Τις προηγούμενες μέρες έγινε γνωστό ότι το Συμβούλιο Επικρατείας, με οριακή πλειοψηφία 13 έναντι 12, τάχθηκε υπέρ της απόσπασης των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου και της επανατοποθέτησής τους, απορρίπτοντας τις προσφυγές που είχαν καταθέσει φορείς κατά του συγκεκριμένου τρόπου κατασκευής. Μια απόφαση που αναμένεται να δημοσιοποιηθεί το επόμενο διάστημα και είναι εναρμονισμένη με τις αποφάσεις της κυβέρνησης, που στηρίζουν τόσο ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας όσο και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Επίσης, το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη από την «Αττικό Μετρό» η διαδικασία επιλογής χρηματοοικονομικού συμβούλου, ο οποίος θα προετοιμάσει τον διεθνή διαγωνισμό για τη λειτουργία και συντήρηση της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ. Δηλαδή, θα εξετάσει και θα υποδείξει τον τρόπο και τον μηχανισμό πληρωμής του ιδιώτη, τη διάρκεια της σύμβασης, τον επιμερισμό των κινδύνων, αλλά και το πλαίσιο λειτουργίας και τη μορφή της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού που θα συσταθεί.
Με αφορμή τα παραπάνω, η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ στην ανακοίνωσή της σημειώνε:
«Η λύση που προωθείται δεν λαμβάνει υπόψη τούς τεκμηριωμένους προβληματισμούς και ενστάσεις που έχουν καταθέσει πλήθος επιστημονικών φορέων και επιστημόνων από όλο τον κόσμο, αλλά και το γεγονός ότι είναι δυνατή η βέλτιστη λύση για ολοκλήρωση του σταθμού με διατήρηση των αρχαιοτήτων στον χώρο (insitu)». Και καλεί την κυβέρνηση «να αναθεωρήσει τον σχεδιασμό της, που θέτει σε μεγάλο κίνδυνο την ολοκληρωμένη προστασία και ανάδειξη των πολύ σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων στο σταθμό Βενιζέλου».
Ακόμα, τονίζει ότι «η αιτία για τις τραγικές καθυστερήσεις και τη διόγκωση - αναθεώρηση του κόστους κατασκευής του Μετρό δεν είναι η παρουσία αυτών των πολύ σημαντικών αρχαιοτήτων, αλλά ο σχεδιασμός και η παραγωγή μεγάλων κατασκευαστικών έργων, όπως και του Μετρό, με βασικό κριτήριο την εξυπηρέτηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων», δηλαδή η μέθοδος της μελέτης - κατασκευής από τον ανάδοχο.
Σε ό,τι αφορά την αντιπαράθεση ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζει: «Αποτελεί πρόκληση οι μεν να εμφανίζονται ως αυτοί που θα επιταχύνουν την ολοκλήρωση του έργου και οι δε σαν προστάτες της πολιτιστικής κληρονομιάς. Είναι μια βολική αντιπαράθεση τη στιγμή που είναι συνυπεύθυνοι για την τραγική καθυστέρηση του έργου, την τεράστια άμεση και έμμεση επιβάρυνση των εργαζομένων και του λαού της πόλης, την εμπορευματοποίηση του πολιτισμού».
Ανακοίνωση με αφορμή την απόφαση του ΣτΕ, που τάχθηκε υπέρ της απόσπασης των αρχαιοτήτων και απέρριψε τις προσφυγές
Οσο για την προωθούμενη Σύμπραξη Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό, επισημαίνει ότι «συνιστά παραχώρηση μιας κρίσιμης συγκοινωνιακής υποδομής στους επιχειρηματικούς ομίλους και "πάει πακέτο" με τη μεγαλύτερη άμεση και έμμεση επιβάρυνση του λαού για τη λειτουργία του Μετρό, ακριβότερα εισιτήρια και υπηρεσίες, επιδείνωση των όρων εργασίας των εργαζομένων στο συγκοινωνιακό φορέα που θα προκύψει».
Η ΚΟ Κ. Μακεδονίας τονίζει ότι τόσο η περίπτωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας όσο και η περίπτωση του ΟΑΣΘ, ο οποίος πέρασε στο κράτος για να προετοιμαστεί αποτελεσματικότερα η περαιτέρω ιδιωτικοποίησή του, αποδεικνύουν ότι η κρατική καπιταλιστική ιδιοκτησία και λειτουργία με τα γνωστά κριτήρια μεγιστοποίησης του κέρδους της επιχείρησης - μείωσης του κόστους λειτουργίας δεν μπορούν να εξασφαλίσουν συγκοινωνίες που να καλύπτουν επαρκώς τις κοινωνικές ανάγκες, με σύγχρονα, συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα. Ξεκαθαρίζει ότι «η γρήγορη, ασφαλής, φθηνή για τον λαό κατασκευή και λειτουργία υποδομών, η ουσιαστική προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα επιτρέψουν και αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομής, με αποκλειστικό κριτήριο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών».
Η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ καλεί τον λαό της πόλης και τους φορείς του να διεκδικήσουν:
- Αναθεώρηση της απόφασης της κυβέρνησης για τα αρχαία. Προστασία των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, με διατήρησή τους στον χώρο, χωρίς απόσπαση και επανατοποθέτησή τους.
- Καμία νέα αναβολή για τη λειτουργία της βασικής γραμμής. Καμία εκ νέου καθυστέρηση στα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου. Για τον σκοπό αυτό να γίνουν άμεσα οι αναγκαίες προσλήψεις, με ευθύνη της αναδόχου εταιρείας. Να μην πληρωθούν επιπλέον αποζημιώσεις στον ανάδοχο. Καμία απόλυση εργαζομένων στο έργο, αυξήσεις μισθών, σταθερό ωράριο, μέτρα προστασίας υγιεινής και ασφάλειας.
- Επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος για τις επεκτάσεις του Μετρό στη Δυτική και Ανατολική Θεσσαλονίκη.
- Μέτρα για βελτίωση της κατάστασης του ΟΑΣΘ, με άμεση κρατική χρηματοδότηση στο ύψος των αναγκών. Περισσότερα σύγχρονα και ασφαλή λεωφορεία, προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα, νέες γραμμές που να καλύπτουν τις ανάγκες. Οχι στην ιδιωτικοποίηση μέσω παραχώρησης έργου στα ΚΤΕΛ και χρησιμοποίησης της μεθόδου leasing για ενοικίαση ακατάλληλων λεωφορείων.
- Καμία σκέψη για παράδοση του Μετρό στους επιχειρηματικούς ομίλους μέσω ΣΔΙΤ ή άλλου είδους παραχώρησης. Εξασφάλιση της λειτουργίας του, με επαρκή κρατική χρηματοδότηση και εξασφαλισμένα τα δικαιώματα των εργαζομένων.
- Οσον αφορά τα εισιτήρια στα ΜΜΜ, απαιτεί μείωση της τιμής τους και δωρεάν μεταφορά των εργαζομένων από και προς τη δουλειά, όπως επίσης για ανέργους, μαθητές, φοιτητές και ΑμεΑ, σημειώνοντας ότι όλα αυτά συνιστούν μια μερική επιστροφή από τα «νόμιμα» κλεμμένα από τη φοροληστεία και την πολλαπλή εκμετάλλευση του λαού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου