Επιλογή γλώσσας

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

Ας σιωπήσει ή ας πάει στην Κίνα…

 
Τέτοιες μέρες όλα τα στελέχη των αστικών κομμάτων πρέπει να σιωπούν. Το έγκλημα στα Τέμπη ήταν προδιαγεγραμμένο και έχουν όλοι τους εγκληματικές ευθύνες.

Η πρώτη παρέμβαση του ΜέΡΑ25 για την τραγωδία στα Τέμπη -ανάμεσα σε άλλα- ανέφερε και τα εξής: «Από αύριο θα μιλήσουμε για το έγκλημα των ιδιωτικοποιήσεων, τον πραγματικό ένοχο της ανείπωτης αυτής τραγωδίας...».

Το ΜέΡΑ25 απάντησε σε μια ανάρτηση του “Οδηγητή” που υπενθύμιζε δηλώσεις του Χατζηδάκη, του Τσίπρα και του Βαρουφάκη -όπως είχαν αναπαραχθεί σε διάφορα μέσα- στις οποίες όλοι τοποθετούνταν υπέρ της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ. Όπως είπαν, τους “θλίβει” ότι ο “Οδηγητής” αναπαράγει ψέματα του “Πρώτου Θέματος”.

Οφείλουμε να απολογηθούμε για την ευκολία με την οποία συμπυκνώσαμε την ουσία. Θεωρήσαμε ότι μέσα σε μια εικόνα δε θα μπορούσαμε να “χωρέσουμε” τα συμφέροντα ποιου ιμπεριαλιστή, ποιου μονοπωλίου και ποιο σχέδιο “απελευθέρωσης” των σιδηρόδρομων εξέφραζε ή εκφράζει ο καθένας.

Ο κ. Βαρουφάκης έχει συνηθίσει να συναγελάζεται με “τροϊκανούς”, να τους δίνει “εύστοχες” απαντήσεις, να “κλείνεται” σε δωμάτια διαπραγματεύσεων κ.λπ. Όντως, μόνο αυτός ξέρει ακριβώς τι λέει τότε. Όμως αυτό δεν απαγορεύει σε εμάς να βγάζουμε συμπεράσματα με βάση τα όσα δημοσιεύονται.

Όχι στο “Πρώτο Θέμα”, αλλά στην ίδια την απάντηση του ΜέΡΑ25 στον “Οδηγητή”, σε σχέση με την περίφημη δήλωσή του “θα πουλούσα τον ΟΣΕ και για ένα ευρώ”. Αναφέρει, λοιπόν: «Ο Γιάνης Βαρουφάκης αντιπρότεινε εναλλακτικό αναπτυξιακό μοντέλο που θα διατηρούσε τον ενιαίο, δημόσιο ΟΣΕ – ένα μοντέλο κοντά σε εκείνο που έφερε υπερσύγχρονους, δημόσιους σιδηρόδρομους στην Κίνα μέσω συνεργασίας με Ιαπωνικές και Κινεζικές εταιρείες (π.χ. Kawasaki, CRC)Όταν τροϊκανός τον ρώτησε, ειρωνικά, “πόσα θα ζητήσετε από τους Κινέζους για να σας καταθέσουν προσφορά”, ο κ. Βαρουφάκης του απάντησε: “Αν είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν €5 δις, με ένα ευρώ θα ήμουν ευχαριστημένος”».

Στην αντιδραστική παράνοια, πάντα στο πλαίσιο της “ρεαλιστικής ανυπακοής” του συγκεκριμένου κόμματος, ότι θα έρθουν τα κινεζικά μονοπώλια να κάνουν επενδύσεις 5δις χωρίς να τους νοιάζει η κερδοφορία τους, αλλά μόνο για να διαμορφώσουν σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο, δε θέλουμε να απαντήσουμε. 

Φαίνεται, πάντως, ότι ο κ. Βαρουφάκης είχε μια ιδιαίτερη προτίμηση στις ιδιωτικοποιήσεις Made in Asia... Ο ίδιος δήλωνε, το 2017, πως: «Θυμάμαι ότι όταν εκλέχτηκα, το κόμμα μου ήταν δυστυχώς εναντίον της Cosco και της κινεζικής παρουσίας στο λιμάνι. Όχι μόνο θέλησαν να ακυρώσουν την ιδιωτικοποίηση, αλλά ήθελαν να ακυρώσουν και την προηγούμενη ιδιωτικοποίηση και το πρώτο που έκανα ήταν να κανονίσω μια συνάντηση με τον Κινέζο πρεσβευτή και είπα “αυτός ο υπουργός Οικονομικών δε συμφωνεί με αυτή την κυβέρνηση σε αυτό το θέμα, και θα τους επηρεάσω...”. Άσκησα επιρροή στο υπουργικό συμβούλιο και καταλήξαμε σε μια συμφωνία που όχι μόνο θα ιδιωτικοποιούσε και το υπόλοιπο λιμάνι, αλλά θα το έκανε υπό συνθήκες πολύ διαφορετικές από εκείνες που θέλησε η τρόικα. Αυτό που εννοώ είναι μια ελάχιστη επένδυση 180 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, πράγμα που σημαίνει μεγάλη επένδυση στο λιμένα σε ένα μόνο έτος. Δεύτερον, εργασιακές σχέσεις για τους εργαζόμενους στο λιμάνι, που δεν ήταν επισφαλείς και δεν αφέθηκαν στην τύχη».

Θέλετε αλήθεια να μιλήσουμε για την COSCO και τι συμβαίνει στο λιμάνι του Πειραιά; Φανταζόμαστε δε θα επιχειρήσει να διαψεύσει και τον ίδιο του τον εαυτό. Βέβαια, ποτέ δεν ξέρεις. 



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου