Την «κανονικότητα» που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση σε ό,τι αφορά τις
αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης αποκάλυψε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στ.
Παππάς, όταν τη Δευτέρα 31/12, ερωτηθείς από δημοσιογράφο για τις
καθυστερήσεις στα δρομολόγια των λεωφορείων και την ταλαιπωρία στη
μετακίνηση των επιβατών, απάντησε ότι αυτές «είναι στο μυαλό σας».
Ομως η πραγματικότητα που βιώνει ο λαός της Θεσσαλονίκης αποδεικνύει ότι ένα χρόνο μετά την πολυδιαφημιζόμενη... «ιστορική μεταρρύθμιση» της κυβέρνησης, με την «αποϊδιωτικοποίηση» του ΟΑΣΘ (στην πραγματικότητα την έμμεση ιδιωτικοποίηση), η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες παραμένει τραγική. Καθημερινά κυκλοφορούν περίπου 300 - 350 από τα 520 λεωφορεία που είναι υποχρεωμένος να κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ, με δύναμη στόλου τα 600 λεωφορεία. Τα Σαββατοκύριακα η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη, με αναμονές που φτάνουν ακόμα και τη μία ώρα. Και ενώ οι επιβάτες κυκλοφορούν με τα λεωφορεία σαν παστωμένες σαρδέλες, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ βλέπει «λεωφορεία στο κέντρο της πόλης να περνάνε άδεια».
Και δείχνει τι οραματίζεται με τον ανασχεδιασμό των γραμμών για την επιδιωκόμενη πληρότητα, με το παράδειγμα των γραμμών 2Κ και 3Κ που έχει ήδη προωθήσει ο ΟΣΕΘ, όπου πραγματικά η πληρότητα είναι τέτοια που δεν μπορούν να μπουν οι επιβάτες που περιμένουν στις στάσεις.
Αλλωστε, με την προώθηση της πολιτικής «απελευθέρωσης» των μεταφορών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, στο πλαίσιο της οποίας προβλέπεται η εκχώρηση δρομολογίων του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ ή σε ιδιώτες, αναμένεται να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για τα δικαιώματα των εργαζομένων και των επιβατών.
Ηδη στο όνομα του εξορθολογισμού του συγκοινωνιακού έργου προωθείται η συρρίκνωση - σύμπτυξη δρομολογίων και γραμμών. Αυτό θα φέρει και συρρίκνωση του αριθμού των εργαζομένων με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και εισαγωγή εργαζομένων δεύτερης και τρίτης «ταχύτητας».
Αυτά κρύβονται και πίσω από τα μέτρα (προσλήψεις οδηγών, νέα λεωφορεία, ανασχεδιασμό αστικών γραμμών κ.λπ.) που ανήγγειλε ο πρωθυπουργός την προηγούμενη βδομάδα από τη Θεσσαλονίκη.
Ειδικά η ανακοίνωση για την προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη 150 νέων οδηγών με 2ετείς συμβάσεις έργου επιβεβαιώνει την εισαγωγή εργαζομένων πολλών «ταχυτήτων» στον ΟΑΣΘ, αλλά και την πρόθεση της κυβέρνησης με την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό - όποτε τελικά γίνει - να προχωρήσει σε μείωση του στόλου των αστικών λεωφορείων και του προσωπικού.
Ομως η πραγματικότητα που βιώνει ο λαός της Θεσσαλονίκης αποδεικνύει ότι ένα χρόνο μετά την πολυδιαφημιζόμενη... «ιστορική μεταρρύθμιση» της κυβέρνησης, με την «αποϊδιωτικοποίηση» του ΟΑΣΘ (στην πραγματικότητα την έμμεση ιδιωτικοποίηση), η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες παραμένει τραγική. Καθημερινά κυκλοφορούν περίπου 300 - 350 από τα 520 λεωφορεία που είναι υποχρεωμένος να κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ, με δύναμη στόλου τα 600 λεωφορεία. Τα Σαββατοκύριακα η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη, με αναμονές που φτάνουν ακόμα και τη μία ώρα. Και ενώ οι επιβάτες κυκλοφορούν με τα λεωφορεία σαν παστωμένες σαρδέλες, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ βλέπει «λεωφορεία στο κέντρο της πόλης να περνάνε άδεια».
Και δείχνει τι οραματίζεται με τον ανασχεδιασμό των γραμμών για την επιδιωκόμενη πληρότητα, με το παράδειγμα των γραμμών 2Κ και 3Κ που έχει ήδη προωθήσει ο ΟΣΕΘ, όπου πραγματικά η πληρότητα είναι τέτοια που δεν μπορούν να μπουν οι επιβάτες που περιμένουν στις στάσεις.
Αλλωστε, με την προώθηση της πολιτικής «απελευθέρωσης» των μεταφορών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, στο πλαίσιο της οποίας προβλέπεται η εκχώρηση δρομολογίων του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ ή σε ιδιώτες, αναμένεται να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για τα δικαιώματα των εργαζομένων και των επιβατών.
Ηδη στο όνομα του εξορθολογισμού του συγκοινωνιακού έργου προωθείται η συρρίκνωση - σύμπτυξη δρομολογίων και γραμμών. Αυτό θα φέρει και συρρίκνωση του αριθμού των εργαζομένων με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και εισαγωγή εργαζομένων δεύτερης και τρίτης «ταχύτητας».
Αυτά κρύβονται και πίσω από τα μέτρα (προσλήψεις οδηγών, νέα λεωφορεία, ανασχεδιασμό αστικών γραμμών κ.λπ.) που ανήγγειλε ο πρωθυπουργός την προηγούμενη βδομάδα από τη Θεσσαλονίκη.
Ειδικά η ανακοίνωση για την προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη 150 νέων οδηγών με 2ετείς συμβάσεις έργου επιβεβαιώνει την εισαγωγή εργαζομένων πολλών «ταχυτήτων» στον ΟΑΣΘ, αλλά και την πρόθεση της κυβέρνησης με την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό - όποτε τελικά γίνει - να προχωρήσει σε μείωση του στόλου των αστικών λεωφορείων και του προσωπικού.
Σχόλιο της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ
Σε σχόλιό της για τη δήλωση του προέδρου του ΟΑΣΘ, η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ
σημειώνει: «Ο κ. πρόεδρος του ΟΑΣΘ θα έπρεπε να είναι πιο μετρημένος
στις δηλώσεις του όταν τίθεται ένα τέτοιο σοβαρό ζήτημα. Ας πάει ένα
πρωί στις στάσεις των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, να δει από πρώτο χέρι την
κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι και ο λαός της πόλης για να πάνε
στις δουλειές τους (ενδεικτικά, ας πάει στις γραμμές 14, 21, 32, 52
κ.α.). Για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και για την κυβέρνηση, το γεγονός ότι
ένας εργαζόμενος χρειάζεται πάνω από μία ώρα για να πάει στη δουλειά του
και άλλη μία να γυρίσει δεν συνιστά καθυστέρηση αλλά "κανονικότητα"».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου