Επιλογή γλώσσας

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2022

TETRIS. Γεννιέται το δημοφιλέστερο παιχνίδι του κόσμου.

 
TETRIS, Тетрис [ˈtʲetrʲɪs] . Γεννιέται, 06-06-1984, το δημοφιλέστερο παιχνίδι του κόσμου.
 
Το πιο διάσημο ηλεκτρονικό παιχνίδι της δεκαετίας του ’80 ήταν το Τέτρις. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί επτά σχήματα τούβλων, τα οποία πέφτουν από το πάνω μέρος της οθόνης, χωρίς παύση. Ο παίκτης πρέπει να τα τοποθετήσει έτσι, ώστε να ταιριάζουν και να μην υπάρχουν κενά μεταξύ τους. 
 

Όταν τα τούβλα σχηματίζουν πλήρεις γραμμές, τότε οι γραμμές αυτές εξαφανίζονται οριζοντίως και το παιχνίδι συνεχίζεται. Αν δεν γίνει αυτό και οι συνθέσεις από τουβλάκια έχουν συνεχώς κενό χώρο, η οθόνη αναπόφευκτα θα γεμίσει και το παιχνίδι θα τερματιστεί με ήττα του παίκτη. Ο καθένας μπορούσε να παίζει ατελείωτες ώρες.
 
 Ήταν εύκολο και απευθυνόταν σε όλες τις ηλικίες. Αρχικά το Τέτρις παιζόταν σε υπολογιστές και στα γνωστά καταστήματα με ηλεκτρονικά με κέρμα. Σήμερα συνεχίζει να είναι δημοφιλές στους χρήστες των ψηφιακών παιχνιδιών.
 
Το Τέτρις πήρε το όνομά του από το ελληνικό αριθμητικό “τέτρα” που σημαίνει τέσσερα και το “τένις” που ήταν το αγαπημένο άθλημα του σχεδιαστή. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου από τον Σοβιετικό προγραμματιστή Αλεξέι Παζίτνοφ.
 

Ο Αλεξέι Παζίτνωφ, γεννήθηκε το 1956 στη Μόσχα και εργαζόταν στην Ακαδημία Επιστημόνων της Σοβιετικής Ένωσης στον τομέα της Πληροφορικής. Το 1984 σχεδίασε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι που ήταν βασισμένο στα αγαπημένα του παιδικά παιχνίδια, στο κλασικό παζλ και στο πεντόμινο που είναι ένα είδος παζλ με συνθέσεις ορθογωνίων σε πέντε διαφορετικά χρώματα. Δημιούργησε το παιχνίδι σε πέντε εβδομάδες για να εκτιμήσει τις δυνατότητες του νέου σοβιετικού υπολογιστή Electronica 60, πάνω στον οποίο εργαζόταν.
 
Το Τετρις του Αλεξέι Παζίτνωφ, συνόδευε μια μουσική που ήταν διασκευή ενός παραδοσιακού ρώσικου τραγουδιού του 19ου αιώνα. Το παιχνίδι ήταν απλό και παράλληλα εθιστικό για τους χρήστες, στοιχείο που εγγυόταν την επιτυχία του. Με το παιχνίδι ήθελε να δείξει στους ανθρώπους ότι ο υπολογιστής δεν απευθυνόταν μόνο σε επαγγελματίες, αλλά και σε όσους ήθελαν να ψυχαγωγηθούν.
 

Οι πρώτοι παίχτες ενθουσιάστηκαν και σε λίγο είχε εξαπλωθεί σε όλη τη Σοβιετική Ένωση. Όταν ανακαλύφτηκε η ύπαρξη του από εταιρείες της Δύσης δεν ήταν εύκολο να διαπραγματευτούν με τους Σοβιετικούς. Το παιχνίδι είχε αντιγραφεί παράνομα και ήταν διαθέσιμο από διάφορες εταιρείες χωρίς όμως να έχει παραχωρηθεί επίσημη άδεια. Εφόσον ο Αλεξέι Παζίτνωφ δεν μπορούσε να διαπραγματευτεί τα δικαιώματά του, παραχώρησε τα δικαιώματα στο Κράτος για 10 χρόνια. Το 1988 η Σοβιετική κυβέρνηση ξεκίνησε να διαπραγματεύεται με πολλές εταιρείες τα δικαιώματα του Τέτρις.
 
 
Το λογισμικό αγοράστηκε από την Νιντέντο. Το παιχνίδι απευθυνόταν σε ευρύ κοινό και έγινε παγκόσμια επιτυχία. Η φορητή κονσόλα ''Game Boy'' πούλησε 35 εκατομμύρια αντίτυπα.
 

Το Τέτρις ακόμη και σήμερα συνεχίζει να έχει φανατικό κοινό και πουλάει όπως τον πρώτο καιρό που κυκλοφόρησε. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, εκτός από διασκέδαση βοηθάει στην καταπολέμηση του άγχους και στη συγκέντρωση των χρηστών. Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο σε οιαδήποτε κονσόλα και λειτουργικό σύστημα υπολογιστή, καθώς και σε κινητά και σε φορητές συσκευές αναπαραγωγής πολυμέσων. 
 
Το 2010, ανακοινώθηκε ότι όλη η σειρά Τέτρις είχε πουλήσει 170 εκατομμύρια αντίτυπα, εκ των οποίων τα 70 εκ. ήταν υλικά και τα 100 εκ. ψηφιακά σε κινητές συσκευές, πράγμα που το έκανε το παιχνίδι με τις περισσότερες πωλήσεις μέσω λήψεως όλων των εποχών. 
 
Εικάζεται ότι δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει παίξει ή τουλάχιστον να μην γνωρίζει το διάσημο Σοβιετικό παιχνίδι.

Πληροφορίες από το Ταξίδι στον Χρόνο-TimeTravel

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου