλει λάδι» τη στρατηγική «απελευθέρωσης» των Μεταφορών και τον ίδιο ως στυλοβάτη της. «Η διαχείριση απ' την παρούσα κυβέρνηση ενός συστήματος, που κατά τα άλλα λειτουργούσε στην εντέλεια, όταν ο ίδιος το παρέδωσε προ 4ετίας», ευθύνεται για το δυστύχημα κατά τον ΣΥΡΙΖΑ, που παριστάνει τον παντελώς ανήξερο για τα δυστυχήματα και ατυχήματα επί των ημερών του, συνέπεια των τεράστιων ελλείψεων σε προσωπικό και κρίσιμες υποδομές που συνόδευσαν την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών και τον κατακερματισμό του σιδηροδρόμου που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2016 και ψηφίστηκε από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Κι ενώ η σιωπή τους για τα κρίσιμα ζητήματα που αναδείχτηκαν μετά το τραγικό δυστύχημα επιβεβαιώνει ότι κινούνται με τη ΝΔ στην ίδια τροχιά, στις ράγες μιας ανάπτυξης εχθρικής προς τον λαό και τις ανάγκες του, ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας της Κουμουνδούρου Ν. Ηλιόπουλος διαμαρτυρόταν χτες («Ionian TV») ότι «δεν μιλάμε μόνο για ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα, αλλά ότι έχει εκτροχιαστεί η χώρα». Η εκπρόσωπος Τύπου Πόπη Τσαπανίδου υποστήριξε πως «τα τελευταία τέσσερα χρόνια απαξιώθηκαν και ξηλώθηκαν πολλές δικλίδες ασφαλείας, με βάση τις οποίες λειτουργούσαν ομαλά οι σιδηρόδρομοι τόσα χρόνια, που θα είχαν αποτρέψει το δυστύχημα».

Την προσπάθεια αποκλειστικής ενοχοποίησης της παρούσας κυβέρνησης για το πώς διαχειρίστηκε επιμέρους ζητήματα ολοκλήρωσε η Ολγα Γεροβασίλη, διαμαρτυρόμενη σε συνέντευξή της για το γεγονός ότι ο παραιτηθείς υπουργός Κ. Καραμανλής θα είναι εκ νέου υποψήφιος, αλλά και γιατί δεν παραιτήθηκε σύσσωμη η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών!

1 σχόλιο:

  1. Με δεδομενες τις τεραστιες ευθυνες της κυβερνησης της ΝΔ για το τραγικο εγκλημα στα Τεμπη , πρεπει ομως και ο ΣΥΡΙΖΑ να μας απαντησει σε ( τουλαχιστον ) τεσσερις ερωτησεις ...
    1 ) Ειναι ψεματα οτι ξεπουλησατε στους Ιταλους τους Ελληνικους Σιδηροδρομους με το ευτελεστατο ποσο των 45 εκατ. ευρω ?
    2 ) Ειναι ψεματα οτι διαγραψατε χρεη 700 εκατ. ευρω προς οφελος των αγοραστων Ιταλων ?
    3 ) Ειναι ψεματα οτι ''τραταρατε'' τους αγοραστες Ιταλους με 50 εκατ. ευρω επιδοτηση το .... ετος ?
    4 ) Και τελος , αν ολα αυτα εχουν συμβει , τοτε παραδεχεστε οτι οι Ελληνικοι Σιδηροδρομοι εχουν μετατραπει , με δικια σας ευθυνη , σε ''αποικια'' των Ιταλιανων ?????
    Ποσο ''αθωοι '' εισαστε κι εσεις λοιπον ? Μηπως αυτος ειναι ο λογος που ο κυριος Σπιρτζης ... αγνοειται ????
    Δημόφιλος Θεσπιεύς

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου