Η μεγάλη ταλαιπωρία που βίωσαν χτες και σήμερα, σε συνθήκες καύσωνα, εργαζόμενοι και επιβατικό κοινό, με τις αλλεπάλληλες βλάβες πότε στα τρένα -ακόμη και στα πιο καινούργια- και πότε στις υποδομές, αναδεικνύουν τις τραγικές συνέπειες της πολιτικής της εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου.
Πολιτική της ΕΕ που έχουν υπηρετήσει διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, με τα γνωστά αποτελέσματα της υποχρηματοδότησης, της μη τακτικής συντήρησης, της έλλειψης προσωπικού, με κινδύνους για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.
Αναδεικνύεται, όμως, και η ανάγκη για σιδηρόδρομο αποκλειστικά κρατικό, ενταγμένο σε έναν ενιαίο φορέα μεταφορών που θα είναι κοινωνική ιδιοκτησία και θα λειτουργεί με κριτήριο την κάλυψη των συνδυασμένων λαϊκών αναγκών για καθολικές, φθηνές, ποιοτικές, ασφαλείς μετακινήσεις και μεταφορές και όχι για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.
Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ
....
Απίστευτη ταλαιπωρία για εκατοντάδες επιβάτες
Το τελευταίο δρομολόγιο του τρένου με προορισμό τη Θεσσαλονίκη ακυρώθηκε λόγω βλάβης (διακοπή ρεύματος). Ενημέρωση δεν υπήρξε για τουλάχιστον τέσσερις ώρες και οι επιβάτες εξαγριώθηκαν καθώς δεν γνώριζαν πότε θα ταξιδέψουν.
Τα προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται νωρίς το απόγευμα, με την πιο ταχεία αμαξοστοιχία της «Hellenic Train» (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), το «Λευκό Βέλος», το τρένο που κάνει την απόσταση Λάρισα - Αθήνα σε 2,5 ώρες. Η αμαξοστοιχία ξεκίνησε την Πέμπτη στις 17.20 από την Αθήνα, με προορισμό τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, στις 18.00 σταμάτησε στο ύψος του σταθμού της Δεκέλειας, λίγο έξω από την Αθήνα. Το συμβατικό τρένο των 19.22, το οποίο υποτίθεται πως θα έπαιρνε και τους επιβάτες του «Βέλους», ακινητοποιήθηκε και αυτό μετά από λίγη ώρα, λόγω διακοπής ρεύματος.
Οι επιβάτες του «Λευκού Βέλους», όπως ανέφεραν, δεν είχαν για ώρες επίσημη ενημέρωση από την εταιρεία και παρέμεναν εγκλωβισμένοι στο τρένο, κάτω από συνθήκες αφόρητης ζέστης και απίστευτης ταλαιπωρίας, αφού ο κλιματισμός δεν λειτουργούσε καθώς δεν υπήρχε παροχή ρεύματος, έχοντας πληρώσει το ακριβότερο εισιτήριο για τη συγκεκριμένη αμαξοστοιχία. Την ίδια στιγμή, η συμβατική αμαξοστοιχία που είχε μείνει έξω από τους Αγίους Αναργύρους επέστρεψε στον Σταθμό Λαρίσης με τη βοήθεια ντιζελομηχανής, καθώς η ηλεκτρική δεν λειτουργούσε, οι επιβάτες αποβιβάστηκαν και παρέμειναν εκεί δίχως να ξέρουν τι θα γίνει. Στο μεταξύ, στον Σταθμό Λαρίσης, οι επιβάτες της συμβατικής αμαξοστοιχίας λίγο μετά τις 10.30 το βράδυ ενημερώθηκαν από υπεύθυνους της εταιρείας πως θα δρομολογηθεί ένα πούλμαν που θα τους μεταφέρει σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη. Ομως, ένα πούλμαν δεν ήταν αρκετό, καθώς οι εγκλωβισμένοι επιβάτες ήταν πολλοί περισσότεροι.
Η απώλεια της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή προκάλεσε προβλήματα και σε άλλα δρομολόγια, όπως σε αυτά από και προς τη Χαλκίδα αλλά και στον Προαστιακό, που έμεινε εκτός λειτουργίας λίγο μετά τις 8 το βράδυ, ενώ η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή του αεροδρομίου αποκαταστάθηκε στις 22.10.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tα σχόλια στο μπλοκ πρέπει να συνοδεύονται από ένα ψευδώνυμο, ενσωματωμένο στην αρχή ή το τέλος του κειμένου