Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2019

Τι πρέπει να ξέρουν, οι οδηγοί, για το χειμώνα


Οι συνθήκες οδήγησης τον χειμώνα για όλους τους οδηγούς δυσκολεύουν, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν πολύ συχνά ακραία καιρικά φαινόμενα.

Βροχή, χιόνι, παγετός είναι μερικά φαινόμενα που προβληματίζουν και πολλές φορές αγχώνουν.
Το σημαντικότερο για κάθε οδηγό, να είναι συγκεντρωμένος στο τιμόνι, να οδηγεί πάντα σε επαρκή απόσταση από τα άλλα οχήματα και να διατηρεί τη σωστή ταχύτητα

Οι οδηγοί θα πρέπει να ενημερώνονται πάντοτε για την πρόγνωση του καιρού πριν αναχωρήσουν.

Το ξεκίνημα του όποιου ταξιδιού νωρίτερα μπορεί να μειώσει το άγχος.
Πριν ξεκινήσετε, το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι εντελώς απαλλαγμένο από χιόνι και πάγο, η ορατότητα να είναι απρόσκοπτη. Μόνο τότε μπορεί κανείς να αντιδράσει σωστά σε οποιοδήποτε απρόοπτο.


 Γενικές οδηγίες

 Ο οδηγός οφείλει να είναι προσεκτικός όταν αποφασίσει να οδηγήσει κάτω από τέτοιες συνθήκες και να τηρεί κάποιους βασικούς κανόνες που θα του επιτρέψουν να είναι ασφαλής κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Ο οδηγός θα πρέπει να ελέγξει και να προσθέσει την κατάλληλη ποσότητα αντιψυκτικού στο ψυγείο της μηχανής, το οποίο θα προστατέψει το ψυγείο από διάβρωση και δεν θα επιτρέψει να γίνει πάγος το νερό που κυκλοφορεί στις κυψέλες του.
Πρέπει να γίνει έλεγχος της μπαταρίας και να βεβαιωθεί ότι υπάρχει ισχύ για τις εκκινήσεις στις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα και την υπερκατανάλωση ενέργειας.
Τα φρένα είναι ένας άλλος παράγοντας που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Εάν τα φρένα δεν έχουν την σωστή κατανομή, τότε κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος θα παρουσιαστούν «τραβήγματα» δεξιά ή αριστερά με αποτέλεσμα ο/η οδηγός να μην μπορεί να ελέγξει το όχημά του/της.
Πως βάζουμε τις αντιολισθητικές αλυσίδες

 Για να οδηγείτε με ασφάλεια σε δρόμο χιονισμένο ή παγωμένο, είναι σημαντικό να έχετε στη διάθεσή σας τον καλύτερο εξοπλισμό.

Αν για τον μέσο οδηγό οι αντιολισθητικές αλυσίδες κατά τους χειμερινούς μήνες είναι ένα ακόμη αξεσουάρ του αυτοκίνητου του, γι' αυτόν που ταξιδεύει συχνά το χειμώνα, ακόμη και σε δύσκολες διαδρομές θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι. 

Για να μην βρεθούμε σε δύσκολη θέση
  • Πριν ξεκινήσουμε την τοποθέτηση θα πρέπει ότι οι τροχοί που θα τοποθετήσουμε τις αλυσίδες να είναι σε ευθεία -  σε περίπτωση που μιλάμε για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο.
  • Όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί, βάσει τον οδηγιών που αναφέρονται πιο κάτω αλλά και του εγχειριδίου που υποχρεούται να σας δώσει το κατάστημα πώλησης, ελέγχουμε τις αλυσίδες τραβώντας κάποια από τα σημεία επαφής τους με  το ελαστικό.
  • Οι σωστά τοποθετημένες αλυσίδες πρέπει να δείχνουν και να είναι «τεντωμένες»! Αν διακρίνετε αρκετό τζόγο, ξαναδοκιμάστε, αφού είναι πολύ πιθανό σε αντίθετη περίπτωση να φύγουν από τη θέση τους με πιθανές άσχημες συνέπειες για το αυτοκίνητο και κατ' επέκταση την ασφάλειά σας.

Η ταχύτητα που ενδείκνυται να κινείται ένα όχημα όταν φέρει αντιολισθητικές αλυσίδες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 20 με 30 χλμ/ώρα. το ελαστικό.

Διαδικασία τοποθέτησης 
  
  1. Απλώνουμε τις αλυσίδες στο δρόμο και περνάμε το βασικό συρματόσχοινο από την εσωτερική πλευρά του ελαστικού.
  2. Τραβάμε τις δύο άκρες του συρματόσχοινου προς τα πάνω αγκαλιάζοντας με την αλυσίδα το ελαστικό και ενώνουμε στο σημείο επαφής.
  3. Εν συνεχεία και αφού έχουμε φέρει όλα τα μέρη των αλυσίδων εμπρός, ενώνουμε τις άκρες μεταξύ τους (με το κίτρινο χρώμα).
  4. Τέλος, τεντώνουμε τις αλυσίδες περνώντας την μία άκρη τους σε αντικριστή πλευρά και ακολούθως την σφίγγουμε απέναντι από εκείνη.
Οδήγηση και αλκοόλ

Το αλκοόλ μειώνει αισθητά τον χρόνο αντίδρασης του οδηγού

Με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 0,3 – 0,5 mg/ml η πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση είναι 11 φορές μεγαλύτερη, ενώ με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 0,6 – 1 mg/ml αυτή η πιθανότητα γίνεται 48 φορές.

Οι πιθανότητες να εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα ένας οδηγός όταν έχει ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 1 – 1,5 mg/ml είναι 380 φορές μεγαλύτερη από αυτήν όταν οδηγεί χωρίς την επήρεια αλκοόλ.

ΤΙΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΛΟΓΩ ΧΙΟΝΟΥ ΚΑΙ ΠΑΓΕΤΟΥ

1 σχόλιο:

  1. Ο διοικητή της τροχαίας Αλέξανδρο Θεοφανίδη, στο τέλος 10ετίας 1950, σε έκθεσή του ανέφερε ότι «οι οδηγοί μοιάζουν να έχουν ορκιστεί να κάνουν όσες περισσότερες παραβάσεις μπορούν» και «οι πεζοί από την πλευρά τους συνηθίζουν να περπατούν μέσα στη μέση του δρόμου και δεν ανεβαίνουν στα πεζοδρόμια».

    2020: Δεν νομίζω να έχει αλλάξει τίποτα
    ΔΣΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή